Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche 718 Boxster S - era turbo

Jeśli nic nie można zrobić z tym, że wszyscy „idą w turbo”, trzeba sprawdzić, jaki jest tego efekt. Oczywiście, siadając za kierownicą. 

Szymon Piaskowski 2016-06-30

W nowym Boxsterze takie same jak u poprzednika są pokrywy bagażników, przednia szyba i soft top. Nadwozie wygląda jakby zafundowano mu intensywne sesje z trenerem, który pomógł odsłonić mięśnie.

Za wieloma zmianami, jak to u Porsche, stoi technika, np. o 0,5 cala szersze tylne koła poprawiają stabilność auta. A ta jest po prostu niesłychana. Jeden z instruktorów jazdy stwierdził, że przeciętnemu kierowcy, na krętej drodze, łatwiej będzie rozwinąć większą prędkość jadąc właśnie Boxsterem, niż mocniejszą „911”. 2,5-litrowy silnik osiąga 350 KM (o 35 KM więcej niż 6-cylindrowy bokser poprzednika), a z pakietem Sport Chrono (dopłata 8500 zł, brać w ciemno!) auto przyspiesza do setki w 4,2 s. 420 Nm rozłożonych od 1900 do 4500 obr/min to gwarancja, że w każdej sytuacji jest czym jechać.

W silniku poprzednika największe pokłady adrenaliny kryły się w okolicach maksymalnych obrotów, teraz najprzyjemniejsze są przyspieszenia z niskich i średnich, także z powodu chrapliwego dźwięku silnika. Szkoda tylko, że brakuje mu dramatycznych nut granych przez poprzednika. Ale jeśli ktoś nie miał z nim wcześniej do czynienia, płakać nie będzie, bo nowy model ma tryb sportowego wydechu, któremu strzały i prychnięcia są nieobce.

Tym, którzy tęsknią za sześcioma cylindrami spieszymy donieść, że w Boxsterze zmieści się 3-litrowy bokser z „911". Panowie z Porsche, do dzieła!

Dane producenta PORSCHE 718 BOXSTER S
Cena 325 290 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz., B4 turbo
Pojemność skokowa 2497 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
350 KM
6500/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
420 Nm
1900-4500/min
Rodzaj napędu na tylne koła; 6-biegowa przekł. mech.
OSIĄGI
0–100 km/h 4,6 s
Prędkość maksymalna 285 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 8,1 l/100 km
Emisja CO2 184 g/km
NADWOZIE
2-drzwiowy, 2-miejscowy roadster, długość x szerokość x wysokość 4379 x 1801 x 1280 mm, rozstaw osi 2475 mm, masa własna 1355 kg, poj. bagażnika przód/tył 150/125 l, ładowność 310 kg, poj. zbiornika paliwa 64 l.

Naszym zdaniem
Szymon Piaskowski redaktor "auto motor i sport"
W Polsce największy problem Boxstera nazywa się Porsche 911. Klienci wolą dopłacić i kupić ten drugi model. Czy to, że Boxster S ma turbinę z 911 Turbo S skłoni ich do zmiany zdania?
TO POLUBISZ - SPORT RESPONSE
Ten przycisk na kierownicy (jak w „911”) sprawia, że na 20 sekund auto przechodzi w tryb maksymalnie sportowy.
TEGO NIE - NAWI W OPCJI
Trudno uwierzyć, ale Boxster S nie ma w standardzie nawigacji. W aucie za 325 tys. zł kosztuje ona prawie 8000 zł ekstra.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 230 510 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Nowy Porsche Boxster ma teraz nie tylko liczbę 718 w nazwie, ale też nowy silnik – czterocylindrowego boksera z turbosprężarką.</p><br /><br /><a href="/testy/Porsche-718-Boxster-S-era-turbo,22617,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-07-02 21:15:21
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij