Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Porsche 911 Carrera Cabriolet - Otwarta sprawa

Miłośnicy nowego Porsche 911 wreszcie mają wybór. Do coupé dołączyła wersja otwarta - Carrera Cabriolet. Sportowe walory obu odmian są bliskie jak nigdy dotąd.

2008-04-19
Porsche 911 Carrera Cabriolet Przeciągi zanadto nie grożą, po zainstalowaniu wiatrochronu można spokojnie jechać z otwartym dachem 130-150 km/h i jeszcze da się rozmawiać.

auto motor i sport 4/2005

Do niedawna sprawa była jasna - ściganci wybierali Carrerę Coupé, natomiast miłośnicy szpanowania po bulwarach raczej Cabriolet. Udoskonalanie otwartej "911" posunęło się jednak do tego stopnia, że dziś wybór nie jest już tak jednoznaczny.

Sztywność otwartego nadwozia Carrery jest już niemal taka sama jak odmiany zamkniętej. Ponadto, niezbędne wzmocnienia karoserii czy mechanizm składania dachu prawie przestały wpływać na ciężar auta - Cabriolet jest cięższy od wersji Coupé tylko o 78 kilogramów. O tym, że w praktyce nie ma to znaczenia - przekonują fabryczne dane na temat osiągów. Prędkość maksymalna obu wersji Carrery jest taka sama i wynosi 285 km/h (dla mocniejszej Carrery S - 293 km/h).

Co ciekawe, dach jest tak dobrze dopasowany do nadwozia, że po jego złożeniu Carrera Cabriolet uzyskuje taki sam współ- czynnik oporu powietrza (0,29), jak wersja ze stałym dachem. Sam dach przestał też być istotnym ograniczeniem funkcjonalności. Zamyka się w pełni automatycznie (nie trzeba go nawet ryglować przy ramie szyby), a proces ten trwa około 20 sekund. Nawet zatrzymywać się nie trzeba, wystarczy zwolnić - mechanizm składania (bądź otwierania) dachu działa podczas jazdy, o ile prędkość nie przekracza 50 km/h.

Cabriolet ma wszelkie zalety zamkniętej Carrery - jak precyzja prowadzenia, ognisty temperament i superpewne właściwości jezdne. Ba, pozwala nawet dogłębniej napawać się dźwiękiem silnika (najpiękniej gra po przekroczeniu 4000 obr/min), pozwala też chłonąć zapachy i czuć pęd we włosach.

Przeciągi zanadto nie grożą, po zainstalowaniu wiatrochronu można spokojnie jechać z otwartym dachem 130-150 km/h i jeszcze da się rozmawiać. Porsche twierdzi, że z otwartym dachem można osiągnąć prędkość 267 km/h (w Carrerze S Cabriolet nawet 274 km/h), ale tyle nie próbowaliśmy.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwozieDwudrzwiowe, 2+2-miejscowe, typu kabriolet, długość x szerokość x wysokość 4427 x 1808 x 1310 mm, rozstaw osi 2350 mm, masa własna 1480 kg. Pojemność bagażnika 135 litrów.
SilnikSześciocylindrowy typu bokser, chłodzony cieczą; pojemność skokowa 3596 cm3, moc 239 kW (325 KM) przy 6800 obr/min, maksymalny moment obrotowy 370 Nm przy 4250 obr/min.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 5,2 s Przyspieszenie 0-160 km/h 11,4 s Przyspieszenie 0-200 km/h 18,3 s Prędkość maksymalna 285 km/h Średnie zużycie paliwa 11,2 l/100 km
Cena407 825 zł

Próbowaliśmy za to jazdy w więcej niż dwie osoby - i nie polecamy. Tylne siedzenia nadają się dla psa, kota, ostatecznie dla małego dziecka, ale dorosły musi siedzieć bokiem w kucki, nawet przy maksymalnie odsuniętym w przód fotelu pasażera. Za kierowcą nie radzimy nikomu siadać, bo go wdusimy w kierownic ę. "2+2-miejscowość" jest zresztą taka sama jak w coupé - raczej nominalna niż funkcjonalna.

Do tej pory wersję Cabriolet wybierało około 40 procent kupujących Carrerę. Kto wie, czy w obliczu niemal całkowitego zrównania właściwości jezdnych i osiągów odsetek ten się nie zwiększy. Jest tylko jeden szczegół, przemawiający na niekorzyść cabrio: cena. Otwarta Carrera jest o dobre 47 000 złotych droższa niż kuzynka ze stałym dachem. Ponieważ nikt nie kupuje Porsche za swoje ostatnie pieniądze, potencjalnym chętnym kwota ta pewnie nie zrobi różnicy.

Tekst i zdjęcia Tomasz Jaźwiński

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 482 030 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Miłośnicy nowego Porsche 911 wreszcie mają wybór. Do coupé dołączyła wersja otwarta - Carrera Cabriolet. Sportowe walory obu odmian są bliskie jak nigdy dotąd.
    auto motor i sport, 2008-04-19 21:03:55
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij