Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche 911 Turbo S - Skok na bungee

Dostało 20 KM ekstra, do tego lekki tuning zawieszenia i układu napędowego. Niby niewiele, jednak efekt końcowy jest większy niż prosta suma tych składników: Porsche 911 Turbo stało się szybsze niż kiedykolwiek.

Roman Popkiewicz 2016-07-20
Porsche 911 Turbo S

Nowe zderzaki, reflektory, wloty i wyloty, nowa kierownica, nowy system audio/sat/nav, a także nowe opcje w cenniku to klasyczna faceliftingowa wyliczanka. Na tym ją kończymy. Typowo dla Porsche, silniki dostają więcej mocy – dokładnie o 20 KM, co oznacza, że jednostka 911 Turbo rozwija teraz 540 KM, 911 Turbo S zaś – 580 KM. Zużywają też o około 0,6 l/100 km mniej paliwa, jeśli dla kogoś ma to znaczenie.

Przyspieszenie jest przerażające – nie ma czasu, by zebrać myśli

Ważniejsze, że pakiet Sport Chrono – ten od osiągów podkręconych do maksimum – jest montowany fabrycznie. Łatwo napisać, że 911 Turbo jest jak dynamit, że drogi trzyma się jak przyklejony, bardzo łatwo popaść nad tym w zachwyt, ale nie jesteśmy pewni czy w ogóle da się oddać to jak ten samochód jest naprawdę szybki.

Wciśnięcie gazu do podłogi jest odpowiednikiem skoku na bungee, tyle że w poziomie. Przyspieszenie okazuje się, tak przerażające – to chyba właściwe określenie – że nie ma czasu, by zebrać myśli. Setka staje się faktem po 2,9 s, chociaż prywatnie inżynierowie Porsche mówią, że zdarzało im się zmierzyć osiągi 911 Turbo S na 2,6 s. Przy dopadnięciu do zakrętu ceramiczne hamulce (standard w Turbo S, w Turbo za 47 tys. zł) zatrzymują rozpędzone auto, jakby to była najłatwiejsza rzecz na świecie. W sposobie, w jaki auto wchodzi w zakręt nie ma cienia wahania, a właściwości trakcyjne napędu 4x4 są takie, że gaz możesz mieć w podłodze na długo zanim wyprostujesz przednie koła.

ROZGRZANE NA POMARAŃCZOWO
Silnik 911 Turbo to ewolucja jednostki z 2006 r. – do dziś jest to jedyny na świecie benzynowy silnik z turbosprężarkami o zmiennej geometrii. Przy maksymalnym obciążeniu „turbiny” świecą się na pomarańczowo – tak jest! – i żeby mogły to wytrzymać, ich elementy wykonano ze specjalnych materiałów z rodziny zwanej „Inconel”. Kluczowy jest niklowo-chromowo-kobaltowo-molibdenowy „stop 617”, używany głównie w lotnictwie i przemyśle kosmicznym. 

 

W szybkich łukach przyspieszenie powoduje narastanie takich sił bocznych, że zapominasz, co zaledwie kilka sekund wcześniej działo się na prostej. Nawet mając możliwość zmiany biegów łopatkami na kierownicy, bez odrywania rąk, chwilami masz wrażenie, jakby na obsługę ich zwyczajnie nie było czasu.

To polubisz    Tego nie
SPRZĘT AUDIO/SAT/NAV
System zwany PCM jest pierwsza klasa – znakomity dźwięk, świetna nawigacja i interfejs Apple Car Play.
NIEDUŻY ZASIĘG
W realnym świecie, czyli przy zużyciu kilkunastu litrów paliwa na 100 km, 68-litrowy zbiornik „każe” dość często zajeżdżać na stacje.

Reakcje silnika na gaz są, jak na jednostkę turbodoładowaną, fantastyczne, a Turbo i Turbo S dostają teraz nową funkcję „dynamicznego doładowania” – przy nagłym zdjęciu nogi z gazu ciśnienie w turbosprężarkach jest przez chwilę podtrzymywane, po to, by przy kolejnym wciśnięciu gazu reakcja silnika była natychmiastowa. Układ stabilizacji ma nowy tryb pracy, który, jak twierdzi Porsche, pozwala na 45-stopniowe poślizgi. Podczas pierwszych, krótkich jazd nie sprawdzaliśmy tego, ale po sposobie, w jaki po przeniesieniu obciążenia na przednie koła tył Turbo S ustawia się w zakręt jesteśmy w stanie w to uwierzyć. Aż chce się zapytać – jaki potencjał tkwi jeszcze w tym samochodzie?


Roman Popkiewicz
redaktor "auto motor i sport"

NASZYM ZDANIEM

Za milion złotych można postawić dom, tyle że dom nie potrafi tego co 911 Turbo S. Nic za te pieniądze nie potrafi tego co 911 Turbo S.
Dane producenta Porsche 911 Turbo S
Cena 1 003 870 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, B6 turbo
Pojemność skokowa 3800 cm3
Moc maks./przy obrotach 580 KM /  6750/min
Maks. moment obr./przy obrotach 750 Nm / 2250-4000/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
Osiągi
0–100 km/h 2,9 s
Prędkość maksymalna 330 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 9,1 l/100 km
Emisja CO2 212 g/km
Nadwozie
2-drzwiowe, 2+2-miejscowe coupé, długość x szer. x wys. 4507 x 1880 x 1297 mm, rozstaw osi 2450 mm, masa własna 1600 kg, poj. bagażnika 115 l, poj. zbiornika paliwa 68 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 482 030 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Dostało 20 KM ekstra, do tego lekki tuning zawieszenia i układu napędowego. Niby niewiele, jednak efekt końcowy jest większy niż prosta suma tych składników: Porsche 911 Turbo stało się szybsze niż kiedykolwiek.</p><br /><br /><a href="/testy/Porsche-911-Turbo-S-Skok-na-bungee,22707,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-07-20 12:55:28
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij