Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Porsche 911 Turbo - Twarde liczby

2010-01-25
Porsche, 911, Turbo Nowe ustawienia napędu – jazda bokiem dla 911 Turbo nie jest już „wyzwaniem”

Po prostu supersamochód. Kilka detali zmienionych z zewnątrz, sporo modyfikacji pod skórą. Porsche 911 we flagowej wersji jest teraz mocniejsze i szybsze, co w superlidze oznacza - lepsze.

 

W słowniku Porsche nie ma słowa face lifting. Nie mieści się. Poprawnie jest "nowy model", "generacja 2", w ostateczności coś w rodzaju "faza 2". Ale face lifting - nigdy. Porsche powtarza to z absolutną powagą przy okazji każdego kolejnego face liftingu.

Tradycyjnie dla Porsche, z face liftingiem zawsze wiąże się szereg zmian technicznych. Turbo dostało więc przede wszystkim nowy silnik - 3.8 zamiast 3.6, bezpośredni wtrysk benzyny, 500 zamiast 480 KM; plus o 2 kg mniejsza masa. Nowością w Turbo jest dwusprzęgłowa przekładnia PDK, wzmocniona na tyle, żeby jej wnętrzności nie zmielił moment obrotowy 700 Nm. PDK pozwala zaoszczędzić 10 kg w porównaniu z dotychczas oferowanym automatem. Nowe zestrojenie otrzymały układ przeniesienia napędu, a także układy kontroli trakcji i stabilizacji.

 

Twarde liczby są takie, że okrążenie Nürburgringu 911 Turbo pokonuje teraz o 10 sekund(!) szybciej niż przed zabiegiem. Przyspieszenie do setki zajmuje w najlepszej konfiguracji (coupé, skrzynia PDK, pakiet Sports Chrono z funkcją launch control) jedyne 3,4 sekundy.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cena731 994 zł
KonkurenciAudi R8 V10, Ferrari 458
Silnikbenzynowy, B6, 3.8 turbo
Moc/przy obrotach500 KM/6000 obr/min
0-100 km/h3,6 s
Prędkość maksymalna312 km/h
Zużycie paliwa11,4 l/100 km
Emisja CO2268 g/km
Silnikpoj. 3800 cm3, 650 Nm* w zakresie 1950-5000 obr/min, skrzynia biegów 7DSG, napęd na cztery koła.
Nadwozie2-drzwiowe, 2-miejscowe coupé, długość x szer. x wys. 4450 x 1852 x 1300 mm, rozstaw osi 2350 mm, masa własna 1595 kg, poj. bagażnika 295 l.

W przełożeniu na ludzki język oznacza to, że chwilami nie masz czasu oddychać, możesz tylko trzymać kierownicę i celować w drogę. Tak można pojechać jedno-dwa kółka toru, po czym trzeba zwolnić. Kiedy bierzesz oddech, pierwsze słowo to dość popularne przekleństwo. Przyczepność i trakcja są nieprawdopodobne - chyba żaden inny samochód nie jest w stanie tak efektywnie przenieść 500 koni na asfalt. Układ napędowy jest szybki jak błyskawica, zawsze będąc o jeden poślizg przed kierowcą. Walter Röhrl mówi, że dzisiejsze Turbo na szybkim oesie byłoby szybsze niż rajdówka grupy B.

Na dodatek, w normalnym ruchu flagowe 911 jest jak zwykły samochód, tylko świat ogląda się z wysokości klamek w innych autach. Spokojny, cywilizowany, nawet wygodny. Supersamochód na cały rok.

Przy okazji face liftingu, na kierownicy pojawiły się łopatki służące do zmiany biegów (zamiast fatalnych przycisków pod kciukami), chociaż wymagają dopłaty. Niech ktoś tylko jeszcze zmieni kierunek zmian przełożeń dźwignią (redukcja ma być do przodu) i Turbo stanie się samochodem doskonałym.

Tekst: Roman Popkiewicz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 482 030 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Po prostu supersamochód. Kilka detali zmienionych z zewnątrz, sporo modyfikacji pod skórą. Porsche 911 we flagowej wersji jest teraz mocniejsze i szybsze, co w superlidze oznacza - lepsze.
    auto motor i sport, 2010-01-25 14:56:26
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij