Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Porsche Carrera S Cabrio

Sport bez dachu. Podobno cabrio nie może być autem naprawdę sportowym. Podobno Porsche nie może mało palić. I podobno kupują je tylko faceci z kompleksami. Znasz kogoś, kto nie chciałby mieć Porsche?

2012-10-02
Porsche Carrera S Cabrio Przyspieszenie od 80 do 120 km/h – 2,5 s. Taki widok we wstecznym lusterku będziesz miał przez krótką chwilę

Rok temu Carrera S w naszym teście porównawczym pogoniła kota Audi R8 4.2 FSI Quattro i BMW M3 Coupé. Uznaliśmy wtedy, że "bardzo zbliża się do ideału wzorcowego samochodu sportowego". W tym roku w ofercie polskiego importera pojawiła się Carrera S ze składanym, miękkim dachem. I jest tylko odrobinę mniej jadowita od wersji coupé.

W porównaniu z odmianą zamkniętą, kabriolet jest wszechstronniej utalentowany. Prawie tak samo nadaje się do bardziej agresywnej jazdy, bo z dwusprzęgłową przekładnią PDK do setki doskakuje w czasie zaledwie 0,2 s dłuższym niż robi to coupé (4,5 kontra 4,3 s) i rozpędza się do 299 km/h (coupé - do 302 km/h) i tak naprawdę trzeba wyciskać z niego siódme poty, by poczuć, że nadwozie nie jest tak sztywne jak w wersji zamkniętej. Z drugiej strony, cabrio może pełnić rolę doskonałego pojazdu do tak zwanego POM-u, czyli powolnego objazdu miasta, uprawianego wieczorami chociażby w każdej większej nadmorskiej miejscowości. Nie ma cienia szansy, by ktokolwiek przeoczył obecność "dziewięćsetjedenastki" na ulicy, a po otwarciu dachu - także jej kierowcy.

Zgodnie z tradycją, Porsche 911 ma miękki, materiałowy dach, który nareszcie skonstruowano tak, że gdy patrzysz na profil auta, możesz zupełnie się nie zorientować, że masz do czynienia z kabrioletem. Rozłożony dach zupełnie nie psuje linii nadwozia, jak to miało miejsce w starszych generacjach, w których zawsze było widać miejsca łączenia elementów stelażu. Dzięki zastosowaniu w jego konstrukcji stopów magnezu, jest zdecydowanie lżejszy niż dachy w poprzednich generacjach modelu 911.

W porównaniu ze starszymi generacjami, nowa "911" jest jeszcze bardziej przyjazna dla kieszeni. O ile można tak powiedzieć o samochodzie, na który na dzień dobry trzeba wyłożyć 550 tysięcy złotych, a dopłaty wymagają nawet takie elementy, jak czujniki parkowania, elektrycznie składane lusterka, podgrzewane fotele, tempomat, czy dywaniki. Chwila zakreślania kolejnych punktów na liście opcji i już robi się 730 tysięcy złotych. Ale za to na stacji paliw będziesz mile zaskoczony, gdy uświadomisz sobie, że Twoje 400-konne cabrio pali około 9 litrów na 100 kilometrów, czyli tyle, co jeszcze parę lat temu każdy benzynowy kompakt.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cena553 524 zł
KonkurenciAudi R8 Roadster, BMW M3 Cabrio
Silnikbenzynowy, B6, 3.8
Moc/przy obrotach400 KM/7400 obr/min
0-100 km/h4,5 s
Prędkość maksymalna299 km/h
Zużycie paliwa8,9 l/100 km
Emisja CO2210 g/km
Silnikpojemność skokowa 3800 cm3, maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 5600 obr/min, skrzynia biegów 7PDK, napęd na tylne koła.
Nadwozie2-drzwiowy, 4-miejsc. kabriolet, długość x szerokość x wysokość 4491 x 1808 x 1292 mm, rozstaw osi 2450 mm, masa własna 1485 kg, dopuszczalne obciążenie 420 kg, poj. bagażnika 290 l.

Tekst Adam Majcherek,
zdjęcia Mariusz Barwiński

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 800 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):Przyjedź kiedyś do mnie Caymanem Trochę daleko, ale jak już się dorobię (co zapewne nastąpi za jakieś 2000 lat) to nie omieszkam.
    ~Samuraj, 2012-10-04 01:06:10
  • avatar
    zgłoś
    Cayman może dewastować zmysły facetów, którzy właśnie zaczynają się oswajać z maszynkami do golenia. Carrera S "potarga" zmysły i tych facetów, którzy zaczynają rozstawać się definitywnie z grzebieniem. Do tego ciagle - z pokolenia na pokolenie - jest kontynuatorem motoryzacyjnej legendy (lekkie odniesienie do innego wątku na forum). Porsche wyprodukowało parę zastanawiających wynalazków, ale nigdy nie odeszło od mainstreamu opartego na jednym modelu, więc przy okazji premiery tego auta nie musi wywieszać transparentu z napisem "Oto następca legendarnego...", bo to się wie samo przez się.
    eri, 2012-10-03 20:49:04
  • avatar
    zgłoś
    Przyjedź kiedyś do mnie Caymanem
    airmatic, 2012-10-03 19:20:30
  • avatar
    zgłoś
    Obiegowe opinie niech sobie będą, a mi paleta Porsche bardzo przypada do gustu.
    ~Samuraj, 2012-10-03 01:36:20
  • avatar
    zgłoś
    No cóż, pewnie ci faceci nie mają przynajmniej kompleksów na tle finansowym O posiadaczach Ferrari słyszałem już, że zawsze w toalecie stają najbliżej pisuarów, wobec czego zapewne posiadacze pojazdów typu Kia Cee'd czy Renault Thalia, jako pozbawiani kompleków, żyją pełnią życia Przyznam, że jako stary pryk mam już niewiele marzeń, ale jednym z tych pozostałych jest posiadanie samochodu, który dewastuje zmysły. Mogę się nawet na to konto uzbroić w cały zestaw wymaganych kompleksów
    eri, 2012-10-02 15:15:21
  • avatar
    zgłoś
    Sport bez dachu. Podobno cabrio nie może być autem naprawdę sportowym. Podobno Porsche nie może mało palić. I podobno kupują je tylko faceci z kompleksami. Znasz kogoś, kto nie chciałby mieć Porsche?
    auto motor i sport, 2012-10-02 10:34:36
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij