Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche Cayenne S Hybrid: Prakyczne Porsche

Porsche Cayenne pierwszej generacji wydawał się za masywny i zbyt łakomy. Nowy ma być bardziej trendy – zwłaszcza jako hybryda.

Jens Dralle 2010-06-16
Porsche Cayenne Hybrid S

Nowy Cayenne ma masę o 180 kg mniejszą, co wraz z modernizacją silników pozwala oszczędzić do 23 procent paliwa. Dzięki zwiększeniu długości nadwozia o 5 cm (do 4,85 m) i rozstawu osi o 4 cm wnętrze jest wreszcie tak obszerne, jak można się spodziewać patrząc na Cayenne’a z zewnątrz. Dzielona w proporcji 40:60 tylna kanapa przesuwa się o 16 cm, dzięki czemu łatwo powiększyć bagażnik. Oparcia foteli składa się jednym ruchem ręki i w taki sposób, że powiększony bagażnik ma prawie płaską podłogę – tak praktyczne nie było dotąd żadne Porsche.

Po przekręceniu kluczyka początkowo nic się nie dzieje. Słychać tylko cichy szum – to system komputerowy liczy i sortuje swoje megabajty, ani śladu typowego brzmienia potężnego silnika, przecież to hybryda. Nosi ona dodatkowe oznaczenie S, co ma sugerować, że jej zdolności dynamiczne nie ustępują tym, jakie mają modele z V8 pod maską. Naciśnięcie na gaz powoduje, że Cayenne wręcz eksploduje przyspieszeniem, bo maksymalny moment obrotowy o wartości 580 Nm jest do dyspozycji już przy 1000 obr/min. Niestety, krótko po tym krzywa momentu staje się płaska i osiągi Cayenne’a S nie dorównują osiągom wersji z V8.

Zwinność potężnego Porsche jest porównywalna z tą oferowaną przez auta klasy średniej. Cayenne pewnie pokonuje zakręty, a jeśli ESP uzna, że zbyt szybko – łagodnie ingeruje. Przy wyjściu z zakrętu auto nigdy nie traci przyczepności, o co dba elektronika przeszczepiona z Panamery. Podczas spokojnej jazdy Cayenne komfortowo tłumi nierówności drogi, nowy ośmiobiegowy automat łagodnie zmienia przełożenia. Także dzięki temu zużycie paliwa spadło do 8,2 l/100 km – o takich wartościach osiem lat temu nawet nikt nie marzył.

 
Między innymi dzięki mniejszej kierownicy Cayenne jeszcze bardziej upodobnił się do innych Porsche
 
Na wyświetlaczu po prawej od obrotomierza pojawiają się dane pochodzące od silnika lub wskazania nawigacji
 
Za sprawą 3-litrowego V6 od Audi, Cayenne S Hybrid to pierwsze seryjne Porsche ze sprężarką mechaniczną

 

Ciszej proszę!
Jeśli wycie sprężarki mechanicznej wydaje się komuś zbyt natarczywe albo dźwięk V6 zbyt surowy, powinien wcisnąć przycisk E-Power. Wtedy Cayenne Hybrid zaczyna cicho szumieć i rusza w drogę napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 34 kW. Energię jednostka ta czerpie z akumulatora niklowo-wodorkowego o napięciu 288 woltów i pojemności 1,7 kWh. Stosownie do tych parametrów zasięg Cayenne’a jest niewielki, na dodatek mocno zależny od lokalnych warunków. W mieście tryb elektryczny przydaje się częściej i daje kierowcy Porsche przedsmak tego, co czeka go w przyszłości – cichy samochód sportowy.

Dane producenta Porsche Cayenne S Hybrid
Cena 372 883 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benz., V6, 3.0 + silnik elektr.
Pojemność skokowa 2995 cm3
Moc maks./przy obrotach 333 KM/5500 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 440 Nm/3000 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 8-biegowa przekładnia automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 6,5 s
Prędkość maksymalna 242 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 8,2 l/100 km
Emisja CO2 193 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4846 x 1939 x 1705 mm, rozstaw osi 2895 mm, masa własna 2910 kg.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 437 830 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ogłoszenie produkcji Cayenne wywołało wstrząs wśród fanów Porsche i całego świata motoryzacji. Teraz Porsche idzie dalej i prezentuje hybrydę. Jeździmy Porsche Cayenne S Hybrid.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-09-30 16:25:16
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij