Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Porsche Panamera 4S Diesel – nie tylko dla oszczędnych

Niskie zużycie paliwa raczej nie jest najważniejsze dla kogoś, kto jeździ Porsche. Ale miło, gdy można je dopisać do listy zalet auta kosztującego przeszło pół miliona złotych.

Zanim do sprzedaży trafi hybrydowa Panamera, 4S Diesel będzie najoszczędniejszą wersją tego modelu. Producent mówi o średnim zużyciu paliwa wynoszącym około 7 litrów na 100 km, ale życie pokazuje, że jest to raczej 9 litrów. Jeśli jednak dodamy, że chodzi o 422-konny silnik V8, to nie można narzekać, szczególnie że to według Porsche najszybszy diesel świata.

Do 100 km/h przyspiesza w 4,5, a z pakietem Sport Chrono nawet w czasie 4,3 s, czyli na równi z 911 Carrerą 4. 850 Nm momentu dostępnych już od 1000 obr/min daje pewność, że kierowca będzie wgniatany w oparcie fotela.

Porsche Panamera 4S Diesel Porsche Panamera 4S Diesel

Analogowy jest tylko obrotomierz, reszta jest wyświetlana.
Dwa prawe „zegary” mogą stać się wyświetlaczem kamery noktowizyjnej


BP
Porsche Panamera 4S Diesel Porsche Panamera 4S Diesel

To taki „power”, że ta wersja Panamery jest oferowana wyłącznie z napędem na dwie osie – by łatwiej było okiełznać auto i żeby przedłużyć życie elementów układu przeniesienia napędu. A przecież to nie jest samochód zbudowany z myślą o sporcie, to raczej wygodne gran turismo. I dlatego należy mu się pochwała za bardzo wysoki poziom komfortu oraz za to, że daje kierowcy poczucie pełnej kontroli.

Porsche Panamera 4S Diesel Porsche Panamera 4S Diesel

Za to samo chwaliliśmy benzynową Panamerę 4S, którą testowaliśmy wiosną. W porównaniu z tamtym autem, podczas dynamicznej jazdy w zakrętach czuć masę wysokoprężnej V-ósemki – „benzyna” prowadziła się o włos przyjemniej.

Porsche Panamera 4S Diesel Porsche Panamera 4S Diesel

Jeśli więc nie przejeżdżasz miesięcznie autostradami dziesiątek tysięcy kilometrów, rozważ, czy w dobie afer z silnikami wysokoprężnymi nie postawić jednak na wersję benzynową 4S, która jest odrobinę tańsza (o ok. 20 tys. zł), pali niewiele więcej, jest jeszcze szybsza i mimo niższego momentu obrotowego według danych producenta nie odbiega elastycznością od diesla. Tyle że nie ma pod maską V-ósemki...   

Porsche Panamera 4S Diesel Porsche Panamera 4S Diesel
Dane producenta Porsche Panamera 4S DIESEL
Cena 558 530 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, V8
Pojemność skokowa 3956 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
422 KM
3500-5000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
850 Nm
1000-3250/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 8-biegowa przekł. dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 4,5 s
Prędkość maksymalna 285 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 6,8 l/100 km
Emisja CO2 178 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy liftback, długość x szerokość x wysokość 5049 x 1937
x 1423 mm, rozstaw osi 2950 mm, masa własna 2050 kg, pojemność bagażnika 495/1304 l,
pojemność zbiornika paliwa 75 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 415 360 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij