Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Porsche Panamera GTS

Prawie jak turbo. Więcej mocy, lepsze zachowanie w zakrętach i genialny dźwięk, dozowany wprost do ucha kierowcy - oto Panamera GTS.

2012-07-04
Porsche Panamera GTS Czarne ramki wokół szyb i ciemne wykończenie reflektorów to cechy szczególne modelu GTS

Tym, dla których Panamera 4S jest niewystarczająco sportowa, a Panamera Turbo poza zasięgiem cenowym, Porsche proponuje kompromis w postaci wersji GTS. 4,8-litrowy silnik V8 w wydaniu GTS jest o 30 KM mocniejszy niż w 4S i ma o 20 Nm wyższy moment obrotowy. Auto zyskało też kilka dodatków zwiększających jego zdolności do bardzo szybkiego pokonywania zakrętów.

Dodatki te na liście wyposażenia kryją się pod symbolami PTM, PASM, PDCC i PTV Plus. Pierwszy (Porsche Traction Management) odpowiada za dystrybucję siły napędowej pomiędzy stale napędzaną oś tylną i oś przednią i dba, by auto nie wpadło w poślizg. Drugi - Porsche Active Suspension Management - oznacza, że GTS otrzymał zawieszenie pneumatyczne umożliwiające regulację siły tłumienia amortyzatorów i regulację prześwitu oraz zapewniające wzdłużną i poprzeczną stabilność nadwozia podczas przyspieszania i hamowania oraz w trakcie jazdy przez zakręty. Regulacja prześwitu umożliwia podniesienie nadwozia o 30 mm, do poziomu High, co pozwala zminimalizować ryzyko kontaktu z podłożem np. podczas pokonywania podjazdów na parkingach. Na przeciwległym końcu skali znajduje się ustawienie Low - pozwala na obniżenie zawieszenia o 15 mm.

Dwa kolejne skróty odnoszą się do układów należących do wyposażenia opcjonalnego i poprawiają dynamikę i stabilność samochodu podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Nowinką odczuwaną zaraz po odpaleniu silnika jest Sound Symposer - w słupku A znajduje się specjalny akustyczny kanał, za pośrednictwem którego do uszu pasażerów może docierać dźwięk wyławiany pod maską między przepustnicą a filtrem powietrza. Korzystanie z tego rozwiązania potęguje poczucie obcowania ze sportowym samochodem. Gdy trzeba, można "urządzenie" zamknąć za pomocą przycisku na konsoli środkowej i w kabinie znów zapanuje cisza.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cena608 639 zł
KonkurenciAudi RS6, BMW M5
Silnikbenzynowy, V8, 4.8
Moc/przy obrotach430 KM/6700 obr/min
0-100 km/h4,5 s
Prędkość maksymalna288 km/h
Zużycie paliwa10,9 l/100 km
EmisjaCO2 256 g/km
Silnikpojemność skokowa 4806 cm3, maksymalny moment obrotowy 520 Nm przy 3500 obr/min, skrzynia biegów 7 PDK, napęd na cztery koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 4-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4970 x 1931x 1408 mm, rozstaw osi 2920 mm, masa własna 1920 kg, poj. bag. wg VDA 445 l, poj. zbiornika paliwa 100 l.

Wszystko to za cenę o ok. 64 tys. złotych wyższą niż cena 4S. Dużo? Z drugiej strony, to wciąż około 120 tys. zł mniej niż za Turbo...

Tekst Adam Majcherek

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 746 190 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nie dali mu dłużej pojeździć, bo nagrywał na i-Poda ścieżkę dźwiękową motoru do dzwonka na komórkę
    airmatic, 2012-07-05 01:22:17
  • avatar
    zgłoś
    Szkoda, że taki krótki tekst ...
    ~Samuraj, 2012-07-04 18:05:30
  • avatar
    zgłoś
    Prawie jak turbo. Więcej mocy, lepsze zachowanie w zakrętach i genialny dźwięk, dozowany wprost do ucha kierowcy - oto Panamera GTS.
    auto motor i sport, 2012-07-04 12:37:47
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij