Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Przebieraniec

Peugeot i teren - to brzmi, jak oksymoron. Istnienie tego duetu jest jednak możliwe. Pomogło Mitsubishi i tak powstał model 4007.

2007-11-06
Peugeot, 4007 Peugeot 4007 i Citroen C - Crosser powstają w fabryce Mitsubishi.

Takiego Peugeota jeszcze nie było. 4007 wkracza na teren, do tej pory przez francuskich producentów omijany szerokim łukiem. Teren, w którym od 10 lat rokrocznie padają rekordy sprzedaży. By więc nie wyważać otwartych drzwi, koncern PSA (Peugeot i Citroën) dogadał się z Mitsubishi - wielokrotnym triumfatorem Rajdu Dakar - czego owocem są trzy siostrzane modele. Citroën C - Crosser, Peugeot 4007 i Mitsubishi Outlander to auta niemal identyczne zarówno technicznie, jak i stylistycznie.

"Rasowy koci styl bezsprzecznie podkreśla przynależność Peugeota 4007 do marki" - takie zdanie można wyczytać w materiałach prasowych. Trudno się z nim zgodzić. Przód od Outlandera odróżniają zmienione światła, zderzak z charakterystycznymi "zębami" i maska oraz elementy chromowane dodane tu i ówdzie. Przebranie Peugeota jest raczej skromne i gołym okiem można dostrzec, że o ostatecznym kształcie auta zadecydowali specjaliści od cięcia kosztów.

Podobnie jest we wnętrzu. Bez zmian obeszły się nawet zegary, żywcem przejęte z Mitsubishi. Jedyna różnica w stosunku do modelu japońskiego polega na tym, że na kierownicy widnieje, miast trzech diamentów, "francuski lew". Z drugiej strony, materiały wewnątrz są porządne (choć twarde) i obyło się bez charakterystycznego dla lepszych modeli Peugeota przeładowania konsoli środkowej masą niewielkich przycisków. Ilość centymetrów dla pasażerów przednich foteli i tylnej, przesuwanej o 80 mm, kanapy jest absolutnie wystarczająca. Bagażnik mieści od 463 l (przy odsuniętej do tyłu kanapie), poprzez 510 l, na 1686 litrach kończąc. W razie potrzeby z "4007" można uczynić auto siedmioosobowe, ale na krótko! Nie dość, że rozkładanie kanapy ukrytej pod podłogą bagażnika jest mocno skomplikowane, to brakuje tam miejsca. Jedynie dzieci z pierwszych klas podstawówki będą się tu czuć w miarę wygodnie.

Ciężkie ćwiczenia w terenie nie są domeną modelu 4007. Jak każdy SUV, tak- że i on czuje się najlepiej na drogach asfaltowych. W końcu właściciele takich samochodów nie zapuszczają się nimi prawie w ogóle w teren, a szczyt możliwości stanowi droga polna pokryta błotem. Dlatego też auto otrzymało zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i wielowahaczowe z tyłu. Na twardym Peugeot prowadzi się bardzo pewnie i przewidywalnie. Ogromna podsterowność, zamiatanie lusterkami w zakrętach, czy nurkowanie w czasie hamowania są "4007" tak samo obce, jak wegetarianinowi smak mięsa. Komfort podróżowania też jest niezły, choć na drogach o gorszej nawierzchni można wyczuć, że zawieszenie zostało dostrojone dość sztywno. Nie podobać się może jedynie wspomagany hydraulicznie układ kierowniczy, który nie najlepiej opowiada o tym, co się dzieje z przednimi kołami.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowy, siedmiomiejscowy, SUV, długość x szerokość x wysokość 4635 x 1805 x 1670 mm, rozstaw osi 2760, masa własna 1747 kg, pojemność bagażnika 184/463//510/1686 l. Pojemność zbiornika paliwa 60 litrów. Prześwit 176 mm, kąty natarcia, zejścia i rampowy - 22, 21 i 19 stopni.
SilnikWysokoprężny, turbodoładowany, rzędowy, 4-cylindrowy, z wtryskiem bezpośrednim (common-rail trzeciej generacji), 4 zawory na cylinder, pojemność skokowa 2178 cm3, moc maksymalna 115 kW (156 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 2000 obr/min. Napęd na dwa lub cztery koła. Skrzynia biegów - 6-biegowa mechaniczna produkcji firmy Aisin.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s Elastyczność 80-120 km/h (5. bieg) 9,3 s Elastyczność 80-120 km/h (6. bieg) 12,2 s Prędkość maksymalna 200 km/h Średnie zużycie paliwa 7,2 l/100 km
CenaPeugeot 4007 2.2 HDi FAP jeszcze nie ustalona

Wraz ze zmianą położenia pokrętła na tunelu środkowym z 2WD na 4WD, Peugeot zmienia się z auta przednionapędowego w pojazd typu 4x4. W trybie tym, niezależnie od warunków, więcej momentu obrotowego zawsze wędruje na przód, nawet do 85%. Istnieje jeszcze opcja Lock, w której moment obrotowy zostaje rozdzielony na obie osie po 50%.

Peugeot 4007 dostępny jest na razie tylko z wysokoprężnym silnikiem HDi o pojemności 2,2 litra. Jest to ta sama jednostka napędowa, co w modelach 407 i 607, z tym, że tutaj ma "tylko" 156 KM mocy i jedną turbosprężarkę, zamiast dwóch. W każdym zakresie obrotów silnik pracuje cicho, a od 2000 obr/min, kiedy to osiąga maksymalny moment obrotowy 380 Nm, zaczyna chętnie wchodzić na obroty, nie broniąc się przed tymi, zaznaczonymi na obrotomierzu kolorem czerwonym. W efekcie, osiągnięcie prędkości trzycyfrowej zajmuje "4007" jedynie 9,9 s.

"4007" to pierwszy Peugeot, w którym skrzynia biegów (6-stopniowa) pracuje gładko i precyzyjnie. Nie ma co się dziwić - zamontowane tutaj urządzenie o dobrze dobranych przełożeniach nie pochodzi z zakładów francuskiego koncernu, lecz jest produktem japońskiej firmy Aisin.

W Polsce Peugeot 4007 pojawi się koło grudnia. W tym samym mniej więcej czasie pod jego maskę trafi także silnik benzynowy - 2,4-litrowa jednostka MIVEC produkcji Mitsubishi. Przedstawiciele francuskiej marki zarzekają się, że "4007" to auto o innym charakterze niż jego japoński odpowiednik. Czekamy więc na test porównawczy!

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Peugeot

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Peugeot i teren - to brzmi, jak oksymoron. Istnienie tego duetu jest jednak możliwe. Pomogło Mitsubishi i tak powstał model 4007.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:49
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij