Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Przewaga zalet - SsangYong Kyron

Tak jak Kia Cee'd wśród kompaktów, tak SsangYong Kyron wśród SUV-ów depcze po piętach konkurentom z Japonii i Europy.

2007-11-15
SsangYong Kyron Zwarta sylwetka sprawia, że Kyron wydaje się mniejszy niż jest.

Po niewielkiej modernizacji przodu i większej tyłu Kyron nieco zyskał na urodzie. Wnętrze pozostało bez zmian - jest obszerne, równie ż z tyłu, wykonane z gatunkowych materiałów, jego elementy spasowano bez zarzutu. Kierownica jest regulowana tylko na wysokość (skokowo), ale spory zakres elektrycznej regulacji foteli w pionie pozwala zająć wygodną pozycję.

Kyron ma klasyczny układ napędowy - na szosie napędzane są tylne koła. Niestety, pomimo opon Nokian Sport o wyścigowym rozmiarze (255/60) i osiemnastocalowych obręczy, nie jest sportowcem. Brakuje mu spontaniczności, pomimo że układ napędowy ma DNA Mercedesa. Wysokoprężny dwulitrowy silnik nawet dość chętnie wkręca się na obroty, ale dużą część jego "pary" gubi niemrawa przekładnia automatyczna. Szkoda każdego z niepracujących koników; bo gdy jest ich tylko 141 KM, a masa nieobciążonego auta wynosi prawie dwie tony, osiągi nawet z mechaniczną przekładnią nie są nadzwyczajne. I dlatego, by jednak sprawnie Kyronem przyspieszać, trzeba wciskać gaz w podłogę.

Na autostradzie Kyron porusza się pewnie niczym limuzyna. Również krę- te drogi nie wytrącają go z równowagi. Stabilnie i bezpiecznie pokonuje zakręty lekko przechylając się; miła jest świadomość, że w sytuacji zagrożenia pomoże seryjne ESP. Niestety, w ciasnych zakrętach trzeba nakręcić się kołem kierownicy - od oporu do oporu trzeba nim bowiem wykonać aż ponad 3,5 obrotu. Za to siedzenia z szorstkiej skóry nie pozwalają suwać się na boki. Sztywne zawieszenie kół, dające pewność prowadzenia, odbiera nieco komfortu i wstrząsa na wybojach, za to z większą gracją pokonuje dziury w jezdni. Niewielkie nierówności"łyka" niepostrzeżenie. Na wrocławskim bruku we wnętrzu Kyrona nic nie brzęczało i nie dzwoniło, co świadczy o dobrym montażu. Hamulce przy tej masie (załadowane auto waży ponad 2,5 tony) są skuteczne, samochód zatrzymuje się nie zmieniając toru jazdy.


Z konstrukcji można sądzić, że Kyron w terenie powinien czuć się jak u siebie. Przewag ę daje mu ramowa konstrukcja ze sztywnym tylnym mostem zawieszonym na układzie wahaczy i sprężynach śrubowych. Innym atutem jest typowo terenowa budowa układu napędowego z dołączanym napędem na przód i reduktorem. Dodatkowo ma system utrzymywania stałej prędkości podczas zjazdu z pochyłości i pomocne podczas jazdy po bezdrożach wyłączanie ESP. Minusem jest tylko 193-milimetrowy prześwit. W grząskim terenie nie pomoże mu duża masa własna, za to śnieżną zaspę Kyron przebije jak taran. Wjazd w teren potwierdził możliwości auta, ale ujawniła się jeszcze jedna przypadłość - mała precyzja pedału gazu niezbędna do dozowania mocy w terenie, co sprawiło, że silnik przy ruszaniu czasami gasł.

Nieco poprawiony z zewnątrz SsangYong Kyron w terenie spisuje się bardzo dobrze. Ale na szosie jeszcze ujawnia pewne niedostatki, wynikające przede wszystkim z nadwagi i powolnego automatu. Pochodną masy jest spore średnie zużycie paliwa, które w jazdach testowych (szosa i miasto) przekroczyło 11 l/100 km. Plusami są duży bagażnik (625/2322 l), możliwość holowania przyczepy o masie 2300 kg, a także stosunkowo przystępna cena - zwłaszcza w porównaniu z tym ile kosztują auta konkurencyjne.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Mariusz Barwiński

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowy, pięciomiejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4660 x 1880 x 1755 mm, rozstaw osi 2740 mm, masa własna 1956 kg, ładowność 574 kg, pojemność bagażnika 625/2322 l.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy, umieszczony wzdłużnie, 4 zawory na cylinder. Pojemność skokowa 1998 cm3, moc maksymalna 104 kW (141 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy 310 Nm w zakresie 1800-2750 obr/min. Napęd na cztery koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 15,0 s Prędkość maksymalna 178 km/h Średnie zużycie paliwa 8,4 l/100 km
CenaSsangYong Kyron XDi 200 Elegance aut. 117 800 zł
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 65 890 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    ...śmieją się zwykle właściciele "markowych" szrotów typu Audi 80 lub BMW E30, którzy maja pojęcie o motoryzacji z lat 80-tych - ja sam jeździełem tym autem (Kyronem) przez 3 dni i muszę przyznać, że zaskoczył mnie ogromnie! Jakośc spasowania wnętrza, komfort jazdy i prowadzenie - na b. wysokim poziomie. Stosunek jakosci i wyposazenia do ceny - bez konkurencji, samochód o 50 tys. tańszy niż inne, 3 lata gwarancji, sprawdzona technika merca, niezły wygląd. Tylko koniecznie z automatem, ręczna skrzynia nie nadaje się do miasta, do 80 km/h trzeba mielić biegami jak w młynku... Pozdrawiam.
    ~rt, 2008-01-12 19:51:46
  • avatar
    zgłoś
    Rodius piękny nie jest ale funkcjonalnością bije wiele vanów z Europy. Jakościowo jeszcze trochę mu daleko.
    ~Daryoo, 2008-01-06 22:10:01
  • avatar
    zgłoś
    Nawet ładny samochód. Nie wiem dlaczego ludzie słysząc nazwę SsangYong śmieją się (no chyba, że słyszą Rodius, bo to totalna porażka). To autko jest dobre. Przód trochę z nowej S - klasy
    ~mateusz.p, 2008-01-03 18:44:27
  • avatar
    zgłoś
    Tak jak Kia Cee'd wśród kompaktów, tak SsangYong Kyron wśród SUV-ów depcze po piętach konkurentom z Japonii i Europy.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:49
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij