Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Renault Captur: miejski gadżet

Małe, miejskie crossovery szturmują salony i ulice naszych miast. Renault Captur jest jednym z tych, który ma szanse na wiele kliknięć "lubię to".

2013-06-06
Stylizacyjny pierwowzór Captura to nowe Clio. Crossover jest masywniejszy.

Renault spóźniło się na rewolucję crossoverów, czyli aut łączących zalety małych vanów, hatchbacków i SUV-ów. Siostrzany Nissan Juke sprzedaje się jak świeże bułeczki od 3 lat, równie długo w sprzedaży jest Mini Countryman, Opel Mokka zaś – od roku. To właśnie z nimi o serca klientów powalczy Captur.

Jego przewagi? Wygląd i jeszcze raz wygląd. Obła, ale masywna sylwetka, dwukolorowe nadwozie (do wyboru – 9 kolorów karoserii plus 3 kolory dachu) oraz rozmaite plastikowe nakładki mają przyciągnąć wzrok młodych kierowców.

Świadomie zrezygnowano z napędu na obie osie i z mocnych silników. Do wyboru są dwie oszczędne benzynowe jednostki napędowe i dwie wysokoprężne. Moc maksymalnie 120 KM musi wystarczyć.

Renault Captur ma miękko zestrojone zawieszenie i zdecydowanie lepiej radzi sobie na zwykłych drogach niż na serpentynach. Nie jest tak stabilny w zakrętach jak Clio, które posłużyło mu za techniczną bazę. Podwyższony o 10 cm prześwit robi swoje i mocno ogranicza dynamikę jazdy przez zakręty. Captur to samochód miejski, bardzo komfortowy. Zwłaszcza zajmowanie miejsca jest łatwe, bo fotele są umieszczone wysoko – mimo to nie siedzi się jak na krześle. Spory jest bagażnik, a dzięki przesuwanej kanapie miejsca z tyłu może być tak dużo, jak w Lagunie.

Nowoczesnych systemów wspomagania kierowcy nie ma nawet w opcji. Za to doskonały jest system multimedialny. Dotykowy tablet integruje nawigację, rozrywkę i system informacji. W standardzie – tylko w najwyższej wersji wyposażenia.

Marcin Klimkowski
redaktor "auto motor i sport"

Naszym zdaniem:

Jeśli Renault nie przesadzi z ceną, będzie hit. Captur ma wszystkie zalety – jest ładny, funkcjonalny i wygodny.

 

 

DANE PRODUCENTA   Renault Captur TCE 120 EDC

DANE PRODUCENTA

 

Renault Captur TCE 120 EDC

Cena67 400 złotych
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa1197 cm3
Moc maksymalna120 KM
przy obrotach4900/min
Maksymalny moment obrotowy190 Nm
przy obrotach2000/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h10,9 s
Prędkość maksymalna192 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie5,4 l/100 km
Emisja CO2125 g/km
NADWOZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy crossover, długość x szerokość x wysokość 4122 x 1778 x 1566 mm, rozstaw osi 2606 mm, masa własna 1180 kg, dop. obciążenie 546 kg, poj. bagażnika 377–455/1235 l, poj. zbiornika paliwa 45 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 55 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Po pierwsze - Captur ma jak na razie jednego diesla w ofercie, a po drugie - jak się sprawuje skrzynia EDC?

    Samuraj, 2013-06-06 20:38:20
  • avatar
    zgłoś
    Ja wolę jednak Juke'a, bo jest w całym tym swoim szaleństwie bardziej zwarty, hmmmm... logiczny ( ;) ) i konsekwentny ;) Serio!

    airmatic, 2013-06-06 15:38:54
  • avatar
    zgłoś
    Małe, miejskie crossovery szturmują salony i ulice naszych miast. Renault Captur jest jednym z tych, który ma szanse na wiele kliknięć "lubię to".Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-06-06 15:10:34
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij