Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Renault Clio GT – w połowie drogi

2009-06-23
Renault Clio GT Odmiana GT występuje w barwie „Błękit Malte" i z jednostką 1.6 16v.

Typ pośredni. Zmodernizowane Renault Clio jest teraz lepsze oraz dostępne w wersji GT, plasującej się w połowie drogi do odmiany Sport.

Co zrobić, żeby podtrzymać sprzedaż? Najlepiej delikatnie odmienić wygląd nadwozia, wprowadzić nową wersję oraz ulepszyć to, co już dobre. Tak właśnie Renault uczyniło z Clio.

Odmianę GT można poznać po niebieskiej barwie nadwozia (u nas tylko 3-drzwiowego), 16-calowych felgach aluminiowych, podwójnie zakończonym wydechu i pakiecie aerodynamicznym. Obejmuje on poszerzone progi, ciemne tło reflektorów oraz spoilery - przedni i dachowy. Sportowych akcentów nie zabrakło też we wnętrzu auta. Charakterystyczne dla GT są niezłe, mocno wyprofilowane fotele, aluminiowe pedały oraz zegary z białym tłem i prędkościomierzem wyskalowanym do 250 km/h.

Zważywszy na fakt, że auto jest napędzane przez 1,6-litrowy silnik o mocy 128 KM, skala jest trochę na wyrost. GT według "fabryki" pojedzie maksymalnie 197 km/h i do 100 km/h rozpędza się w ciągu 9,3 s. Niestety, silnik jest bardzo ospały przy niskich obrotach, wigoru nabiera po przekroczeniu 4000 obr/min, zaś 1000 obr/ min wyżej zaczyna głośno wyć. Ma więc typowo wysokoobrotową charakterystykę, ale nawet przy czerwonym polu obrotomierza nie zachwyca dynamiką.

Więcej przyjemności czerpie się z jazdy GT po krętym - a to za sprawą sztywniejszego zawieszenia (o 15% w porównaniu z innymi wersjami), stabilizatora o średnicy zwiększonej z 20,5 do 21 mm oraz przegubów z modelu Sport przy tylnej osi. Zmieniony układ kierowniczy jest teraz nieco bardziej bezpośredni, jednak wspomaganie nadal działa bardzo sztucznie. Mimo że ostrzejsze, GT jest jak reszta odmian Clio. Z jednej strony wygodne, a z drugiej - przewidywalne i przyjazne na co dzień.

Cena nie wydaje się wygórowana, choć 58 tys. zł to niemało.

Dobre zadatki na wyczynowca

Poznać je po czerwonych zaciskach hamulcowych i innych felgach. Clio Sport dostępne jest w dwóch wersjach - "zwyczajnej" sportowej oraz Cup. Ta druga waży o 36 kg mniej (1168 kg) i ma najlepszy w swojej klasie stosunek masy do mocy, wynoszący 6 kg na 1 KM. Ma ulepszony, dwulitrowy, 203-konny silnik i ubogie wyposażenie. To świetna baza pod samochód wyczynowy.  

DANE TECHNICZNE RENAULT CLIO GT

DANE TECHNICZNE RENAULT CLIO GT
Cena58 000 zł
KonkurenciMazda 2 Sport, Mitsubishi Colt
Silnikbenzynowy, R4, 1.6
Moc/przy obrotach128 KM/6750 obr/min
0-100 km/h9,3 s
Prędkość maksymalna197 km/h
Zużycie paliwa6,9 l/100 km
Emisja CO2160 g/km
Silnikpojemność 1598 cm3, 155 Nm przy 4250 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przód.
Nadwozie3-drzwiowy 5-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 4027 x 1720 x 1497 mm, rozstaw osi 2575 mm, masa wł. 1150 kg, pojem. bag. 288 l.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij