Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Renault Fluence: F1 dla mas

Pod maskę odświeżonego Renault Fluence’a trafił silnik, który podobno czerpie garściami z rozwiązań z Formuły 1.  

Adam Majcherek 2014-09-02
Pierwsza jazda Renault Fluence Z przodu Fluence po liftingu różni się od bratniego Mégane kształtem dolnej części zderzaka.

Produkowana w Turcji odmiana koreańskiego Samsunga SM3, oferowanego w wybranych krajach Europy jako Renault Fluence, doczekała się liftingu. Dzięki niemu wygląda nadal świeżo i atrakcyjnie. Poza odnowionym nadwoziem, Fluence ma teraz na liście dodatków system multimedialny R-Link z nawigacją TomTom i dostępem do internetowych aplikacji.

Wśród jednostek napędowych pojawił się wysokoprężny silnik 1.6 dCi o mocy 130 KM, który, jak chwali się producent, przejął ze świata Formuły 1 „kwadratową” konstrukcję (skok tłoka jest porównywalny z jego średnicą), wydajniejszy układ chłodzenia i obniżone wewnętrzne opory tarcia. Przy jego budowie wykorzystano 30 opatentowanych rozwiązań Renault. Nam najbardziej imponuje wysoki, jak na tę pojemność silnika, moment obrotowy (320 Nm), dzięki któremu Fluence jest bardzo dynamicznym autem.

Do ledwo wyczuwalnej turbodziury można się przyzwyczaić, a na średnie zużycie paliwa, wynoszące realnie ok. 6 l/100 km, trudno narzekać. Wiele dobrego da się też powiedzieć o kabinie – czy siedzi się z przodu, czy z tyłu, miejsca nie braknie, a niezłe wyciszenie wnętrza i zawieszenie nastawione na komfort gwarantują spokojną podróż. Zastrzeżenia budzi umiejscowienie ekranu dotykowego systemu R-Link – by do niego sięgnąć, trzeba się pochylić, obsługa pokrętłem poniżej panelu klimatyzacji też nie jest najwygodniejsza. Szkoda, że pokrętła nie umieszczono na tunelu środkowym, jak w Mégane.

Renault oferuje Fluence’a m.in. z nadwoziem w kolorze kości słoniowej. Czyżby importer liczył, że skusi klientów, którzy z rozrzewnieniem wspominają swoje Fiaty 125p w tym samym kolorze? To się może udać! Tylko czy im zależy na technice F1?

Dane producenta Renault Fluence 1.6 dCi 130 KM Intens
Cena 82 200 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu wysokoprężny, R4
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maks./przy obrotach 130 KM/4000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 320 Nm/1750 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 9,8 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,6 l/100 km
Emisja CO2 119 g/km
Nadwozie
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4622 x 1813 x 1479 mm, rozstaw osi 2702 mm, masa własna 1433 kg, pojemność bagażnika 496 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.

Naszym zdaniem

Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”
Duże, wygodne auto, do tego w bardzo rozsądnej cenie. Mocny zawodnik w świecie kompaktowych sedanów.
To polubisz - ilość miejsca z tyłu

Przestrzeni dla podróżnych nie powstydziłoby się auto o segment większe. Dodatkowy plus za roletki w oknach.
Tego nie - gniazda zapalniczki

Gdy wepniesz wtyczkę np. kabla zasilającego nawigację, będziesz zahaczał o nią wrzucając piąty bieg.

Adam Majcherek

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 56 700 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Co Renault Fluence z dieslem pod maską ma wspólnego z Formułą 1? Podobno właśnie "rudolf" ma rozwiązania zaczerpnięte żywcem z F1.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-09-02 09:51:10
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij