Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Renault Kangoo - „Francuz” wszystkomogący

Renault Kangoo nie jest od wzbudzania zachwytów, tylko od przewożenia ludzi i towarów. Druga generacja tego popularnego modelu do owej zasady karnie się stosuje, chociaż...

2008-02-18
Cena Renault Kangoo 1.5 dCi Dzięki sprężystemu i komfortowo zestrojonemu zawieszeniu oraz wystarczająco precyzyjnemu układowi kierowniczemu, Kangoo bardzo dobrze się prowadzi.

Właściwie, kto powiedział, że w skrzyniowatym "dostawczaku" nie można się zakochać? Przecież uczucia nie zawsze definiuje są jednakowo. Niektóre są określane przez potrzeby, a Renault Kangoo II jest właśnie odpowiedzią na potrzeby rynku. Poprzednik w chwili swej premiery w 1997 roku był prekursorem nowej klasy mini MPV - tzw. kombivanów. Był przykładem eksperymentu, bo balansował na granicy klas - tak wówczas o nim w "auto motor i sport" pisaliśmy. Choć nie wszystkie eksperymenty firmie Renault wyszły na zdrowie (patrz Avantime), ten okazał się udany. Kangoo I, sprzedany do dziś dnia w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy, pokazuje też, że potrafi nawet wzbudzić pożądanie - przynajmniej tych, którzy go kupili. Kangoo potrafi (na swój sposób) zachwycać kształtem, zwłaszcza gdy właściciel próbuje załadować do wnętrza dziesiątki worków z zaprawą cementową, wiaderek z farbą, pędzli i wiertarek; i wszystko się mieści! Z ładownością wynoszącą (w zależności od wersji) nawet 565 kg, pojemnością bagażnika 2600 l (po złożeniu tylnej kanapy) i możliwością przewożenia przedmiotów o długości nawet 2,5 m (po złożeniu przedniego siedzenia) Kangoo II jest więcej niż obszerny - to prawdziwa półciężarówka. Kiedy jednak zbliża się weekend, "Kangur" potrafi zmienić swoje oblicze i staje się autem rodzinnym - prawdziwym minivanem.

Wówczas ujawniają się kolejne jego atuty - duża liczba schowków o łącznej pojemności 77 litrów (bardziej roztargnieni mogą mieć problem z odnalezieniem się wewnątrz) oraz obszerne, bo o 18 cm dłuższe i mniej zgrzebne niż u poprzednika wnętrze. Jak na tę klasę aut, jest niemal komfortowo - żadnej gołej blachy, żadnej dykty. Co prawda kokpit oraz wszelkie plastiki wewnątrz okazują się twarde jak skała, ale nieźle wyglądają, są dobrze spasowane i, niestety, podatne na zarysowanie. Ergonomia jest bez zarzutu, obsługa intuicyjna, a drążek zmiany biegów "wyrasta" z deski rozdzielczej (poprzednio z podłogi) tuż pod prawą ręką.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciomiejscowy, 4/5-drzwiowy van, długość x szerokość x wysokość 4213 x 1829 x 1898 mm, rozstaw osi 2697 mm, masa własna 1430 kg, ładowność 552 kg, pojemność bagażnika 660/2600 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany, z wtryskiem bezpośrednim typu common- rail, pojemność skokowa 1461 cm3 , moc maksymalna 76 kW (104 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2000 obr/min, Napęd na koła przednie, skrzynia biegów mechaniczna, 6-biegowa.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 13,2 s Prędkość maksymalna 169 km/h Średnie zużycie paliwa 5,7 l/100 km

Pozycja za kierownicą nie jest może zbyt komfortowa - siedzi się jak na krześle i brakuje wzdłużnej regulacji kierownicy - ale same siedzenia są wygodne i oferują wystarczające trzymanie boczne. Kierowca z wnętrza ma bardzo dobrą widoczność (wąskie słupki i duże powierzchnie przeszklone), a dodatkowo polepszają ją wielkie niczym patelnie lusterka boczne.

Podczas jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić dwa mocniejsze silniki - benzynowy o mocy 110 KM i wysokoprężny o mocy 104 KM. Oba dobrze radzą sobie ze sprawnym poruszaniem ważącego około 1400 kg auta, są ekonomiczne i ciche. Diesel ma trochę za długie przełożenia 5. i 6. biegu i brakuje mu nieco mocy w dolnym zakresie obrotów.

Dzięki sprężystemu i komfortowo zestrojonemu zawieszeniu oraz wystarczająco precyzyjnemu układowi kierowniczemu, Kangoo bardzo dobrze się prowadzi. Na drodze jest nieco podsterowne, ale przewidywalne i łatwe do opanowania. Z równowagi potrafi je natomiast wyprowadzić silny podmuch bocznego wiatru. Wiatr jest też głównym sprawcą hałasu wewnątrz. Jest to o tyle dziwne, że wszelkie hałasy wynikające z pracy zawieszenia i opon są izolowane bardzo dobrze. I nie wysokość jest tu winowajcą - bo równie wysoka konkurencja potrafi być cicha - lecz być może zbyt cienkie uszczelki lub słabe wygłuszenie drzwi.

W wyposażeniu każdego modelu znajdziemy dwie poduszki powietrzne, ABS i ASR, hamulce tarczowe wszystkich czterech kół oraz wspomaganie układu kierowniczego. W zależności od wersji wyposażeniowej, samochód będzie można wzbogacić w elektrykę szybowo-lusterkową, przesuwane lewe drzwi, klimatyzację (nawet automatyczną), nawigację satelitarną i ESP. W przyszłości pojawią się wersje z napędem 4x4, popularna dostawcza (Express), a także te bardziej ekologiczne - na biodiesel i bioetanol.

W porównaniu z poprzednikiem sama bryła nadwozia i proporcje nie uległy zbytnim zmianom, jednak po dziesięciu latach ten kształt już nie budzi ani kontrowersji, ani tym bardziej emocji. Mocno zaokrąglona przednia szyba oraz lekko "nadmuchany" przód, z reflektorami przypominającymi (nieco) wyłupiaste oczy, sprawiają, że Kangoo II budzi sympatię. Dokładając do tego uniwersalność, poprawne zachowanie na drodze i atrakcyjną cenę - 50 100 zł za podstawową wersję z silnikiem 1.6 8V o mocy 90 KM - otrzymujemy być może receptę na kolejny rynkowy sukces "Kangura". Termin realizacji tej recepty - od kwietnia 2008 roku.

Tekst: Michał Hutyra
Zdjęcia: Renault

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 450 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    uchwyt na kubek zapowiada się tragicznie przy hamowaniu.
    ~VAN, 2008-03-21 16:22:04
  • avatar
    zgłoś
    No wnętrze komfortowe (sądząc po galerii) i takie te auto powinno być.
    ~Szopa, 2008-02-18 15:30:00
  • avatar
    zgłoś
    Renault Kangoo nie jest od wzbudzania zachwytów, tylko od przewożenia ludzi i towarów. Druga generacja tego popularnego modelu do owej zasady karnie się stosuje, chociaż...
    auto motor i sport, 2008-02-18 14:39:55
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij