Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

Renault Koleos – bez emocji

Po trzech latach od premiery Francuzi odświeżają oblicze crossovera. Teraz nie wygląda jak Renault.

2011-11-07
Renault Koleos W Polsce odświeżony Koleos będzie dostępny wyłącznie w odmianie z napędem na cztery koła

 

By zamaskować koreański rodowód Koleosa w chwili premiery w 2008 roku, designerzy postarali się, by przód samochodu przypominał inne auta Renault. Później projektantom przestało zależeć, by kolejne modele były do siebie bardzo podobne - jak w świecie Volkswagena czy Forda - więc poliftingowy Koleos zupełnie nie przypomina swoich braci. Tożsamość auta ratuje duże logo producenta, umieszczone pośrodku sporego "grilla", jakiego nie znajdziesz w żadnym innym modelu Renault.

Przód wygląda zupełnie inaczej, czy lepiej - to już kwestia do debaty w przerwie meczu lub w pubie. To tak naprawdę jedyna zmiana, której przy okazji liftingu Koleosa warto poświęcić czas. Pozostałe okazują się tak niewielkie, że aby je dostrzec, trzeba postawić obok siebie modele sprzed i po kuracji odmładzającej. Wtedy sokole oko dojrzy kosmetyczne zmiany zegarów, czy konsoli centralnej, zwróci uwagę na diodowe kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych i dostrzeże nowy wzór felg aluminiowych. Poza nimi w oko może się rzucić jeszcze nawigacja Carminat TomTom Live, która weszła na listę wyposażenia podstawowego, a pasażerowie tylnej kanapy docenią możliwość regulowania pochylenia oparcia.

 

RENAULT KOLEOS 2.0 dCi PRIVILEGE

RENAULT KOLEOS 2.0 dCi PRIVILEGE

Cena125 400 zł
KonkurenciFord Kuga, Nissan Qashqai
Silnikwysokoprężny, R4, 2.0
Moc/przy obrotach150 KM/4000 obr/min
0–100 km/h10,4 s
Prędkość maksymalna182 km/h
Zużycie paliwa6,4 l/100 km
Emisja CO2166 g/km
Silnik pojemność skokowa 1995 cm3, maksymalnymoment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na cztery koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4520 x 1855 x 1710 mm, rozstaw osi 2690 mm, masa własna 1655 kg, pojemność bagażnika 450/1380 l.

Poza tym to "stary, dobry" Koleos - całkiem wygodny, łatwy w prowadzeniu, bezpieczny środek transportu dla rodziny mającej np. daczę w lesie. Dzięki napędowi na cztery koła, który w razie potrzeby rozdzieli moment obrotowy między obie osie, niestraszny będzie Koleosowi zjazd na drogę nieutwardzoną. A system kontroli prędkości przy jeździe w dół umożliwi bezpieczny zjazd ze stoku o nachyleniu powyżej 10%, z automatycznie utrzymywaną, stałą prędkością 7 km/h.

Koleos przewiezie Cię z punktu A do punktu B, ale emocji w czasie tej podróży nie oczekuj. Wciąż ma leniwy układ kierowniczy i miękko zestrojone zwieszenie, co zniechęca do agresywnego pokonywania zakrętów. Ale nie do tego przecież został stworzony.

Tekst Adam Majcherek
Amis 11/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 33 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    No i w tekście nie wspomniano o nowym lakierze jaki wleciał do palety. Pytanie do autora - jak wrażenia z jazd? Właściciele starego modelu twierdzą, że to w Polsce mocno niedoceniany samochód, a do tego całkiem niezawodny.
    ~Samuraj, 2011-11-08 01:09:52
  • avatar
    zgłoś
    Po trzech latach od premiery Francuzi odświeżają oblicze crossovera. Teraz nie wygląda jak Renault.
    auto motor i sport, 2011-11-07 18:43:21
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij