Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Renault Koleos - inny świat

W porównaniu z poprzednikiem jest jak najnowszy smartfon przy 15-letniej Nokii. Wrażenia z jazdy nowym Koleosem.

Poprzednik to dziecko koreańskiego Samsunga, który zaprojektował go na zlecenie Renault. Nowy Koleos był konstruowany równocześnie z Talismanem i jest oparty na tej samej płycie podłogowej, służącej zresztą innym autom koncernu Renault-Nissan (Kadjar, Espace, X-Trail). Design to rzecz indywidualna, ale obok Koleosa nie da się przejść obojętnie – i tu widać pierwszą wielką różnicę w stosunku do poprzednika.

Druga jest taka, że Koleos wjechał do klasy większych SUV-ów – tej samej, w której są już Skoda Kodiaq, Ford Edge czy Kia Sorento. Nowe auto jest dłuższe aż o 15,3 cm, a jego rozstaw osi zwiększono o 1,5 cm, więc teraz w kabinie powietrza jest nadto. Tyle że nie dostaniemy trzeciego rzędu siedzeń. Konkurenci fotele nr 6 i 7 albo mają w standardzie (Peugeot 5008), albo za dopłatą. W Koleosie brakuje nam jeszcze aktywnego tempomatu (!) i funkcji auto hold, czyli automatycznie załączanego hamulca postojowego.

Tempomat, jak zapewnili nas przedstawiciele Renault, „ma być”. Koleosa nie kupimy też z silnikiem benzynowym, w ofercie są tylko dwa diesle (1.6/130 KM i 2.0/177 KM). W ten słabszy są wyposażane auta jedynie z napędem na przednią oś i skrzynią mechaniczną, w drugi – również dostępne z napędem 4x4 i z bezstopniową przekładnią X-Tronic, która zaskakuje płynną pracą i świetną „wirtualizacją” siedmiu przełożeń. Silnik ma niezłą dynamikę, pali niewiele (w trasie poniżej 7 litrów) i jest znakomicie wyciszony (wersję 1.6 wytłumiono lepiej niż Kadjara z taką samą jednostką).

BP

Zawieszenie nieźle trzyma w ryzach wysokie nadwozie, być może odrobinę kosztem komfortu. Tryby jazdy są dwa – do przodu i do tyłu. Francuzi nie zdecydowali się, i słusznie, na wciskanie do Koleosa np. trybu sport, który pasowałby do niego jak kwiatek do kożucha.

Start zamówień – w lecie, czas oczekiwania na auto to trzy/cztery miesiące (Koleos płynie z Korei). Ceny w Polsce są już znane.

Kabina to zbiór klocków znanych z innych modeli Renault. „Drewniane” inkrustacje w rzeczywistości wykonano z plastiku Wielka zaleta Koleosa to wygodne fotele – tu w topowym wydaniu (odmiana Initiale Paris) ze specjalnymi przeszyciami
Dane producenta Renault Koleos 2.0 dCi INITIALE PARIS
Cena 157 400 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1995 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
177 KM
3750/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
380 Nm
2000/min
Rodzaj napędu na cztery koła; przekładnia bezstopniowa
OSIĄGI
0–100 km/h 9,5 s
Prędkość maksymalna 201 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,9 l/100 km
Emisja CO2 156 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4673 x 1843 x 1678 mm, rozstaw osi 2705 mm, masa własna 1754 kg, pojemność bagażnika 579/1795 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 119 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    No prezentuje się na prawdę świetnie i wydaje się że komfort jazdy nim to byłoby coś więcej niż pierwsza klasa... jak pożyczałem w Panek nowe modele Renault to zawsze byłem pod wrażeniem ich funkcjonalności
    ~Darecki, 2017-07-21 11:57:05
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij