Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Renault Laguna Coupé – na kręte drogi

Wdzięku, urody i zwinności Lagunie Coupé nie brakuje. Sprawdzamy, czym jeszcze kusi wersja Monaco GP z mocnym dieslem.

2011-06-20
Renault Laguna Coupé System 4Control jest drogi, ale dzięki niemu Laguna wręcz połyka zakręty

 

Choć Laguna Coupé od ponad dwóch lat wodzi na pokuszenie klientów, jej walory doceniło, jak dotąd, niewielu klientów. Nie będziemy rozstrzygać czy to kwestia prestiżu, czy wysokiej ceny (od 93 000 zł). Wersja o nazwie Monaco GP, z 2-litrowym dieslem o mocy 178 KM, jest jeszcze droższa (107 010 zł). Cenę ma usprawiedliwiać bogate wyposażenie - m.in. biksenonowe reflektory, nawigacja satelitarna, skórzana tapicerka, automatyczna klimatyzacja. Nie należy też zapominać o walorach jezdnych i wyglądzie auta. Bardziej markowa konkurencja (np. Audi A5) jest o jakieś 40% droższa.

W parze z elegancką linią nadwozia idzie atrakcyjność wnętrza. Skórą obszyte są nie tylko fotele, ale także deska rozdzielcza. Pozycja za kierownicą jest dobra, choć siedzi się z głową tuż pod dachem.

Na drodze Laguna Coupé okazuje się zaskakująco zwinna, a to za sprawą układu 4Control (cztery koła skrętne). Co prawda wymaga on dopłaty (5300 zł), ale warto. Do prędkości 60 km/h tylne koła skręcają w odwrotną stronę niż przednie (do 3,5°), natomiast po jej przekroczeniu w tę samą stronę (do 2°). Kąt skrętu wydaje się niewielki, ale podczas pokonywania ostrych zakrętów auto prowadzi się jakby miało "szperę" i ma tendencję do zacieśniania zakrętów. W połączeniu z bezpośrednim układem kierowniczym (maksymalnie od lewej do prawej 2 1/4 obrotu kierownicą) Laguna jest świetnym kompanem do jazdy po krętych drogach, chociaż jej układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny. Poza tym, na śliskiej nawierzchni auto wykazuje gwałtowną skłonność do nadsterowności; na szczęście system ESP skutecznie neutralizuje takie zachowanie samochodu.

Pochwały należą się także silnikowi. Już od 1500 obr/min odczuwa się przypływ siły napędowej. Jak na swoją moc (178 KM), jest cichy i dość oszczędny - w teście średnio spalał 8,3 l/100 km.

Tekst Michał Hutyra,
zdjęcia Jacek Hanusz
amis 6/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 33 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jest boska. Gdybym dysponował w tej chwili taką kwotą prawdopodobnie takie auto oglądalibyście w dziale "Nasze samochody".
    ~Samuraj, 2011-06-20 23:02:50
  • avatar
    zgłoś
    Wdzięku, urody i zwinności Lagunie Coupé nie brakuje. Sprawdzamy, czym jeszcze kusi wersja Monaco GP z mocnym dieslem.
    auto motor i sport, 2011-06-20 10:34:25
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij