Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Renault Mégane Coupé RS

Spod flagi Renault Sport. Na poważnie usportowiony kompaktowy hatchback zawsze ma w sobie siłę przyciągania. Renault Mégane Coupé RS to klasyczny przedstawiciel gatunku.

2012-10-01
Renault Megane Coupe RS Z niechęci do przesadnych epitetów będziemy używać słowa „niezły”. A więc niezły wygląd, niezły układ jezdny, niezły silnik i niezłe osiągi – Mégane RS to „gorący hatchback” w najlepszym, pardon, niezłym stylu Renault.

Wrażenie to podstawa. Dwukolorowe - żółto- -czarne - wykończenie nadwozia i kabiny Mégane RS jest po prostu spektakularne, w najlepszym fabrycznym stylu Renault. Nawet zaparkowany przy znacznie droższych autach RS wygląda jak gość.

Krajobraz kabiny jest zdominowany przez fotele Recaro, na określenie których trochę brakuje nam odpowiedniego przymiotnika - są aż tak niezłe. Szczegółów dopełniają żółte przeszycia na kierownicy i dźwigni zmiany biegów oraz żółte pasy bezpieczeństwa.

 Kupując Mégane RS można nie zamówić żadnych dodatków poza jednym - pakietem "Sport 1" (5500 złotych ekstra), na który składają się sztywniejsze zawieszenie, samoblokujący mechanizm różnicowy, opony Michelin Pilot Sport 2 o rozmiarze 235/40, czarne, matowe, 18-calowe obręcze kół oraz rowkowane tarcze hamulcowe (szybciej likwidują film wodny, łagodzą zjawisko fadingu i czyszczą klocki) z czerwonymi zaciskami Brembo. Te elementy robią bowiem tzw. różnicę.

Francuska kuchnia sztywniej, bardziej surowo zestrojonego zawieszenia à la Mégane RS ma całą gamę smaków, a specjalnością szefa kuchni są precyzja, przyczepność i trakcja. W zakręty Renault wchodzi jak prowadzone po niewidzialnych szynach, a przy wyjściach bez wahania zamienia dynamikę silnika na przyspieszenie. Wpływ napędu na układ kierowniczy czuć tylko przy mocnym gazie na niskich biegach, kiedy Mégane minimalnie prostuje tor jazdy. Natomiast podsterowność jest tylko gdzieś w tle - auto świetnie utrzymuje tor jazdy i nawet przy dość wysokich siłach bocznych potrafi zacieśnić skręt, a to bardzo rzadka cecha.

Z ceną w okolicy 100 tys. zł Mégane RS może nie jest autem tanim, ale za takie pieniądze absolutnie jednym z lepszych. Jeśli nie najlepszym.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cena96 650 zł
KonkurenciOpel Astra OPC, VW Golf R
Silnikbenzynowy, R4, 2.0 turbo
Moc/przy obrotach265 KM/5500 obr/min
0-100 km/h6,0 s
Prędkość maksymalna255 km/h
Zużycie paliwa8,2 l/100 km
Emisja CO2190 g/km
Silnikpojemność 1998 cm3, maks. moment obrotowy 360 Nm w zakresie 3000-5000 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szer. x wys. 4299 x 1848 x 1435 mm, rozstaw osi 2636 mm, masa własna 1387 kg, pojemność bagażnika b.d., pojemność zbiornika paliwa 60 l.

Tekst Roman Popkiewicz,
zdjęcia Jacek Hanusz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 107 250 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3, hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    'eri' napisał(-a):Samuraj, nie myślałeś o zmianie nicka na Muszkieter
    airmatic, 2012-10-03 19:06:50
  • avatar
    zgłoś
    Z tym nickiem co mam jest OK. Co do Alpine - jest w porządku, ale nie wiem czy bym nie wolał poprzednika. ^^
    ~Samuraj, 2012-10-03 01:39:28
  • avatar
    zgłoś
    Po nickuNo właśnie Samuraj, nie myślałeś o zmianie nicka na Muszkieter
    eri, 2012-10-02 21:19:53
  • avatar
    zgłoś
    A jeśli już Renault to chyba bardziej by pasowało Alpine A110-50 projektowane wspólnie z Caterhamem [img]http://www.automotiveaddicts.com/wp-content/uploads/2012/05/Renault-Alpine-A110-50-Concept-8.jpg[/img]
    rzęsor, 2012-10-02 16:49:21
  • avatar
    zgłoś
    Po nicku
    airmatic, 2012-10-02 16:33:10
  • avatar
    zgłoś
    'rzęsor' napisał(-a):Dla Samuraja bardziej by pasowała Toyota GT86 Po czym wnosisz?
    ~Samuraj, 2012-10-02 00:43:56
  • avatar
    zgłoś
    Widać, że nie jesteś w temacie
    airmatic, 2012-10-01 20:15:41
  • avatar
    zgłoś
    Dla Samuraja bardziej by pasowała Toyota GT86
    rzęsor, 2012-10-01 17:47:16
  • avatar
    zgłoś
    Z niechęci do przesadnych epitetów będziemy używać słowa „niezły”. A więc niezły wygląd, niezły układ jezdny, niezły silnik i niezłe osiągi – Mégane RS to „gorący hatchback” w najlepszym, pardon, niezłym stylu Renault.Ciche marzenie w najlepszym - pardon, niezłym - stylu Samuraja
    airmatic, 2012-10-01 15:34:43
  • avatar
    zgłoś
    Moje ciche marzenie i tyle tutaj powiem.
    ~Samuraj, 2012-10-01 12:40:34
  • avatar
    zgłoś
    Spod flagi Renault Sport. Na poważnie usportowiony kompaktowy hatchback zawsze ma w sobie siłę przyciągania. Renault Mégane Coupé RS to klasyczny przedstawiciel gatunku.
    auto motor i sport, 2012-10-01 10:57:45
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij