Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Renault Megane GT: Na speedzie

Z przodu 220 KM mechaniczne konie, z tyłu 524 litry bagażnika – Mégane GT to samochód dla pragmatyka z rajdową żyłką.  

Adam Majcherek 2014-07-10

Koncepcyjnie to auto wyśmienite – ma obszerne nadwozie wersji kombi i znakomity układ napędowy Mégane RS, jednego z najlepszych hothatchy naszych czasów. Niestety silnik GT jest słabszy o 45 koni, nie połączono go też ze świetnym zawieszeniem i układem kierowniczym RS-a. Szkoda, bo samoblokujący mechanizm różnicowy RS-a znakomicie sprawdzający się podczas agresywnego pokonywania ciasnych zakrętów i bardziej bezpośredni układ kierowniczy to jedyne elementy, jakich brakowało nam podczas spotkania z tym autem. Ale nawet bez nich Mégane GT to mocne i bardzo szybkie kombi dla rodziny albo singla potrzebującego dużego bagażnika. Krótkie skoki dźwigni sześciobiegowego manuala, wydajne hamulce i przyjemny warkot dwulitrowego benzynowca zachęcają do pogonienia stada koni spod maski.

Dociśnięte do granic możliwości auto lubi zarzucić tyłem przy odjęciu gazu w zakręcie i zmusza układ stabilizacji toru jazdy do ciężkiej pracy, gdy wciśniesz mocno prawy pedał na wyjściu z wirażu. Ale i tak doświadczonemu kierowcy potrafi dać mnóstwo frajdy z jazdy. Szczególnie gdy będzie on zerkał na osiągi podawane na bieżąco w aplikacji RaceMonitor 2.0 (opcja za 1060 zł) na ekranie umieszczonym na szczycie konsoli centralnej. Sportowy charakter auta, wymuszający zastosowanie sztywniejszego zawieszenia, odbija się jednak na komforcie – w kabinie doskonale słychać szum szerokich opon i czuć każdą nierówność drogi.

Na co dzień kombi Renault imponuje przestronnym wnętrzem i praktycznym bagażnikiem z progiem załadunkowym umieszczonym na wysokości zaledwie 56 cm. I podczas jazdy po mieście zużycie paliwa potrafi zmieścić się w 10 litrach na 100 km, a to przy 220 koniach pod maską można uznać za zaletę.

Dane producenta Renault Megane 2.0 T Renault Sport 220 GT
Cena 94 950 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maks./przy obrotach 220 KM/4750/min
Maks. moment obr./przy obrotach 340 Nm / 2400 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 7,6 s
Prędkość maksymalna 240 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 7,3 l/100 km
Emisja CO2 169 g/km
Nadwozie
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4567 x 1804 x 1534 mm, rozstaw osi 2703 mm, masa własna 1539 kg, pojemność bagażnika 524/1600 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.

Adam Majcherek

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 107 250 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3, hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Z przodu 220 KM mechaniczne konie, z tyłu 524 litry bagażnika – Mégane GT to samochód dla pragmatyka z rajdową żyłką.  Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-07-10 15:25:32
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij