Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Renault Megane: Gra w oszczędność

Francuzi przypominają o istnieniu Mégane fundując mu face lifting, który upodabnia auto do nowszych modeli marki. I bawiąc chcą uczyć kierowców oszczędnej jazdy.

Adam Majcherek 2014-03-31

Lifting Mégane nadszedł akurat na czas – model zaczynał 2013 rok na 5. miejscu rankingu sprzedaży w swojej klasie, a skończył aż 5 oczek niżej. Przed dalszym spadkiem ratować go mają nowe reflektory, zderzak i pokrywa silnika, które znacząco poprawiły aparycję i sprawiły, że Mégane zaczęło przypominać – uważane za jedne z najładniejszych w swojej klasie – Clio.

Importer trochę namieszał też w cenniku – np. w wersji Zen, która zastąpiła wersję Dynamique, nie każe już dopłacać za system wspomagania przy ruszaniu, elektryczny hamulec postojowy, czy czujniki cofania, ale podnosi promocyjną cenę Mégane o trzy tysiące złotych.

Mieliśmy nadzieję, że przy okazji wymienione zostaną choćby przednie fotele o przykrótkich siedziskach albo Francuzi dopracują układ kierowniczy, by przestał być tak syntetyczny jak dotąd, ale nic takiego nie nastąpiło.

Z siedmiu silników najbardziej podoba nam się benzynowy o pojemności 1,2 l i mocy aż 130 KM. Auto napędzane tym turbodoładowanym mikrusem jest zaskakująco dynamiczne, a przy okazji oszczędne. W osiąganiu dobrych wyników w tej ostatniej kategorii pomagają podpowiedzi aplikacji Driving eco², będącej elementem systemu multimedialnego R-Link. Aplikacja przyznaje punkty za odpowiednią zmianę biegów, czy najwydajniejsze korzystanie z gazu i hamulca. Najlepsze wyniki można zapisywać, by potem śrubować je jeszcze bardziej. Rozpocząć grę możesz w każdej chwili – auta już czekają w salonach.

 

 

Naszym zdaniem

Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”

To polubisz - dostęp do sieci
System multimedialny R-Link zawiera nawigację i zapewnia np. dostęp do poczty elektronicznej, prognozy pogody oraz informacji o korkach. To fajny dodatek, ale za 3 tys. zł.

Tego nie - lakierowany plastik
Piękny do chwili, gdy zaczniesz korzystać z auta. Klucze, telefon, paznokcie – wszystko na trwałe go rysuje. I palce pozostawiają na nim widoczne ślady.

Dane producenta Renault Megane 1.2 TCE ZEN
Cena 70 250 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1197 cm3
Moc maks./przy obrotach 130 KM/5500 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 205 Nm/2000 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia
mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 9,7 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,4 l/100 km
Emisja CO2 124 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dług. x szer. x wys. 4302 x 1808 x 1471 mm, rozstaw osi 2641 mm, masa własna 1307 kg, poj. bagażnika 372/1162 l, poj. zbiornika paliwa 60 l.

Adam Majcherek

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 107 250 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3, hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Francuzi przypominają o istnieniu Mégane fundując mu face lifting, który upodabnia auto do nowszych modeli marki. I bawiąc chcą uczyć kierowców oszczędnej jazdy.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-04-01 16:24:29
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij