Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Renault Mégane Grand Scenic - Jak hotel Grand?

Renault nie pozostawiło żadnych luk w gamie swoich modeli klasy kompaktowej. Ostatnim elementem układanki jest siedmiomiejscowy Mégane Grand Scénic.

2008-07-29
Renault Mégane Grand Scenic Zmiana długości, masy i obciążenia użytecznego wymusiła zmianę nastawów zawieszenia oraz charakterystyki elektrycznego wspomagania układu kierowniczego.

auto motor i sport 5/2004

Powstał on w oparciu o zwykłego Scénica, w którym powiększono rozstaw osi o 5 cm, a zwis tylny o 18 cm, dzięki czemu w Grand Scénicu zmieścił się trzeci rząd foteli. Masa samochodu wzrosła przy tym tylko o 50 kg. Do słupka C większy Scénic praktycznie niczym się nie różni od zwykłego - wydłużono tylko tył, przy czym zrobiono to tak, że nie stwarza on wrażenia, że jest doklejony na siłę.

Fotele tylnego rzędu chowają się w podłodze kabiny - można je złożyć i rozłożyć jedną ręką i jednym ruchem. Długość siedziska i wysokość oparcia są mniejsze niż w dwóch przednich rzędach, lecz różnica nie jest zbyt duża. Gorzej z miejscem na nogi. Zależnie od położenia środkowych foteli, na kolana mamy od 10 do 25 cm. Wysokość siedziska nad podłogą - około 25 cm. Dodatkowo, przestrzeń ograniczają opadająca linia dachu i wsporniki poprzedzającego rzędu siedzeń. Aby zająć miejsce, trzeba odchylić jeden ze skrajnych foteli.

Bagażnik ma przy siedmiu miejscach 200 l pojemności, czyli więcej niż bagażnik Seicento, a mniej niż Agili. Pojemność wszystkich schowków sięga 104 l, o 13 więcej niż w mniejszym Scénicu. Objętość bagażnika można zmieniać składając i wyciągając fotele. Przy złożonym tylnym rzędzie mamy 550-605 l, przy złożonych dwóch - 1920 l; po wyjęciu środkowego rzędu - nawet 2240 l. To więcej, niż w innych minivanach. Bagażnik przy zajętych pięciu miejscach można osłonić roletą, lecz przy rozłożonych wszystkich fotelach nie ma miejsca na jej schowanie. Długość przestrzeni bagażowej po złożeniu oparcia fotela obok kierowcy wynosi nawet 275 cm. Grand Scénic ma większą ładowność niż zwykły Scénic - wynosi ona aż 675 kg.


DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowe, typu van, długość x szerokość x wysokość 4493 x 1810 x 1636 mm, rozstaw osi 2736 mm, masa własna 1530 kg, pojemność zbiornika paliwa 60 l.
SilnikRzędowy, 4-cylindrowy, ośmiozaworowy, umieszczony poprzecznie z przodu, pojemność skokowa 1870 cm3, moc 88 kW (120 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy 300 Nm przy 2000 obr/min.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 12,7 s Prędkość maksymalna 188 km/h Śr. zużycie paliwa 5,9 l/100 km

Zmiana długości, masy i obciążenia użytecznego wymusiła zmianę nastawów zawieszenia oraz charakterystyki elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. W celu zmniejszenia bocznego znoszenia, we wszystkich wersjach zastosowano co najmniej 16-calowe obręcze kół. Zabiegi te dały pożądany rezultat: Grand prowadzi się nie gorzej niż zwykły Scénic.

Wersję, którą jeździłem napędzał silnik 1.9 dCi. Ma on spory nadmiar mocy i momentu obrotowego i, przy dużej dynamice oraz niezłej elastyczności, litościwie obchodzi się z naszym portfelem - wystarczało mu 5,5 -7 litrów paliwa na 100 km. Pozostałe jednostki napędowe, i skrzynie biegów, są takie same jak w krótszym Scénicu (poza silnikiem 1.4 16V, który tutaj nie występuje). Również wyposażenie dodatkowe nie odbiega od tego, jakie ma mniejszy brat. To z zakresu bezpieczeństwa jest identyczne, choć niestety nie wydłużono kurtyn gazowych, tak by objęły pasażerów trzeciego rzędu. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość wybrania, zamiast zestawu naprawczego do kół, za dopłatą - dojazdowego koła zapasowego, o normalnej średnicy, lecz węższego.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: MPI

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 107 250 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3, hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Renault nie pozostawiło żadnych luk w gamie swoich modeli klasy kompaktowej. Ostatnim elementem układanki jest siedmiomiejscowy Mégane Grand Scénic.
    auto motor i sport, 2008-07-29 21:28:56
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij