Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Renault Megane Grandtour – przyjemne z pożytecznym

Z podwójnym bagażnikiem. Auto typu kombi to najczęściej kompromis - większa funkcjonalność kosztem urody. Ale bój o piękne kombi ciągle trwa. Na ring i rynek weszło Renault Mégane Grandtour.

2009-07-30
Renault Megane Grandtour Dynamiczne linie pokazują, jak daleko odeszli projektanci od dawnego stylu kwadratowych kombiaków. 

Zalet samochodów kombi nikt nie kwestionuje. Ale dla bardzo wielu ludzi samochód to nie tylko środek transportu, ale też symbol statusu społecznego i prestiżu. A często kombiaki to auta poczciwe, ale urodą nie grzeszą. Dlatego najczęściej nie zdobywają więcej niż 15% rynku. Parcie na poprawę ich urody jest więc sprawą naglącą.

Nowe Mégane Grandtour to propozycja w segmencie "kombi, ale przystojny". Auto ma niewątpliwie atrakcyjną i młodą sylwetkę. Silną, ale nie ociężałą. Grandtoura "od tyłu" zaprojektowano tak, by absolutnie nie kojarzył się z jakimkolwiek transportem ciężkim, ale by wyglądał zgrabnie i osobowo. Mocno pochylona tylna szyba ma właśnie odrzucać takie ewentualne złe skojarzenia. Podobnie jak bardzo ambitne, designerskie tylne światła, nietypowe, łatwe do zapamiętania, choć trochę przelukrowane.

Ale w kombi najważniejsza jest funkcjonalność. To jest obszar rywalizacji. Grandtour oferuje dobre parametry. Bagażnik jest duży, o pojemności 524 l (jest to aż o 152 l więcej niż w nowym Mégane hatchbacku) plus ewentualnie 38 l pod podłogą, jeśli kupujemy auto bez koła zapasowego (tak jest w standardzie), a z zestawem naprawczym. Maksymalnie, po złożeniu siedzeń, bagażnik ma 1600 l pojemności i można w nim przewozić przedmioty o długości aż 255 cm. Te dobre wyniki uzyskano w kombi dzięki zwiększeniu rozstawu osi aż o 62 mm. Ruchomą podłogę bagażnika można zamienić w ściankę działową separującą bagaże o różnym charakterze. Bagażnik ma też schowek na roletę, niepotrzebną, a wielce przeszkadzającą przy dużych ładunkach. Cieszy też obniżenie progu załadunku ułatwiające wkładanie bagażu.

Zmodyfikowane zawieszenie akuratnie dopasowano do funkcji tego auta. Przebogata jest oferta silników - 6 diesli (1.5/90, 105 i 110 KM, 1.9/130 KM i 2.0/150 i 160 KM) oraz pięć benzynowych (1.4/130 KM, 1.6/100 i 110 KM oraz dwulitrowe o mocy 140 i 180 KM). Kabina auta jest wygodna i funkcjonalna. Zegary "dyskusyjne", pomieszane - obrotomierz analogowy, a szybkościomierz cyfrowy, żeby zadowolić (lub zrazić!) entuzjastów jednego lub drugiego systemu. Nieszczególnie się na to patrzy. Ryzyko zeza i oczopląsu znaczne. Ale wystarczy wysiąść i niewątpliwie elegancka linia całego auta szybko uspokaja. W sumie Mégane Grandtour to ładny i funkcjonalny kombiak. A więc przyjemne z pożytecznym.

DANE TECHNICZNE RENAULT MÉGANE GRANDTOUR

DANE TECHNICZNE RENAULT MÉGANE GRANDTOUR
Cena82 200 zł
KonkurenciPeugeot 308 Kombi, Opel Astra Kombi
Silnikwysokoprężny, R4, 1.9 turbo
Moc/przy obrotach130 KM/3750 obr/min
0-100 km/h9,5 s
Prędkość maksymalna205 km/h
Zużycie paliwa5,1 l/100 km
Emisja CO2135 g/km
Silnikpojemność 1870 cm3, 300 Nm przy 1750 obr/ min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowe 5-miejscowe kombi, dł. x szer. x wys. 4559 x 1804 x 1469 mm, rozstaw osi 2701 mm, masa wł. 1320 kg, poj. bagażnika 524-1600 l.


Tekst: Julian Obrocki

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 107 250 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3, hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Z podwójnym bagażnikiem. Auto typu kombi to najczęściej kompromis - większa funkcjonalność kosztem urody. Ale bój o piękne kombi ciągle trwa. Na ring i rynek weszło Renault Mégane Grandtour.
    auto motor i sport, 2009-07-30 12:40:36
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij