Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Renault Megane R.S. Trophy: Oh mon dieu!

Małe zmiany, duży efekt – przyprawiona ostrzej wersja Renault Mégane R.S. nazywa się Trophy i jest kwintesencją hot hatcha. Zobacz, jak jeździ najostrzejsza "renówka".

Szymon Piaskowski 2015-10-03
Renault Megane R.S. Trophy Wygląda jak duży resorak, a spojrzeń przechodniów zbiera nie mniej niż Porsche

Dla uściślenia – wersja Trophy jest o 10 KM mocniejsza od „zwykłego” Mégane R.S. W standardzie ma m.in. utwardzone zawieszenie Cup, samoblokujący się mechanizm różnicowy, czerwone zaciski Brembo, tytanowy wydech firmy Akrapovic z karbonową końcówką oraz kilka drobniejszych detali (np. naklejki Trophy). Ostatnie elementy tej wyliczanki sprawiają, że samochód bez pardonu kradnie spojrzenia zwykle przeznaczone dla o wiele droższych aut, mechaniczna „szpera" i twardsze zawieszenie przygotowane przez oddział Renault Sport dbają natomiast o wrażenia z jazdy.

Ale po kolei. Fotelom Recaro, z ich twardością i trzymaniem ciała kierowcy jak w kleszczach, blisko do wyczynowych „kubłów”. Obszyta alcantarą kierownica z punktem wyznaczającym środek i wyrzeźbionymi „mięśniami” leży w dłoniach jak marzenie. Wspaniałe, mechaniczne odczucia daje operowanie pedałem sprzęgła i dźwignią mechanicznej, a jakże, skrzyni biegów, która pracuje z wyraźnym oporem. Znowu – wrażenia są bliższe tym z modeli wyczynowych. I nawet jeśli to tylko wrażenia, kierowca czuje się jak rajdowiec.

Na drodze R.S. Trophy jest bardzo przyczepne i przewidywalne, potrafi świetnie docisnąć zakręt, a podsterowność objawia się późno. System R.S. Monitor pozwala wybrać reakcję na gaz, w trybie Extreme auto po muśnięciu pedału gazu po prostu wyrywa z butów. Bukiet emocji spod znaku R.S. Trophy można nabyć za 133 500 zł. Liczba egzemplarzy – limitowana.


SZYMON PIASKOWSKI - redaktor „auto motor i sport”

R.S. Trophy jest zdecydowanie bardziej hot niż rywale. Mniej od nich wygodne, ale zapewnia świetne wrażenia z jazdy.
To polubisz - wydech Akrapovic
W normalnym trybie jest wystarczająco głośny, ale nie męczy. W trybie R.S. pięknie strzela i „drze” się jak należy. 
Tego nie - ustawienie fotela
W takim aucie chciałoby się mieć możliwość ustawienia fotela bliżej podłogi.
Dane producenta RENAULT MÉGANE R.S. TROPHY
Cena 133 500 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maks./przy obrotach 275 KM/5500 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 360 Nm/3000–5000 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 6,0 s
Prędkość maksymalna 255 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 7,5 l/100 km
Emisja CO2 174 g/km
Nadwozie
3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 4299 x 1594 x 1435 mm, rozstaw osi 2640 mm, masa własna 1376 kg, dopuszczalna ładowność 434 kg, pojemność bagażnika 344/991 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.
 
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 107 250 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3, hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Renault Megane R.S. Trophy to jeden z najlepszych i najgorętszych hothatchy na rynku. Zobacz dlaczego.</p><br /><br /><a href="/testy/Renault-Megane-R-S-Trophy-Oh-mon-dieu,20855,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-10-02 15:14:39
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij