Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0

Renault Mégane coupé GT 220: Dla dorosłych

Układ napędowy z Mégane RS plus usztywnione zawieszenie. Czy Mégane GT 220 to „RS light”? Nic z tych rzeczy.

Roman Popkiewicz 2014-10-27

Mégane GT 220 to samochód, którego wszystkie wady (usztywnione zawieszenie, z którego niewiele wynika, hałas toczenia opon i wysokie zużycie paliwa) oraz zalety (świetna dynamika, znakomite fotele i niezły komfort) możesz wyliczyć już po pięciu minutach. Możesz też dorzucić, że pomimo sporej mocy silnika, ten Mégane pod żadnym względem nie porywa.

Wady nie chcą z czasem wypłowieć – zestrojenie zawieszenia każde go dnia dziwi tak samo, a opony słychać nawet na idealnie równej nawierzchni. Jednak stają się częścią dnia i powoli łapiesz się na tym, że zaczynasz GT 220 doceniać. Mimo że dwulitrowy silnik turbo (który z 265 KM został tu zdetuningowany do 220 KM) oraz skrzynia biegów pochodzą z Mégane RS, pod względem charakteru GT 220 nie ma z RS-em nic wspólnego. Natura GT nie kusi do szarpania się na drodze tak, jak robi to diabeł w RS, nie widzisz w każdym zakręcie kawałka toru, nie wyrywasz od świateł do świateł jak dzieciak. Z osiągów korzystasz bardziej „po dorosłemu”, czyli na trasie.

Z natury GT 220 jest bowiem jak większy samochód. Wygodny i rozwijający skrzydła dopiero na dłuższych dystansach. Silnik ma sporą rezerwę osiągów, fotele zapewniają bardzo dobry komfort, a zawieszenie z ni to zwykłego, ni to usportowionego staje się w sam raz do dynamicznej jazdy. Na dodatek GT jest praktyczny tak, jak współczesny trzydrzwiowy hatchback potrafi być, czyli bardzo, z wyglądu zaś, pomimo skrojonych pod siebie obręczy kół i paru specjalnych detali, nie zwraca uwagi. Czy to ostatnie to dobrze czy źle, można się spierać – my dopisujemy to do listy zalet.  

Dane producenta Renault Mégane Coupé GT 220
Cena 94 050 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maks./przy obrotach 220 KM/4750/min
Maks. moment obr./przy obrotach 340 Nm/2400 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 7,6 s
Prędkość maksymalna 240 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 7,3 l/100 km
Emisja CO2 169 g/km
Nadwozie
3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4312 x 1804 x 1423 mm, rozstaw osi 2640 mm, masa własna 1391 kg, pojemność bagażnika 344/991 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.

 

Roman Popkiewicz - redaktor „auto motor i sport”

Ni to zwyczajny, ni to usportowiony – Mégane GT 220 okazuje się tym lepsze, im więcej czasu spędzasz w nim w trasie. Z charakteru jest jak większy samochód.  

• TO POLUBISZ • TEGO NIE
DUŻY EKRAN
Ekran jest superczytelny i tak umieszczony, że wymaga odrywania wzroku od drogi tylko w minimalnym stopniu.
SYSTEM START/STOP
Wyjątkowo irytujący – regularnie zdarzają się chwile kiedy gasi silnik chociaż nie powinien.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 33 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Układ napędowy z Mégane RS plus usztywnione zawieszenie. Czy Mégane GT 220 to „RS light”? Nic z tych rzeczy.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-10-27 12:02:00
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij