Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Renault Thalia – Brzydula

Regeneracja. Thalia, na wielu rynkach walcząca o tytuł najbrzydszego samochodu wszech czasów, wybrała się na operację plastyczną.

2008-10-29
Renault Thalia Z tyłu uroda auta dzięki mniej wypukłej szybie znacznie się poprawiła.

Poprzedni model za małe pieniądze oferował rzecz niezwykłą, zastrzeżoną raczej dla klienteli Porsche czy Ferrari - absolutne wyróżnianie się z banalnego tłumu masowej motoryzacji. To, że Thalia robiła to nie urodą, a brzydotą nie przeszkadzało nikomu. Auto było proste, funkcjonalne, może niewybuchowe ilością fanklubów na całym świecie, ale dobre jakościowo i w wielu krajach, gdzie hatchback to wiocha i obciach, odnosiło sukcesy wielkie. Z liderowaniem na rynkach flotowych włącznie. Mocne uderzenie na rynku nie wymaga urody silnej jak cios.

Jednak Renault troszkę się najbrzydszego dziecka wstydziło. Zdecydowano o operacji plastycznej. Asystowałem przy odwijaniu bandaży. Faktycznie chirurgia plastyczna to potęga. Resekcja objęła wszelkie krosty i kurzajki oraz "nadmiar tłuszczu w części tylnej". Nadwozie wyszczuplało, wysmuklało. I pojaśniało, bo dodano z boku trzecie okno. Wydłubano rzecz najbardziej niepowtarzalną - wyłupiaste oko tylne, czyli nieprzytomnie wypukłą tylną szybę. Teraz Thalia wygląda zgrabniej. Ale nijako. Nadal bagażnik ma ponad 500 l, co w tej klasie budzi podziw, a pielgrzymom matrymonialnym pozwala zapakować się na raz. Auto jest lekkie - w czasach zawziętej rywalizacji o każdy gram paliwa ciężar poniżej tony w tak dużym samochodzie to sukces. Co z dieslem pod maską gładko pozwala poza miastem na wyniki poniżej czterech litrów.

Na premierę tego praktycznego auta wybrano oczywiście nie salon w Paryżu, ale w Moskwie. I pod kątem Syberii, a nie Capri Thalia ma dobraną klimatyzację i ogrzewanie. I nie pod kasynem w Monte Carlo, ale właśnie w Rosji, Turcji (pod nazwą Symbol), Rumunii czy w Afryce Thalia znajduje klientelę. Produkcję też zlokalizowano blisko klienta - to zbudowane na bazie Clio II auto wytwarzane będzie w Turcji. Europa Zachodnia w zasadzie tego modelu nie chce. Tam wypada mieć starą Lagunę, a nie nową Thalię. Nawet gdy nowa oferuje aż 8 wersji silnikowych (benzynowe 75-105 KM i diesle 65-85 KM). Jest w czym wybierać. Ale starej Thalii urodą nie dorównuje. Taka brzydula była tylko jedna.

Tekst: Julian Obrocki

DANE TECHNICZNE RENAULT THALIA/SYMBOL 1.5 DCI

DANE TECHNICZNE RENAULT THALIA/SYMBOL 1.5 DCI
Cena50 150 zł
KonkurenciFiat Albea, Chevrolet Aveo
Silnikwysokoprężny, R4, 1.5
Moc/przy obrotach85 KM/3750 obr/min
0-100 km/h12,3 s
Prędkość maksymalna177 km/h
Zużycie paliwa4,3 l/100 km
Emisja CO2116 g/km
Silnikpojemność skokowa 1461 cm3, maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1750 obr/min, skrzynia biegów 5-biegowa, mechaniczna, napęd na koła przednie.
Nadwozie4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość (z lusterkami) x wysokość 4261 x 1940 x 1439 mm, rozstaw osi 2473 mm, masa własna 980 kg, ładowność 525 kg, pojemność bagażnika 506 l, poj. zbiornika paliwa 50 litrów.


Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 33 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nie ma co szydzic z designu. Takie tanie, pokraczne "prawie auta" to kamienie milowe motoryzacji. Garbus, 2CV, 126p, thalia...a wkótce pewnie Nano
    ~staropramen, 2008-10-30 12:43:40
  • avatar
    zgłoś
    Regeneracja. Thalia, na wielu rynkach walcząca o tytuł najbrzydszego samochodu wszech czasów, wybrała się na operację plastyczną.
    auto motor i sport, 2008-10-29 12:25:15
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij