Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Renault Thalia – minilimuzyna

Krążownik w rozmiarze S. Thalia już nie straszy. Ma co prawda wczorajszą technikę, ale przyciąga nowym wyglądem. We wnętrzu to i owo należałoby poprawić, by auto zyskało na funkcjonalności.

Bogdan Czajkowski 2009-06-24
Renault Thalia Z przodu trochę jak Dacia Sandero. Niewielki sedan niczym nie zachwyca, ale trudno przypisać mu jakieś większe wady.

W reszcie Renault, chyba jako pierwsze, klientów z chudym portfelem potraktowało nie gorzej, niż zasobniejszych. Nowe Renault Thalia nie wygląda jak Clio z niezgrabnym, "doklejonym" tyłem, lecz ma proporcjonalne kształty niewielkiej limuzyny.

Wyglądem nie obiecuje sportowych wrażeń. Chociaż silnik ma całkiem żwawy, jej żywiołem nie są zakręty; wąski rozstaw kół w połączeniu z miękkim zawieszeniem i "leniwym" układem kierowniczym nie pozwalają na ostrzejszą jazdę, dość szybko odczuwamy, łatwą do opanowania, podsterowność. Nagrodą za nienadzwyczajne możliwości jezdne jest dobre tłumienie nierówności. Niewielki 1,5-litrowy diesel o mocy 85 KM bez problemów radzi sobie z niespełna 1000-kilogramowym autem. Łatwo, równomiernie i zdecydowanie rozpędza Thalię, zaskakuje też dynamiką przy wyprzedzaniu. We wnętrzu nie jest za głośno, a silnik nie generuje odczuwalnych drgań. Niska masa i brak sportowych aspiracji umożliwiają oszczędną jazdę. Nieco powyżej 5 litrów paliwa pozwoli pokonać 100 kilometrów poza gąszczem miejskich ulic (średnio Thalii wystarcza 6,5 l/100 km). Nieco więcej precyzji mógłby mieć mechanizm zmiany biegów.

Wnętrze nieco rozczarowuje, choć na pierwszy rzut oka prezentuje się dobrze. Prosta tablica przyrządów wykonana jest z elementów znanych z innych modeli firmy, ale jej urodzie nie dorównuje tworzywo z jakiego ją wykonano. Jest za to ergonomiczna i nieźle wyposażona. Mimo że wnętrze Thalii jest wąskie, z przodu na brak miejsca nie można narzekać, gorzej jest z ilością miejsca z tyłu.

Kierownica regulowana jest tylko w jednej płaszczyźnie, a fotel ma jedynie dwa położenia - górne i dolne. Z tyłu, opadający łukiem dach zabiera przestrzeń nad głowami, brakuje jej również na wysokości kolan. Za składanym tylko w całości oparciem znajduje się duży bagażnik, ale jego wykorzystanie ogranicza niski otwór w grodzi pomiędzy bagażnikiem a kabiną.

Jako sedan, choć niewielki, Thalia daje kierowcy poczucie prestiżu. Niestety, również niewielkiego. Auto w podstawowych i słabszych wersjach ma atrakcyjną cenę. I dlatego w krajach dopiero dążących ku dobrobytowi cieszy się sporym powodzeniem. Przecież budowę prestiżu trzeba od czegoś zacząć.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Jacek Hanusz

Dane techniczne

Data publikacji 6/2009
Silnik wysokoprężny, R4, 1.5
Moc kW (KM) 63 (85)
Przy obrotach (/min) 3750
Pojemność skokowa [cm3] 1461
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 200
Przy obrotach (/min) 1750
Przeniesienie napędu napęd na przednie koła
Skrzynia biegów 5M
Nadwozie 4-drzw., 5-miejsc. sedan
Układ jezdny z przodu kolumny McPhersona, wahacze poprzeczne, stabilizator, z tyłu belka skrętna, amortyzatory, sprężyny śrubowe, stabilizator.
Dł/szer/wys [mm] 4261/1750/1439
Rozstaw osi [mm] 2473
Masa własna [kg] 980
Poj. bagażnika [l] 506
CO2 (limit) [g/km] 116
Cena modelu testowanego (zł) 50 150
Wyposażenie seryjne czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, ABS, regulacja kolumny kierownicy w jednej płaszczyźnie, klimatyzacja automatyczna, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich i lusterka (podgrzewane), komputer pokładowy, centralny zamek, radioodtwarzacz CD, wspomaganie układu kierowniczego.
0-50 km/h (s) 4,4
0-100 km/h (s) 12,7
0-130 km/h (s) 23,4
Prędkość maksymalna (km/h) 177
Elastyczność 60-100 km/h na IV/V biegu (s) 9,0/11,7
80-120 km/h na IV/V biegu (s) 10,8/13,6
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km) 4,8
Maksymalne (l/100 km) 7,7
średnie podczas testu (l/100 km) 6,5
zasięg (km) 769
Droga hamowania (m) ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m) 52


PODSUMOWANIE

Renault Thalia 1.5 DCI All Inclusive

Ocena:
3
(, )
Zgrabny sedan z dużym bagażnikiem i bardzo dobrym dieslem. Denerwują oszczędnościowe rozwiązania: kierownica regulowana tylko na jeden sposób, niedzielone oparcie kanapy.
Napęd
dynamiczny, oszczędny silnik
Nadwozie
obszerny bagażnik
przestronne wnętrze z przodu
łatwa obsługa
za mało przestrzeni z tyłu
niska jakość materiałów
Właściwości jezdne
nie najlepsze właściwości jezdne
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 33 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jak dla mnie wyglądem, ceną i swoim silnikiem zdecydowanie przegrywa z Kia Rio. Jak dla mnie auto dla zagorzałych fanów renault.
    Bartolomeo, 2009-06-24 18:40:18
  • avatar
    zgłoś
    Krążownik w rozmiarze S. Thalia już nie straszy. Ma co prawda wczorajszą technikę, ale przyciąga nowym wyglądem. We wnętrzu to i owo należałoby poprawić, by auto zyskało na funkcjonalności.
    auto motor i sport, 2009-06-24 10:56:57
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij