Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Renault Twingo – pierwsze wrażenie

Renault stawia na indywidualizm. Czy tą drogą uda mu się wyjść na swoje? Zmodyfikowany mały "francuz" będzie musiał mocno się napocić, aby sprostać atakom rywali.

2012-02-15
Renault Twingo Renault Twingo - miejskie autko o niebanalnej stylistyce

Odnowione Twingo to pierwszy model w gamie Renault, w którym zaprezentowano szereg detali, mających wyróżniać wszystkie przyszłe modele francuskiej marki.

Główna zmiana przyciągająca uwagę to make-up "twarzy" Twingo, z mocno na niej wyeksponowanym logo. Dynamikę i swego rodzaju zalotność autka podkreślają światła postojowe umieszczone w osłonie chłodnicy oraz reflektory przypominające oczy z wyraźnie zarysowaną powieką. Sporym modyfikacjom poddano też tył modelu - m.in. światła cofania umieszczono na pokrywie bagażnika obok świateł głównych.

 

Bogata oferta dodatków i pakietów pozwala dopasować małe Renault do indywidualnych gustów i wymagań. Samochód można wyposażyć w 20 różnych naklejek dachowych o efektownych wzorach. Do wyboru są też kolorowe obudowy lusterek i listwy boczne, tylny spoiler jest dostępny w czterech kolorystycznych odmianach. Nie zabrakło również nowych wzorów (teraz dwukolorowych) obręczy kół z lekkich stopów. Na życzenie klientów powrócił płócienny dach, oferowany obok elektrycznie otwieranego szklanego. Szaleństwo indywidualizacji nie ominęło wnętrza samochodu - przygotowano różne rodzaje wykończenia, kolorystyki i aranżacji, do wyboru.

Jak na miejski pojazd, małe Renault ma bardzo wygodne i dobrze trzymające w zakrętach cztery fotele, na których spokojnie zmieszczą się dorosłe osoby. Pod warunkiem że jazda odbywa się w mieście i bez bagażu. W "zarządzaniu" przestrzenią we wnętrzu auta pomagają przesuwane tylne fotele (oferowane tylko w najdroższej wersji - Dynamique). Na uwagę zasługuje też układ kierowniczy ze zmienną siłą wspomagania, dostępny w standardzie (prócz wersji Access). Dzięki niemu Twingo potrafi pokazać pazur poza miejskimi arteriami.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cenajeszcze nie ustalona
KonkurenciFiat Panda, Kia Picanto
Silnikbenzynowy, R4, 1.2 turbo
Moc/przyobrotach 100 KM/5500 obr/min
0-100 km/h9,8 s
Prędkość maksymalna189 km/h
Zużycie paliwa5,7 l/100 km
Emisja CO2130 g/km
Silnikpojemność skokowa 1149 cm3, maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 3500 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na koła przednie.
Nadwozie3-drzwiowy, 4-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3687 x 1654 x 1470 mm, rozstaw osi 2367 mm, masa własna 980 kg, poj. bagażnika 165-285/959 l, poj. zbiornika paliwa 40 l.

Na polskim rynku na razie oferowana jest tylko wersja z jednostką napędową 1.2/75 KM i mechaniczną "piątką". Zautomatyzowana przekładnia oraz 133-konny silnik (Twingo RS) pojawią się później. Nie zabraknie oczywiście wersji Gordini - w charakterystycznym niebieskim kolorze i z dwoma biegnącymi przez całe nadwozie białymi pasami. Nie zobaczymy, niestety, doładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 l i mocy 100 KM (znanego z Clio) oraz oszczędnych i żwawych 1,5-litrowych diesli.

Ceny "gołej" wersji Access (bez klimatyzacji, elektryki, wspomagania kierownicy, czy jej regulacji) z benzynową 75-konną jednostką na naszym rynku zaczynają się od 31 950 złotych. To dość dużo, zwłaszcza w zestawieniu z konkurentami. Sensownie wyposażona wersja Dynamique startuje od 39 950 zł.

Zapisy na malucha w salonach Renault już rozpoczęto. Jeśli interesuje nas miejskie autko o niebanalnej stylistyce, sprawdzonym rodowodzie i dobrych właściwościach jezdnych, wybór nowego Twingo może okazać się całkiem sensowny.

Tekst i zdjęcia Jacek Hanusz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 37 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ale to wszystko jest naszymi domysłami. Najwięcej zamieszania wprowadza tutaj fakt, że Beskid nie przedłużył patentu i zaraz po tym Renault pokazało Twingo, które było bardzo do niego podobne. My tego nie wiemy czy Francuzi zerżnęli z tego projektu (w co raczej wątpię), czy po prostu jego podobieństwo było wynikiem pewnego przypadku. Trochę się tu niewarto licytować.
    ~Samuraj, 2012-02-20 16:40:18
  • avatar
    zgłoś
    A Wartburg 353 to aby nie prototypowa Warszawa 210?Jesli chodzi o warszawę 210 to na jej podstawie została zbudowana wołga GAZ 24 i tym razem nie są już domysły, a fakty. Polecam lekturęEsper, przeczytałem. Co więcej, doskonale znałem projekt VESTA Renault (pamiętam jak w latach 80-tych szeroko opisywano go w miesięczniku Auto Technika Motoryzacyjna). Nie zmienia to jednak faktu, że jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności światowa premiera Renault Twingo I odbyła się .... dzień po wygaśnięciu praw patentowych polaków do Beskida.Co więcej, otwórz ten art. i spójrz na 2 ostatnie zdjecia czyli Beskida i Twingo, a potem spój na wszystkie inne. Prawda, że te pozostałe zdjęcia absolutnie nie przypominaja żadnego z omawianych tu modeli ?? Co wiecej VESTA I jest autem 2 bryłowym !!! Wyraźnie widać odrędną linię przodu auta w porównaniu do jego środkowej i tylniej części. Dopiero projekt VESTA II powstały ok. 1987 r. był autem jednobryłowym - wtedy Beskid juz dawno istniał i ... było przygotowany do wdrożenia do produkcji, a jego prototypy jeździły po Polsce !! Zresztą sam widziałem Beskida "na żywo" w Bielsku Białej latem 1987 r. Gdy w 1992 r. zostałem zaproszony na oficjalna prezentację Twingo nie mogłem uwierzyć własnym oczom, bo przed nimi, patrząc na Twingo, stał mi ... Beskid !!Pozatym po przeczytaniu tego art. nasuwa się jeszcze jedno pytanie. Dlaczego, skoro tyle firm pracowało niby nad miejskim autem jednobryłowym i jest to optymalny kształt dla tego rodzaju auta, poza Renault ŻADNA INNA FIRMA nie pokazała takiego auta aż do premiery ... Daewoo Matiza w 1998 r., który notabene był odrzuconym przez Fiata i kupionym przez Koreanczyków, projektem modelu Seicento
    Big1, 2012-02-20 12:09:08
  • avatar
    zgłoś
    Polecam lekturę
    esper, 2012-02-20 08:55:28
  • avatar
    zgłoś
    Warszawa 210 była zbudowana na bazie Forda Falcona.
    ~Samuraj, 2012-02-19 01:40:41
  • avatar
    zgłoś
    Nie ma co się śmiać. Pisano o tym w "Motorze" tuż po premierze pierwszego TwingoA Wartburg 353 to aby nie prototypowa Warszawa 210?
    airmatic, 2012-02-19 00:46:11
  • avatar
    zgłoś
    'Big1' napisał(-a):bo Twingo 1 to nic innego jak zmodyfikowany polski Beskid (pierwsze jednobryłowe auto zaprojektowane w FSM na pocz. lat 80-tych!!). Nawet premiera Twingo 1 odbyła się ... nastepnego dnia (!!) po wygaśnięciu praw polskich do projektu Beskid. Tym razem nie było z czego ściągnąć i pomysłów starczyło tylko na bezpłciowe auto ktore niczym nie wyróznia się z tłumu jednakowych samochodów.doskonałe, na świetne na poprawę humoru Spiskowe teorie dziejów 4life!
    esper, 2012-02-18 18:23:02
  • avatar
    zgłoś
    A co ma wystrzałowa supermodelka z genewskiej hali wystawowej do brzydkiego samochodu, który reklamuje?To jej praca i wabik na oglądających. Ale fakt - zakończmy te dywagacje.
    ~Samuraj, 2012-02-16 22:09:42
  • avatar
    zgłoś
    A co ma wystrzałowa supermodelka z genewskiej hali wystawowej do brzydkiego samochodu, który reklamuje? Dyskusji dość na tych torach, bo zjeżdżamy głęboko w las
    airmatic, 2012-02-16 21:15:43
  • avatar
    zgłoś
    Ale co ma pacjent z takowego szpitala do nowego Twingo?
    ~Samuraj, 2012-02-16 14:54:11
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):???No chyba że Tobie się śni taki samochód po nocach Mnie nie, bo byłby to ciężki koszmar
    airmatic, 2012-02-16 01:38:56
  • avatar
    zgłoś
    pacjenta szpitala psychiatrycznego???
    ~Samuraj, 2012-02-16 00:17:39
  • avatar
    zgłoś
    Przyznać trzeba, że ogólne zestrojenie elementów tej konstrukcji było niezłe i Twingo nie musi się aż tak bardzo wstydzić nowych rywali. Cena chyba też nie będzie aż takim problemem, choć powinna okazać się atrakcyjniejsza niż nowej Skody Citigo. Problemem jest zasadniczo paleta silników (zwłaszcza poczciwy 1.2, choć z drugiej strony to konstrukcja o wiele bardziej sprawdzona niż benzynowe turbo) i...... to, co wyprawiają designerzy! Dobór kolorów i ta niespokojna, chaotyczna nowa "fizys" Renault nie pasuje do małej sylwetki Twingo. A przecież Fox, Panda i Citigo postawiły na prostotę designu i znacznie lepiej to do nich pasuje.Z ostatniej chwili: popatrzcie, co oni zrobili z Gordini i RS'em:Twingo GORDINI i charakterystyczna kombinacja niebieskiego lakieru oraz białosrebrnych pasków:Żółty Twingo RS:[img]http://www.autocentrum.pl/gfx/news/1453376791-1.jpg[/img]Zwłaszcza w kanarkowym prezentuje się jak auto ze snu... pacjenta szpitala psychiatrycznego
    airmatic, 2012-02-15 21:33:24
  • avatar
    zgłoś
    Nie tylko będzie musiał napocić się aby oprzeć się atakom wspomnianej Pandy i Picanto. W tej samej cenie zaczyna się również nowość VW - Up! Dochodzą do tego wersje 5D i bagażnik nader skromny na Pandę i Up! Przypuszczam, że podstawowa Panda nie będzie goła bo na Up! można popatrzeć co posiada. Całkiem sensowne.
    garfield, 2012-02-15 21:11:59
  • avatar
    zgłoś
    Twingo II było ładne, a w wersji RS to już w ogóle fajny pomykacz nie tylko do miasta, ale to co zrobiło Renault po liftingu zakrawa o pomstę do nieba. Poza tym kupując nawet wersję gołą oczekiwałbym takiego elementu jak wspomaganie fajery.
    ~Samuraj, 2012-02-15 18:26:47
  • avatar
    zgłoś
    Pojechałeś
    airmatic, 2012-02-15 14:04:04
  • avatar
    zgłoś
    Niestety ale Twingo nr 2, zarówno to przed jak i to po liflingu, nie wyróznia się niczym szczególnym na tle konkurentów. Stylistyka tego auta jest nijaka, żeby nie powiedzieć nudna. Silniki i układ jezdny też nie są jakimś przełomem. Ot po prostu kolejne auto w segmencie A i nic poza tym.A jeszcze nie dawno było tak pięknie i Twingo 1 było autem którm można było wyróznić sie z tłumu, za sprawą tak stylistyki nadwozia jak i wnętrza (kto na pocz. lat 90-tych miał z tym segmencie jednobryłowe nadwozie i cyfrowe wskaźniki umieszczone na środku daleko pod szybą ??). Ale w przypadku Twingo 2 nie było gotowego polskiego projektu z rewolucyjnymi rozwiązaniami pt. Beskid, który można było wykorzystać z delikatymi zmianami bo Twingo 1 to nic innego jak zmodyfikowany polski Beskid (pierwsze jednobryłowe auto zaprojektowane w FSM na pocz. lat 80-tych!!). Nawet premiera Twingo 1 odbyła się ... nastepnego dnia (!!) po wygaśnięciu praw polskich do projektu Beskid. Tym razem nie było z czego ściągnąć i pomysłów starczyło tylko na bezpłciowe auto ktore niczym nie wyróznia się z tłumu jednakowych samochodów.
    Big1, 2012-02-15 13:30:05
  • avatar
    zgłoś
    Renault stawia na indywidualizm. Czy tą drogą uda mu się wyjść na swoje? Zmodyfikowany mały „francuz" będzie musiał mocno się napocić, aby sprostać atakom rywali.
    auto motor i sport, 2012-02-15 11:47:27
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij