Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.3

SUV, a pali jak kompakt

Połączenie dużego auta i małego silnika ma sens. Dobrym przykładem jest Honda CR-V 1.6 i-DTEC – samochód ma „power” i dodatkowo niezłą cenę.

2013-12-17

Dotąd każdy, kto chciał kupić Hondę CR-V z dieslem, musiał wydać co najmniej 130 tys. zł, ponieważ w ofercie był tylko silnik 2.2 i-DTEC. Tak wysoka cena wynikała z wysokiej akcyzy (18,6% na auta z silnikami o pojemności powyżej 2 l). Dlatego – choć również ze względów ekologicznych, bo duże silniki są dziś passé – Honda skonstruowała i wprowadziła do oferty mniejszą jednostkę, która z pojemności 1,6 l uzyskuje aż 120 KM i 300 Nm.

Auto z tym silnikiem już na starcie ma być o dobre 30 tys. zł tańsze. Na dodatek, wg producenta, będzie naprawdę mało paliło – 4,5 l/100 km (choć nam w warunkach rzeczywistych zużyło 5,3 l/100 km). Natomiast CR-V z dieslem 2.2 spala 5,6 l/100 km (także wg danych fabrycznych), co oznacza, że przejchanie nim 100 km kosztuje ponad 6 zł więcej niż z dieslem 1.6.

Podczas jazdy różnice w dynamice obu aut są niewielkie. Sekundowa różnica w sprincie do setki, czy o 8 km/h niższa prędkość maksymalna nie mają na co dzień znaczenia. CR-V 1.6 jest zwinniejszy i lżejszy aż o 116 kg niż z silnikiem 2.2.

Oszczędności na wadze przyniosły nowa skrzynia biegów, mniejsze tarcze hamulcowe, inne sprężyny; lżejszy o 47 kg od diesla 2.2 jest też nowy silnik. CR-V z nową jednostką jest oferowany wyłącznie z napędem na przednie koła, co jednak dla 99% zainteresowanych jego zakupem nie powinno być przeszkodą.

Michał Hutyra
redaktor auto motor i sport

Naszym zdaniem:

Jednostka 1.6 i-DTEC to kolejny pozytywny przykład downsizingu. W wypadku modelu CR-V wydawanie 30 tys. zł więcej na wersję z silnikiem o pojemności 2.2 jest pozbawione sensu.

DANE PRODUCENTA Honda CR-V

DANE PRODUCENTA

Honda CR-V

Cena111.400 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikaturbodiesel, R4
Pojemność skokowa1597 cm3
Moc maksymalna120 KM
przy obrotach4000/min
Maksymalny moment obrotowy300 Nm
przy obrotach2000/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h11,2 s
Prędkość maksymalna182 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie4,5 l/100 km
Emisja CO2119 g/km
NADWOZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4570 x 1820 x 1675 mm, rozstaw osi 2630 mm, masa własna 1541 kg, pojemność bagażnika 556/1532 l, pojemność zbiornika paliwa 58 l.

Michał Hutyra

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 115 200 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Czyli znasz odpowiedź :aikido:

    airmatic, 2014-01-17 13:35:31
  • avatar
    zgłoś
    Ja miałem na myśli to, że 120-konny CR-V wcale nie musi być zawalidrogą (choć oczywiście szybki też nie będzie).

    Samuraj, 2014-01-16 21:51:13
  • avatar
    zgłoś
    Samuraj, akurat Tobie nie odpowiem na pytanie, na które sam musisz znać odpowiedź.

    eri, 2014-01-16 21:12:02
  • avatar
    zgłoś
    Sorry za sarkazm, ale to z definicji nie może się udać
     
    Właściwie dlaczego?

    Samuraj, 2014-01-15 23:04:50
  • avatar
    zgłoś
    Jaka to idea - wstawiać diesla po downsizingu do ciężkawego SUV-a i jeszcze do tego z literką Hondy? Czy właśnie tego oczekują fani Integry?

    airmatic, 2014-01-15 22:31:04
  • avatar
    zgłoś
    Wszystkim, którzy chcą być piękni, młodzi i bogaci polecam CR-V z motorem 120 KM. Sorry za sarkazm, ale to z definicji nie może się udać ...a jak ktoś chce byś szybki i wściekły? ;)

    eri, 2014-01-15 21:22:40
  • avatar
    zgłoś
    Wszystkim, którzy powątpiewają w zasadność włożenia tego silnika do CR-V polecam jazdę próbną - będziecie mile zaskoczeni. Auto prowadzi się bardzo przyjemnie i nie czuć niedoboru mocy. Do tego faktycznie niewiele pali, wyniki podobno sa zbliżone do tych katalogowych.

    grubber, 2014-01-14 19:20:05
  • avatar
    zgłoś
    Sweet, to jest do przycisnąć przy wyprzedzaniu :)

    MadMax2, 2013-12-27 22:36:20
  • avatar
    zgłoś
    120 KM

    airmatic, 2013-12-22 10:55:50
  • avatar
    zgłoś
    Z takim powerem, to koniecznie ogień na każdym zakręcie, bo za karę będzie jazda dieslem :D. Ile może mieć koni ten silnik 1.6 ?

    MadMax2, 2013-12-21 23:36:45
  • avatar
    zgłoś
    Jeśli sprawę sprowadzimy tylko do problemów (jak się domyślam eksploatacyjnych), to ok, ale chyba nie o to chodzi. A o co chodzi, to wiedzą ci, co mieli kiedyś pod nogą 350 KM z "atmosfery".
    - Co to? Co to?
    - To życie!
    (cytat z filmu J. Machulskiego "Seksmisja") ;)

    eri, 2013-12-20 19:00:22
  • avatar
    zgłoś
    Z tego co wiem to nie ma z nią zbyt wielu problemów.

    garfield, 2013-12-19 20:17:54
  • avatar
    zgłoś
    Jeśli nowa jednostka Hondy będzie taka jak 2.2l to klienci będą zadowoleni.
     
    Co masz na myśli?

    Samuraj, 2013-12-19 00:27:44
  • avatar
    zgłoś
    Raczej PSA i VW (to ford kupuje silniki od francuzów...)
    Warto wspomnieć tutaj także o 1,6 dCi koncernu Nissan-Renault

    konjo, 2013-12-18 23:17:35
  • avatar
    zgłoś
    To jest silnik zrobiony pod Europę. Do tej pory dwa silniki 1.6 (Forda i VW) toczyły bój o najekonomiczniejszą jednostkę.
    Jeśli nowa jednostka Hondy będzie taka jak 2.2l to klienci będą zadowoleni. Niemniej jednak do SUVa mogli nie wstawiać taka małego silnika.

    garfield, 2013-12-18 17:44:00
  • avatar
    zgłoś
    Połączenie dużego auta i małego silnika ma sens. Dobrym przykładem jest Honda CR-V 1.6 i-DTEC – samochód ma „power” i dodatkowo niezłą cenę.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-12-17 15:36:05
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij