Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Saab 9-3 SportCombi - Gwiazda północy

Dla tych, którzy cenią sobie luksus w niebanalnym wydaniu Saab jest idealną marką. Nowy 9-3 SportCombi ma przy tym wiele praktycznych właściwości.

2005-08-22
Saab 9-3 SportCombi Nadwozie kombi jest bardzo zgrabne; do wysokości środkowego słupka dachowego nie różni się od tego z wersji sedan.

To zadziwiające jak bardzo samochody tej szwedzkiej marki zmieniły się w ostatnich latach, zachowując jednocześnie swoje klasyczne cechy. Ta sama osłona chłodnicy, przednie lampy o podobnym kształcie w różnych modelach, środkowa konsola upstrzona małymi guziczkami, która przypomina pulpit sterowniczy promu kosmicznego. Wszystko to ma też nowe 9-3 kombi, a jednak wygląda bardzo współcześnie. Mocno pochylona tylna szyba i ukryte za białą osłoną tylne lampy, szeroka chromowana listwa na pokrywie bagażnika, aluminiowe wstawki na kierownicy - wszystko po to, by Saab, hołubiący klasyczne wartości, mógł się podobać. Nadwozie kombi jest bardzo zgrabne; do wysokości środkowego słupka dachowego nie różni się od tego z wersji sedan.

Główne zalety nowego kombi ukryte są z tyłu. Za szeroko otwierającą się tylną pokrywą kryje się przedział bagażowy, którego "nie broni" żaden próg utrudniający załadunek, w oparciu składanej kanapy przewidziano otwór na narty, za dopłatą można też zamówić fotel pasażera ze składanym oparciem, dzięki czemu we wnętrzu zmieszczą się przedmioty o długości 2,65 metra. Pojemnością ani ładownością bagażnik Saaba Sport- Combi nie imponuje - 419 l i 450 kg to wszystko, co może zmieścić i udźwignąć.

Specjalnych wrażeń dostarcza 2,8-litrowy silnik V6 turbo, rozwijający moc 250 KM i oferowany w najmocniejszej wersji - Aero. Już od 2000 obrotów zapewnia on moment obrotowy o wartości 350 Nm. Przyspieszający do "setki" w niecałe 7 sekund przednionapędowy 9-3 zdaje się mieć w tej wersji aż nadto mocy, jeśli zważyć, że jego układ kierowniczy pracuje bardzo lekko. By nie płoszyć zwierzyny w szwedzkich ostępach leśnych, silnik ten nie wydaje z siebie drapieżnych tonów. Komfort jazdy, nawet po nierównościach i nawet z zawieszeniem w wersji "sport" montowanym w SportCombi Aero, nie pozostawia nic do życzenia.

Jeśli ktoś kupuje Saaba, ze względu na oryginalność, a nie dynamikę auta - może wybrać wersję podstawową 1.8 (122 KM) lub dwulitrowego turbo o mocy 150 KM. Inne silniki do 9-3 SportCombi to benzynowe o mocach 175, 210, 230 i 250 KM oraz dwa diesle 1.9, osiągające 120 i 150 KM. Ceny poszczególnych wersji nie są jeszcze znane, samochód pojawi się w sprzedaży najprawdopodobniej we wrześniu.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciomiejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4654 x 1762 x 1507 mm, rozstaw osi 2675 mm, pojemność bagażnika 419/1273 l.
Silnik6-cylindrowy w układzie V, z turbosprężarką i chłodnicą powietrza doładowującego. Pojemność 2792 cm3, moc 184 kW (250 KM) przy 5500 obr/min, maks. moment obr. 350 Nm w zakresie 2000-4500 obr/min. Napęd na koła przednie.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 6,9 s Prędkość maksymalna 245 km/h Średnie zużycie paliwa 10,2 l/100 km

Tekst Roman Skąpski
Zdjęcia Saab

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Dla tych, którzy cenią sobie luksus w niebanalnym wydaniu Saab jest idealną marką. Nowy 9-3 SportCombi ma przy tym wiele praktycznych właściwości.
    auto motor i sport, 2008-03-28 13:50:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij