Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Seat Altea XL – czas na botoks

Atrakcyjny wygląd i obszerne wnętrze to zalety Altei XL. Komfort prowadzenia zapewnia dwusprzęgłowa przekładnia DSG.

2011-05-05
Seat Altea XL Lifting dostrzegalny tylko dla wtajemniczonych, ale ponadczasowa sylwetka niewymagała większych korekt

 

Alteę XL można pomylić co najwyżej z innym kompaktowym Seatem. Ale po prawie pięciu latach od debiutu przyszedł czas na odświeżający lifting - bardzo dyskretny: lekko skorygowano kształt przedniego zderzaka i reflektorów, w delikatniejszym grillu jest teraz mniejsze logo.

Więcej botoksu wstrzyknięto we wnętrze. Ładniejsza jest trójramienna kierownica, nowocześniej wygląda panel sterowania klimatyzacją, nowa jest tapicerka siedzeń. Przekładnię DSG można teraz obsłużyć łopatkami przy kierownicy. Funkcjonalność bez zarzutu, nadal łatwo zająć wygodną pozycję za kierownicą. Z dynamiczną sylwetką auta współgra twarde zawieszenie, które mocno trzyma XL-a. W sprawnym kręceniu na pełnej ostrych łuków trasie pomaga dobrze skalibrowany układ kierowniczy. Ale to, co jest dobre dla bezpiecznej jazdy w zakrętach, powoduje, że nierówności dróg, choć nie wytrącają auta z obranego kierunku jazdy, bezpośrednio przenoszą się na kręgosłupy pasażerów. I nie mogą temu zapobiec wygodne, dobrze trzymające fotele.

 

Zapas mocy i momentu obrotowego silnika oraz szybka dwusprzęgłowa przekładnia pozwalają sprawnie poruszać się nawet w trybie automatycznym. I nie ma sensu korzystać ze sportowego trybu, który przy przyspieszaniu wysoko kręci silnik, zwiększając hałas i zużycie paliwa aż do 9 l/100 km. I tu ujawnia się drugie oblicze DSG. W zwykłym trybie pracy równie szybko zmienia przełożenia - ale za to przy niskich obrotach silnika, minimalizując zużycie paliwa. Ostre wciśnięcie gazu nawet w tym trybie sprawia, że biegi zmieniane są przy wyższych obrotach. Taki software pozwala wybrać pomiędzy maksymalnymi osiągami, a optymalnym zużyciem paliwa. W "leniwym" trybie biegi zmieniane są grubo poniżej 2000 obr/min; gdy chcemy maksymalnie wykorzystać możliwości silnika, ich zmiana następuje przy prawie 4000 obrotów.

Altea XL nadal kusi atrakcyjnym wyglądem i możliwościami - zwłaszcza z pełnym werwy dieslem, sprzęgniętym z przekładnią DSG.

Tekst Bogdan Czajkowski
Amis 4/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 38 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Moim zdaniem VW trochę nie przemyślał sprawy. Auta Volkswagena to dobra jakość i wyższa bądź co bądź cena, Skody - właściwie to samo tylko tańsze, Seat - też to samo, ale z "niby" nutką sportowca, której i tak nie widać.
    ~Samuraj, 2011-05-06 18:31:27
  • avatar
    zgłoś
    Niedawno byłem w Madrycie i nawet tam, w jaskini lwa czyli Seata, na ulicach jeździ mnóstwo Skód, zwłaszcza Octavii i Superb. Połowa taxi to nowe Octavie. To jak ma sobie w takim razie radzić Seat skoro nie istnieje poza Europą, a nawet na domowym rynku jest wypierany przez konkurencję? Chyba, że to tylko w Madrycie nie lubią katalońskiej marki?
    ~Milos, 2011-05-06 11:05:54
  • avatar
    zgłoś
    Fakt faktem VW nie ma pomysłu na Seata i ciągle tkwią w kropce. Skoda jakoś idzie, a Seat z metką "auto emocion" nie, bo na dobrą sprawę tyle w nim emocji, że hej, a klienci wolą kupić Skodę lub oryginał VW.
    ~Samuraj, 2011-05-06 04:58:22
  • avatar
    zgłoś
    Moim zdaniem design Seata jest zbyt udziwniony jak na klasyczne zapędy Volkswagena i Spółki. Altea już ma osiem lat (stąd botoks), Leon zestarzał się ciut wolniej, Toledo przestał istnieć, a Exeo rozwalił filozofię Auto Emotion. Nie znam drugiej marki równie niezdecydowanej
    airmatic, 2011-05-05 22:27:16
  • avatar
    zgłoś
    Niby wszystko co w VW, to co nowe też przejmują od Niemców, a jednak nie sprzedaje się ta marka tak dobrze. Może klienci spodziewają się niższych cen niż jak za VW? Może takie akcje jak obecnie VW z niskimi kredytami by pomogły? Pewnie sami się głowią.
    ~glen, 2011-05-05 17:55:51
  • avatar
    zgłoś
    Atrakcyjny wygląd i obszerne wnętrze to zalety Altei XL. Komfort prowadzenia zapewnia dwusprzęgłowa przekładnia DSG.
    auto motor i sport, 2011-05-05 09:07:34
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij