Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.4

Seat Exeo – metamorfozy

Według dobrego wzoru. Obiecuje komfort, sport i jakość. Pierwszy od lat Seat w klasie średniej.

2009-03-25
Seat Exeo Zwarta sylwetka bez zbędnych ozdobników. Dwie rury wydechowe wyróżniają wersję 2.0 TSI.

Wykorzystywanie dobrych rozwiązań, zwłaszcza z rodzimego koncernu, nie jest grzechem. A może być nawet dobrym uczynkiem, jeśli wzorcem jest sprawdzone Audi A4 poprzedniej generacji.

Tak właśnie powstał Seat Exeo. Pokrewieństwo z innymi modelami Seata znajdziemy w kształcie lamp, "grilla" i lusterek zewnętrznych. Niestety, w nadwoziu nie ma charakterystycznych dla Seata ostrych linii i przenikających się płaszczyzn, wymagałoby to drogiej wymiany poszycia zewnętrznego pochodzącego z zaokrąglonego Audi. Wnętrze również przejęto z A4, ale wykorzystano ładniejszą i bardziej pasującą do sportowego wizerunku marki tablicę przyrządów z kabrioletu. I gdyby nie logo Seata na kierownicy, można by sądzić, że jedziemy "A4".

Exeo jest jednym z mniejszych w klasie, co widać zwłaszcza na tylnej kanapie, gdzie słusznej postury pasażerów nie otacza nadmiar przestrzeni. Za to jest cicho, luksusowo i funkcjonalnie. Przy tym już w podstawowej wersji (Reference) otrzymujemy siedem poduszek powietrznych, ESP, lampy przeciwmgielne, dwustrefową klimatyzację, radioodtwarzacz CD, w pełni elektryczną obsługę zamków, szyb i lusterek, komputer pokładowy, a nawet nieczęsto spotykane koło zapasowe. Pozostałe dwie wersje, Style i Sport, oferują jeszcze więcej. Plus - do wszystkich - mnóstwo opcji prosto z półki Audi. Do napędu może służyć jeden z sześciu silników łączonych zawsze z sześciobiegowymi przekładniami.

Trzy dwulitrowe diesle (z common- -railem i filtrem cząstek stałych) mają 120 (dostępny od września), 143 lub 170 KM. Podstawowym benzynowcem jest weteran 1.6 o mocy 102 KM, znany z wielu modeli VW/ Audi. Następny w gamie - 1.8 - dysponuje mocą 150 KM. Spektrum zamyka 200-konna jednostka 2.0 TSI. Wszystkie okazują się ekonomiczne, a ta ostatnia potrafi spalać poniżej 9 l/100 km. Najmocniejsze jednostki zapewniają sportowe osiągi i natychmiast reagują na ruchy prawej stopy. Zawieszenie współgra z napędem; jest wystarczająco sztywne, by umożliwić dynamiczną jazdę i wystarczająco sprężyste, by nie przenosić nierówności nawierzchni na pasażerów.

Wyczucie drogi i łatwe wpisywanie się w jej łuki zapewnia szybki, jak na limuzynę, układ kierowniczy. Czterodrzwiowy Exeo w salonach pojawi się tuż przed wakacjami i, jeśli ceną nie przebije konkurentów, powodzenie ma murowane. Na rynku, jeszcze w tym roku, limuzynę wspomoże atrakcyjnie stylizowane kombi.

DANE TECHNICZNE SEAT EXEO 2.O TSI

DANE TECHNICZNE SEAT EXEO 2.O TSI
Cenajeszcze nie ustalona
KonkurenciHonda Accord, Audi A4
Silnikbenzynowy, R4, 2.0
Moc/przy obrotach200 KM/5100 obr/min
0-100 km/h7,3 s
Prędkość maksymalna241 km/h
Zużycie paliwa7,7 l/100 km
Emisja CO2179 g/km
Silnikpojemność 1984 cm3, 280 Nm przy 1800 obr/ min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie4-drzw., 5-miejsc. sedan, dł. x szer. x wys. 4661 x 1772 x 1430 mm, rozstaw osi 2642 mm, masa własna 1430 kg, ładowność 560 kg, poj. bag. 460 l.


Tekst: Bogdan Czajkowski

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 38 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Według dobrego wzoru. Obiecuje komfort, sport i jakość. Pierwszy od lat Seat w klasie średniej.
    auto motor i sport, 2009-03-25 15:19:56
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij