Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.7

Seat Ibiza Ecomotive – Bliżej natury

Oszczędność w standardzie. Ibiza Ecomotive doskonale pokazuje jak wiele można uzyskać małymi kroczkami.

2008-12-26
Seat Ibiza Ecomotive Za „ecomotive" w wielu krajach przysługują ulgi podatkowe, nawet do 2000 euro.

Zaledwie pół roku wcześniej debiutowała zielona Ibiza poprzedniej generacji (99 g CO2/km), a już wyparła ją następczyni. Łagodna, przyjazna dla środowiska nowa Ibiza Ecomotive jest cięta ostrymi liniami i groźnie mruży oczy przyciągając wzrok przechodniów. Już w "normalnej" wersji 1.4 TDI emisja CO2 (jak i zużycie paliwa) są na przyzwoitym poziomie (114 g/km).

Moda na ekologię i na poskramianie apetytu na paliwo stworzyła klasę aut o obniżonej emisji spalin (a więc i zmniejszonym zużyciu paliwa). Jak pokazuje Ibiza Ecomotive, dostrzegalne oszczędności można uzyskać stosunkowo tanio, choć żmudną pracą. I tak poprawa aerodynamiki zmniejszyła Cx z 0,33 do 0,30. Osłona chłodnicy nie ma teraz otworów, a przepływ powietrza przez dolne wloty został zoptymalizowany. Pod przednim zderzakiem dodano 4-centymetrowej wysokości fartuch. Z tyłu opływ powietrza poprawiają deflektory przy kołach i spoiler będący przedłużeniem dachu. Inne są kołpaki kół. Mniejszy Cx oszczędza, wg producenta, 5,2 g CO2/km. Zmiany w oprogramowaniu silnika, dopracowanie układów wtryskowego i dolotowego ograniczyły emisję CO2 o następne 4,9 g/km. Ograniczenie masy pojazdu gotowego do drogi do 1144 kg (70 kg mniej od wersji bazowej) - to o kolejne 4,5 g CO2/km mniej. Większe ciśnienie w kołach (przód 2,9, tył 2,7 bara) odbiera spalinom 1,4 g CO2/km; w sumie uzbierało się ich 16, a całkowita emisja spadła do 98 g/km.

Testowym autem, przy dobrej średniej prędkości 80,5 km/h, udało się zejść ze zużyciem paliwa do 4,4 l/100 km. I jest to rezultat potwierdzony przez profesjonalny pomiar. Przy tym, co ciekawe, poprawiły się osiągi auta - do 100 km rozpędza się po 12,9 s (o 0,2 s szybciej od wersji 1.4 TDI), a prędkość maksymalna wzrosła ze 169 do 177 km/h. Lepsza jest elastyczność, na 5. biegu od 80 do 120 km/h Ibiza przyspiesza w 13,3 s (o 0,6 s prędzej). Jak dotąd same plusy; jest oszczędniej, żwawiej i szybciej.

Ze względu na ograniczenie masy pojazdu, nie wszystkie dodatki będą dostępne do Ecomotive - występującego w wersjach trzyi pięciodrzwiowej. Ta ostatnia odmiana w Hiszpanii ma kosztować 14 816 euro. Za zachodnią granicą Ibiza Ecomotive debiutuje w marcu; w Polsce o trzy miesiące później.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cenajeszcze nie znana
KonkurenciFabia GreenLine, Corsa ecoFLEX
Silnikdiesel, turbo R3, 1.4
Moc/przy obrotach80 KM/4000 obr/min
0-100 km/h12,9 s
Prędkość maksymalna177 km/h
Zużycie paliwa3,7 l/100 km
Emisja CO298 g/km
Silnikpojemność 1422 cm3, 195 Nm przy 1800-2200 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 4052 x 1693 x 1445 mm, rozstaw osi 2469 mm, masa własna 1144 kg, poj. bagażnika 292 l.


Tekst: Bogdan Czajkowski

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wynik spalania jest imponująco niski. Niemcy okrzyknęli już ten model najoszczędniejszym autem świata, a to coś oznacza. Co lepsze - osiągi tego modelu są lepsze niż wersji niezoptymalizowanej.
    ~Jorge, 2009-03-10 20:04:29
  • avatar
    zgłoś
    Oszczędność w standardzie. Ibiza Ecomotive doskonale pokazuje jak wiele można uzyskać małymi kroczkami.
    auto motor i sport, 2008-12-26 13:04:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij