Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Seat Ibiza – Słodki owoc ewolucji

Czwarta generacja małego Seata. To, że jest większa, szersza i wyższa od poprzedniej nowej Ibizie nie wystarcza. Ona chce mieć jakość Audi.

2008-07-02
Seat Ibiza Ibiza obecnej generacji to technicznie to samo, co obecne Polo, czyli Volkswagen za mniejsze pieniądze i z ciekawszymi, ostrzejszymi rysami.

Przynależność do rodziny aut Volkswagena, wiadomo, zobowiązuje, ale i daje profity - na przykład nową płytę podłogową, którą Ibiza ma już dziś, a na którą taki VW Polo musi jeszcze poczekać. Dzięki niej auto ma większy rozstaw osi i kół i lepiej realizuje hasło, które wymyślili dla Seata marketingowcy - że ma być dynamicznie i sportowo. Zawieszenie Ibizy (jak zawsze z osią wleczoną z tyłu) znacznie lepiej "trzyma się pionu" niż w poprzednim modelu, opiera się podsterowności i pozostaje niewzruszone podczas zmian obciążenia. To wszystko w standardowej wersji samochodu. W sportowej jest jeszcze dynamiczniej - polecenia wydawane kierownicą Ibiza wykonuje bardzo precyzyjnie, a granica jej możliwości przesunięta jest dalej niż w wersji dla mieszczuchów. ESP ingeruje znacznie później, co świadczy o udanym mechanicznym zestrojeniu zawieszenia. Mały Seat mniej przy tym trzęsie pasażerami na nierównościach oraz zapewnia nieco więcej miejsca z przodu i z tyłu (fotele umieszczone trochę niżej), niż model poprzedniej generacji. Bagażnik o dosyć skromnej pojemności (292 l) można powiększyć składając siedziska i oparcia tylnej kanapy (możliwe w wersjach od Stylance wzwyż). Na tym kończą się możliwości kształtowania wnętrza Ibizy.

W środku tworzywa są bardziej eleganckie, a wszystko zostało znacznie lepiej zmontowane. Jakość to "skrzywienie zawodowe" prezesa Seata Ericha Schmitta, który przez długie lata pracował w Audi. Być może dlatego w nowej Ibizie nic nie trzeszczy i nie skrzypi, wszelkie elementy spasowane są równiutko, z wnętrza zniknął twardy i błyszczący plastik. Tworzywa w zasięgu ręki kierowcy okazują się przyjemnie miękkie, wszystkie wyglądają estetycznie.

Jednostka napędowa o pojemności 1,9 litra, z pompowtryskiwaczami, donośnie obwieszcza światu, że jest dieslem, a wysoka kultura pracy nie figuruje na liście jej priorytetów. Harmonijnym rozwijaniem mocy 105-konny turbodiesel też średnio się przejmuje. Jeśli kogoś to zraża, może sięgnąć po mniejsze silniki - ich moc sięga od 70 KM (1.2 16V) po 90 KM (1.9 TDI).

Tekst: Jörn Thomas
Zdjęcia: Achim Hartmann

DANE TECHNICZNE SEAT IBIZA 1.9 TDI

DANE TECHNICZNE SEAT IBIZA 1.9 TDI
Cenajeszcze nie znana
KonkurenciPeugeot 207, Mazda 2
Silnikdiesel, R4
Moc/przy obrotach105 KM/4000 obr/min
0-100 km/h10,6 s
Prędkość maksymalna186 km/h
Zużycie paliwa4,5 l/100 km
Emisja CO2119 g/km
Silnikpojemność 1896 cm3, maks. moment obrotowy 240 Nm przy 1900 obr/min, skrzynia biegów 5 M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4052 x 1693 x 1445 mm, rozstaw osi 2469 mm, masa własna 1125 kg, pojemność bagażnika 292 l.
 
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Czwarta generacja małego Seata. To, że jest większa, szersza i wyższa od poprzedniej nowej Ibizie nie wystarcza. Ona chce mieć jakość Audi.
    auto motor i sport, 2008-07-02 15:58:28
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij