Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Seat Ibiza – tylko dla oszczędnych

Bardzo przyzwoite osiągi i średnie spalanie oleju napędowego na poziomie 4,6 l/100 km - Ibiza FR TDI wie czym skusić kierowców.

2010-06-15
BMW 3, Cabrio Wygląda niepozornie, ale na drodze potrafi pokazać charakterek

 

Ibiza FR to jedna z bardziej jadowitych wersji modelu. Wyżej w hierarchii stoi tylko Cupra. Już za moment pojawi się odmiana Ibizy FR z dwulitrowym dieslem, wyposażonym we wtrysk common-rail, o mocy 143 KM, znanym choćby z Audi A4. Jak dotąd, to największa liczba cm3, która pomieszkuje pod maską Ibizy. O tym, jak ciężko było przeszczepić ten silnik do Ibizy, świadczy choćby fakt, że akumulator powędrował do bagażnika, pod koło zapasowe. Pozwoliło to lepiej wyważyć samochód.

Silnik pracuje w duecie z sześciobiegową manualną przekładnią, również debiutującą w tym modelu. Pierwsze cztery biegi mają krótkie przełożenia, dzięki czemu auto bardzo żwawo przyspiesza. Na sprint do setki FR potrzebuje 8,2 s (poprzednia generacja ze 130-konnym 1.9 TDI - 9,3 s), a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h (poprzednio 208 km/h). To osiągi niewiele gorsze niż te, jakimi może się pochwalić benzynowa wersja FR (1.4 TSI/150 KM), czy nawet Cupra (1.4 TSI/180 KM). O znakomitą przyczepność i trakcję dbają m.in. obniżone zawieszenie, opony o szerokości 215 mm, a przede wszystkim elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy XDS. Ten ostatni ma tu sporo pracy, za sprawą co najmniej słusznego momentu obrotowego: 320 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min. Inne walory Ibizy FR to twarde i nieźle skrojone, choć skromnie wyglądające fotele oraz mała sportowa kierownica. Średnie zużycie paliwa jest nieprzyzwoicie małe i wynosi 4,6 l/100 km. Kiedy jazda ma sprawiać radość, apetyt na paliwo może wzrosnąć o około 2,5 l/100 km, a to i tak niewiele. Nic dziwnego, że w przypadku poprzedniej FR wersje TDI stanowiły 80% sprzedaży.

Ibiza FR na polskim rynku pojawi się w połowie roku, lecz jej cena nie jest jeszcze znana. Biorąc pod uwagę dużo niższe koszty eksploatacji (paliwo) i świetne osiągi, już wypatruję Cupry TDI, o mocy prawdopodobnie 170 KM, która na drodze będzie szybsza niż wersja benzynowa.

Tekst: Michał Hutyra
amis 5/2010

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Też jestem przeciw. Już jest Golf R z 4MOTION - i wystarczy.
    ~Samuraj, 2011-03-27 23:11:09
  • avatar
    zgłoś
    Kto uważa, że nowe Polo GTI powinno powstawać w wersji napędzanej na obie osie poprzez układ Haldex, ręka w górę! ...ja za cenę przeszło 100 tys. zł. za małego VW chętny nie jestem i nie będę "za", a nawet "przeciw" - jak Pan Prezydent Elekt(ryk)
    airmatic, 2011-03-27 15:10:59
  • avatar
    zgłoś
    Póki co nie mamy na rynku nawet Polo GTI, więc te spekulacje raczej mało prawdopodobne są. VW nie będzie sobie robił zbytniej konkurencji, bo już mamy Cuprę i Fabkę RS.
    ~Samuraj, 2011-03-27 12:45:51
  • avatar
    zgłoś
    VW widzę kombinuje jak ożywić sprzedaż Seat, który ciągle jest w cieniu VW. Taka Ibiza ciekawy pomysł. Żeby Polo GTD też weszło na rynek? Na razie chodzą słuchy, że wprowadzą wersję R. Tutaj niezłą kombinacją konstruktorską byłoby zaszczepienie napędu na wszystkie koła. Ma to pewien cel - Ibiza z mocnym dieslem, a Polo z mocnym benzynowym i do tego napędem AWD w postaci 4MOTION. Jakby sprawdziły się te spekulacje to byłoby dosyć ciekawie na rynku.
    ~Gość, 2011-03-27 10:46:01
  • avatar
    zgłoś
    Bardzo przyzwoite osiągi i średnie spalanie oleju napędowego na poziomie 4,6 l/100 km - Ibiza FR TDI wie czym skusić kierowców.
    auto motor i sport, 2010-06-15 16:28:44
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij