Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2
BP BP

Seat Ibiza – wady i zalety nowego modelu

Po ośmiu latach Ibiza doczekała się następcy. Nowa Ibiza to pierwszy model wykorzystujący platformę MQB-A0.

Zalety

1. Stylizacja to sprawa najbardziej subiektywna z możliwych, ale mamy wrażenie, że design Ibizy nieźle oprze się próbie czasu. Auto wygląda, szczególnie od przodu, jak mini-Leon. Zarówno na zewnątrz (lusterka, reflektory) jak i w kabinie (klamki) dużo jest elementów o trójkątnej formie. Największe felgi mogą mieć rozmiar nawet 18 cali. Całość wygląda spójnie i dynamicznie.
2. Silniki to w większości jednostki z serii TSI (są też wolnossące 1.0 MPI – o mocy 65/75 KM), w tym najnowsza, "zrightsizingowana" 1.5 TSI o mocy 150 KM (Ibiza w tej wersji do sprzedaży trafi nieco później, podobnie jak słabszy wariant 1.0). Najlepsze wrażenie zostawia 115-konny silnik 1.0 TSI – ma wystarczająco dużo pary już od 1500 obr/min, został świetnie wyciszony (do prędkości 140 km/h praktycznie żadne jego dźwięki nie przedostają się do kabiny) i konsumuje niewiele paliwa (na trasie testowej poniżej 7,0 l/100 km, a był to odcinek górzysty). Z kolei więcej wigoru spodziewaliśmy się po silniku 1.5 TSI.
3. Intuicyjna obsługa to jedna z większych zalet Ibizy. Grafiki na największym, 8-calowym (jest też 5-calowy) wyświetlaczu wyglądają nowocześnie i są czytelne, wszystkie przyciski są pod ręką no i najlepsze – głośność reguluje się klasycznym potencjonometrem.
4. Największe chyba oklaski należą się inżynierom Seata odpowiedzialnym za zestrojenie zawieszenie. Auto jest i komfortowe (nawet z obniżonym o 15 mm zawieszeniem w wersji FR) i stabilne. Do tego stopnia, że nawet sprowokowane nie chce wyjeżdżać przodem i bardzo długo opiera się podsterowności.

Wady

1. W tej klasie to standard, ale przecież ktoś w końcu powinien pociągnąć innych w górę i zmontować kabinę nie tylko z twardych jaka skała plastików. Niestety tym autem nie jest Ibiza, której wnętrze pełne jest twardych, choć trzeba przyznać, że porządnie ze sobą zmontowanych materiałów.
2. "Nie i już", "świat się zmienia" i inne tego typu odpowiedzi padały, gdy dziennikarze pytali przedstawicieli Seata dlaczego zrezygnowano w Ibizie z uchwytów przy suficie (tzw. strachołapek).
3. 40 – tyle litrów pojemności mierzy bak paliwa Ibizy. Gdyby było te 5 litrów więcej nie mielibyśmy zastrzeżeń a tak…

Ceny Ibizy startują od 48 900 zł za wersję z silnikiem 1.0 MPI. Pełny cennik znajdziesz tu.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij