Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
BP BP

Seat Leon Cupra: Doładowany emocjami

5,7 s do setki kompaktowego auta to wynik nie do pogardzenia. Seat Leon Cupra właśnie wjeżdża do salonów.

Przepis na najmocniejsze Seaty jest niezmiennie ten sam. Standardowe nadwozie przyozdabia się garścią spoilerów, montuje kubełkowe fotele oraz mocny silnik. Ten w Leonie ma pojemność 2,0 l, podwójny bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę i rozwija moc (zależnie od wersji) 265 lub 280 KM. Dzięki świetnej reakcji na gaz i wysokiemu momentowi obrotowemu (350 Nm w zakresie 1750–5600 obr/ min) dynamika jazdy jest imponująca.

Jazdę uprzyjemnia dobrze zestopniowana i precyzyjnie działająca 6-biegowa skrzynia biegów. Za dopłatą oferowana jest dwusprzęgłowa skrzynia DSG, która zdecydowanie bardziej pasuje do charakteru auta. Przy okazji poprawia ona o włos (0,1 sekundy) przyspieszenie do 100 km/h, które zajmuje jedynie 5,7 s (wersja Cupra 280). Mocno irytuje, że skrzynia w trybie ręcznym samoistnie przełącza bieg na wyższy, gdy silnik pracuje na maksymalnych obrotach. Rezultat bywa taki, że podczas dynamicznej jazdy kierowca i skrzynia biegów dublują się w wydawaniu komend zmiany przełożeń.

Leon Cupra jest standardowo wyposażany w mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Pozwala to szybciej pokonywać zakręty, bez ryzyka utraty osiągów lub wystąpienia nadmiernej podsterowności. Podczas jazdy krętą drogą docenisz również elektronicznie regulowane zawieszenie DCC (poprawia stabilność, zmieniając charakterystykę pracy amortyzatorów) oraz bezpośredni, progresywny (usztywnia się wraz ze wzrostem prędkości) układ kierowniczy. Leon Cupra nie jest hot hatchem tylko z wyglądu czy z nazwy. Ma w pełni odłączany system stabilizacji toru jazdy, co powinno szczególnie ucieszyć kierowców potrafiących właściwie wykorzystać fizykę ruchu (pod- i nadsterowność). Cupra oferuje solidną porcję radości z jazdy. I o to chodzi.

 

Dane producenta Seat Leon SC Cupra
Cena jeszcze nie ustalona
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4, turbo
Pojemność skokowa 1984 cm3
Moc maks./przy obrotach 280 KM/5700-6200 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 350 Nm/1750-5600 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia DSG
Osiągi
0–100 km/h 5,7 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 6,4 l/100 km
Emisja CO2 149 g/km
Nadwozie
3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4236 x 1810 x 1423 mm, rozstaw osi 2596 mm, masa własna 1395 kg, pojemność bagażnika 380 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

Michał Hutyra redaktor „auto motor i sport”

Naszym zdaniem

Seat Leon Cupra może stać się zagrożeniem dla Golfa GTI. Ma lepsze osiągi i podobno będzie tańszy.

To polubisz - Układ wydechowy
Jest ładnie wyeksponowany, ma rasowe brzmienie, które, co ważne, nie jest męczące w codziennym użytkowaniu.

Tego nie - Dopłata za kubły
Prawdziwe sportowe fotele lepiej niż standardowe przytrzymują ciało. Szkoda tylko, że teraz wymagają dopłaty.

Michał Hutyra

amis

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 64 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    jeśli mam być szczery, to nigdy bym nie brał golfa gti, mając do wyboru leona cuprę. Niby to samo, ale wygląd robi tu różnicę, Golf GTI na auto tej klasy wcale nie wygląda

    Pastuch, 2014-04-11 14:30:35
  • avatar
    zgłoś
    5,7 s do setki kompaktowego auta to wynik nie do pogardzenia. Seat Leon Cupra właśnie wjeżdża do salonów.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-04-11 09:38:00
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij