Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Seat Leon SC: Po operacji

Jeśli oglądają się za Tobą kierowcy Audi, to znaczy że nie jest źle. Z pakietem „aero” Seat Leon wygląda lepiej niż bratnie A3.  

Roman Popkiewicz 2014-10-23
Pierwsza jazda Seat Leon SC 1.8 TSI DSG Zna-ko-mi-cie – tak wygląda Leon z dodatkami „aero”. Na pakiet stylizacyjny plus obręcze kół trzeba wydać 15,5 tys. zł.

Inne zderzaki i obręcze kół, do tego nakładki na progi plus lotka z tyłu robią taki kawał roboty, że aż miło popatrzeć. Leon SC (czyli po ludzku: trzydrzwiowy) wygląda jakby miał dwa razy więcej koni niż ma i jakby dyfuzor oraz rozdzielony wydech rzeczywiście były mu do jazdy potrzebne.

Minus jest taki, że taka kosmetyczna operacja na Leonie kosztuje 15,5 tys. zł, z czego niecałe cztery tysiące przypadają na 18-calowe obręcze kół z oponami Pirelli P Zero. Zestaw „aero” pasuje do każdego trzydrzwiowego Leona, a w tym wypadku został zastosowany do wersji 1.8 TSI z dwusprzęgłową przekładnią DSG. 180 koni zapewnia świetne osiągi – i nie tyle chodzi o przyspieszenie do setki w 7,2 s, ile o dynamikę turbodoładowanego silnika, który maksymalny moment obrotowy rozwija już od 1250 obr/min. Dlatego Leon potrafi zaskoczyć osiągami.

Modyfikacje nie dotyczą zawieszenia – i tym lepiej. W wersji z jednostką 1.8 TSI kompakt Seata ma z tyłu „wielowahacz” (zamiast belki skrętnej jak w tańszych modelach), a układ jezdny jest na tyle przyczepny i ostry, by czasami chciało się zaatakować jakiś kawałek drogi, i przy tym zapewnia na tyle dobry komfort, by można było w spokoju, leniwie jeździć po mieście. Całość powinna być lepsza tylko pod jednym względem – nie kosztować aż tyle.

Dane producenta Seat Leon SC 1.8 TSI DSG
Cena 94 900 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benz., R4 turbo
Pojemność skokowa 1798 cm3
Moc maks./przy obrotach 180 KM/5100–6200 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 250 Nm/1250–5000 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
Osiągi
0–100 km/h 7,2 s
Prędkość maksymalna 224 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,7 l/100 km
Emisja CO2 132 g/km
Nadwozie
3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4263 x 1816 x 1459 mm, rozstaw osi 2618 mm, masa własna 1327 kg, pojemność bagażnika 380/1210 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

Roman Popkiewicz - redaktor „auto motor i sport”

Jeden z najatrakcyjniejszych kompaktów na rynku – i do tego jeden z najlepiej jeżdżących. Czy jednak pakiet „aero” jest wart tak wysokiej ceny – do indywidualnej decyzji.
To polubisz - Zestaw łącz
Wejścia AUX, USB, iPhone/iPod, nawet na dwie karty SD – do Seata można się podłączyć na wszystkie sposoby.
Tego nie - +/– w złą stronę
Silnik zachęca do ręcznej zmiany biegów, ale kierunek pracy dźwigni jest pomylony, redukcja powinna być do przodu.

 

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 56 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    1330 kg ;) no ale to wkoncu taczka do wozenia rodziny i ewentualnie gnoju z pola a nie rasowe gti ;) tak czy owak dsg jest i max moment już przy 1250 to niewątpliwie plus i prawie 130 km na tone to i tak lepiej niż w moim aucie 112 km/tone ,i fajne egrono ma na oko i kokpit ogólnie oceniam to auto na 7,5 /10 a kryteria oceny to moie indywidualne preferencje nic więcej plusy to: przebieg mocy,dsg,i ergonomia i kokpit ładny heble prowadzenie na pewno ma dobre ,a minusy to :masa zaduza o pół tony jak dla mnie i zawielkie to to .

    sztik, 2014-10-26 09:40:47
  • avatar
    zgłoś
    jeżeli są łopatki przy kierownicy to redaktor się czepia aby sie przyczepić

    FF929, 2014-10-24 09:10:39
  • avatar
    zgłoś
    Taki właśnie układ operowania ręcznym trybem skrzyni jest bzdurą, dowodem wielkiej ignorancji producenta i nadinterpretacją prawa do robienia po swojemu.

    airmatic, 2014-10-23 20:38:53
  • avatar
    zgłoś
    Wygląda jakby miał co najmniej 30 KM więcej. A i tak ma ich niemało bo aż 180. Taki wygląd zawdzięcza pakietowi "aero". Czy jednak warto płacić za niego extra 15 tys. zł? Pierwsze wrażenia z jazdy Seatem Leonem SC.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-10-23 10:31:37
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij