Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Seat Leon ST 4Drive: Na cztery łapy

Wygląda jak zwykły Leon kombi, ale na śliskiej drodze większość innych kompaktów nawet nie zauważy którędy Leon ST 4Drive odjedzie.

Leon 4Drive zużywa średnio o 0,7 l/100 km więcej niż wersja przednionapędowa

Leon z napędem na cztery koła to model nietypowy – raz, że Seat nie kojarzy się tradycyjnie z napędem 4WD, a dwa, że przecież niedługo zadebiutuje lekko uterenowiony Leon X-Perience. Najwyraźniej jest w tym jakaś metoda. Do tylnych kół siła napędowa wędruje oczywiście poprzez sprzęgło typu haldex (już 5. generacji), a dodatkowym elementem jest funkcja XDS, czyli tzw. elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego – dla obydwóch osi. Pomimo dodatkowego hardware’u na pokładzie, Leon ST zachowuje wszystkie cechy praktyczne – pojemność bagażnika oraz miejsce na koło zapasowe są takie same jak w wersji przednionapędowej, a zbiornik paliwa jest nawet o 5 litrów większy. Jedyny minus to większa o 124 kg masa własna auta, co jak podaje Seat przekłada się na średnio o 0,7 l/100 km wyższe zużycie paliwa.

Haldexa dobrze znamy jako system ultraszybki – podczas zwykłej jazdy niemal cały moment obrotowy wędruje do przednich kół, a samo „dołączenie tyłu” następuje w milisekundy. Nawet przy mocnym gazie i na mocno skręconych kołach Seat przy wyjściach z zakrętów zachowuje się jak auto ze stałym napędem 4x4, tzn. odjeżdża jak po szynach. Z przyczyn obiektywnych nie mogliśmy wypróbować Leona na śniegu albo chociaż na chłodnej, mokrej nawierzchni, ale biorąc pod uwagę postęp jaki był między poprzednimi generacjami haldexa spodziewamy się, że również w najnowszej wersji egzamin zda on bardzo dobrze. Z ceną na poziomie 100 tys. zł Leon 4Drive jest raczej tylko dla tych, którzy rzeczywiście potrzebują napędu na cztery koła i jednocześnie SUV-om oraz crossoverom mówią trzy razy nie. Seat próbuje osłodzić cenę bardzo dobrym wyposażeniem wersji Style oraz FR. Natomiast kompaktów z napędem 4WD jest na rynku jak na lekarstwo – i być może w tym leży szansa Seata, by sprzedać kilka sztuk Leona 4Drive.  

Dane producenta Seat Leon ST 4Drive
Cena 100 300 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maksymalna 105 KM
w przedziale obrotów 3000–4000/min
Maks. moment obr./przy obrotach 145 Nm/1900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm
w przedziale obrotów 1750–2750/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 12,0 s
Prędkość maksymalna 187 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,5 l/100 km
Emisja CO2 119 g/km
Nadwozie
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szer. x wys. 4535 x 1816 x 1454 mm, rozstaw osi 2636 mm, masa własna 1455 kg, dopuszczalne obciążenie 525 kg, pojemność bagażnika 587/1470 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.
BP

Leon X-Perience

Zanim Seat wprowadzi do oferty crossovera (2016 r.), jesienią zaprezentuje Leona X-Perience, czyli swój odpowiednik Octavii Scout. Auto będzie miało zwiększony prześwit, soft-roadowe wykończenie nadwozia plus napęd 4x4.

NASZYM ZDANIEM:

Roman Popkiewicz, redaktor „auto motor i sport”

Leon kombi plus bardzo skuteczny układ napędowy równa się bardzo przyjemne auto. Cena mniej przyjemna. 

TO POLUBISZ
Seat Leon - PIERWSZA JAZDA plusTę lampkę kontrolną można zobaczyć praktycznie tylko podczas rozruchu. Właściwości trakcyjne są znakomite. 
TEGO NIE
SEAT LEON - PIERWSZA JAZDA minus5-biegowa skrzynia Skrzynia „szóstka”, która poprawia dynamikę i ekonomię, jest niestety zarezerwowana dla wersji 2.0 TDI. 

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 64 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wygląda jak zwykły Leon kombi, ale na śliskiej drodze większość innych kompaktów nawet nie zauważy którędy Leon ST 4Drive odjedzie.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-09-25 13:36:24
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij