Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Seat Leon X-Perience: Kuty na cztery buty

Ma napęd na 4 koła, zwiększony prześwit i plastikowe osłony. Wygląda bardziej hardo niż cywilne auto, potrafi więcej na drodze i poza nią, ale słono kosztuje. Oto Seat Leon X-Perience.

Najkrótszy opis tego auta brzmi: Leon w wersji nazywanej w różnych markach Grupy Volkswagena – Scout, Allroad lub Alltrack. Ma więc zwiększony o 1,5 centymetra prześwit, zestaw plastikowych nakładek, które chronią lakier przed zarysowaniem przez gałęzie czy kamienie, oraz napęd na cztery koła. Podczas normalnej jazdy Leon jest przednionapędowy, dopiero gdy któreś koło straci przyczepność, elektronika rozdzieli siłę napędową między obydwie osie, by nie pozwolić autu na wpadnięcie w poślizg albo pomóc mu w wykaraskaniu się z nieodśnieżonego parkingu. Tak jak w bratnich konstrukcjach VW i Skody kierowca nie może decydować sam, kiedy napędzane będą wszystkie koła – dba o to komputer.

Podobnie jak zwykły Leon kombi, uterenowiona odmiana X-Perience jest bardzo komfortowa, ma przestronne nadwozie i pojemny bagażnik (do 1470 l). Jest zestrojona bardziej sztywno i sprężyście, mimo zwiększonego prześwitu nie przechyla się zanadto w zakrętach.

Jeśli zależy Ci na czteronapędowym kombi, ale zupełnie nie czujesz potrzeby zdobienia nadwozia plastikowymi nakładkami, rozważ zakup Skody Octavii kombi 4x4. Z grubsza – to ten sam samochód, a ma jeszcze więcej miejsca w kabinie i jest tańszy o prawie 13 tys. zł. Zresztą oplastikowana Octavia Scout też jest tańsza – ze 150-konnym 2.0 TDI kosztuje mniej niż Leon z 1.6 TDI o mocy 110 KM. X-Perience – tylko dla fanatyków hiszpańskiej marki.


Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”

Siedzi się niżej niż w SUV-ie, co pozwala lepiej wyczuć auto, a napęd 4x4 Leon też ma. To dobra alternatywa dla SUV-a.
To polubisz - multimedia
Po podpięciu smartfona za pomocą kabla USB zyskasz dostęp do wybranych aplikacji, np. map Google’a.
Tego nie - asystent pasa
Uparcie koryguje tor jazdy, gdy np. zbliżasz się do osi jezdni, by sprawdzić, czy jest miejsce do wyprzedzania.

 

Dane producenta SEAT LEON 1.8 TSI X-PERIENCE
Cena 115 800 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1798 cm3
Moc maks./przy obrotach 180 KM/4500-6200 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 230 Nm/1350-4500 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
Osiągi
0–100 km/h 7,2 s
Prędkość maksymalna 221 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 6,5 l/100 km
Emisja CO2 150 g/km
Nadwozie
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4543 x 1816 x 1478 mm, rozstaw osi 2630 mm, masa własna 1486 kg, pojemność bagażnika 587/1470 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.
 
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 89 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Uterenowione kombi z większym prześwitem są teraz trendy. Do takich "trendowatych" aut dołącza teraz Seat z Leonem X-Perience. Wszystko fajnie, gdyby nie ta cena.</p><br /><br /><a href="/testy/pierwsza-jazda-Seat-Leon-Seat-Leon-ST-naped-4x4,19063,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-02-27 15:05:47
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij