Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Seata Toledo – Więcej kultury!

Seata Toledo w wersji Stylance wyposażono w mocnego szesnastozaworowego turbodiesla. Sprawdzamy jego możliwości.

2008-02-29
Seata Toledo W trakcie testowych jazd nie przekroczyliśmy autostradowych 130 km/h – przy tej prędkości Toledo nadal jest ciche, choć czuje się, że jedziemy pojazdem dość wysokim.

Dwa litry i 170 KM pozwalają liczyć na wiele - i rzeczywiście nowy 16V Seata wyróżnia się kulturą pracy. Na postoju delikatnie mruczy, a obracanie kierownicą jest wzruszająco łatwe dzięki elektrohydraulicznemu wspomaganiu. Ruszanie wymaga jednak pewnej wprawy: to nie jest stary diesel, gdzie wystarczyło odpuścić sprzęgło, żeby pojazd sprawnie zaczął toczyć się do przodu. Tu trzeba napędzić obroty pedałem gazu, a mimo to - zanim nie poznamy się lepiej z silnikiem - przez kilka pierwszych startów auto szarpnie, gdy zdejmiemy nogę ze sprzęgła. Gwałtowne przyspieszanie ze startu zatrzymanego nie jest nadzwyczaj przyjemne - ingerencja układu kontroli trakcji na pierwszych dwóch biegach jest dość gwałtowna, a zerwanie przyczepności przednich kół to dziecinna igraszka. Zwłaszcza gdy obroty przekroczą 2800 i podążą w stronę cyfry "4" na obrotomierzu. Godna pochwały jest za to elastyczność silnika (duży zapas momentu obrotowego), co pozwala na bezstresowe wyprzedzanie.

W trakcie testowych jazd nie przekroczyliśmy autostradowych 130 km/h - przy tej prędkości Toledo nadal jest ciche, choć czuje się, że jedziemy pojazdem dość wysokim. Zachowanie w zakrętach nie zachęca do szybkiego pokonywania serpentyn, bo na śliskiej jezdni udało się dość łatwo wprowadzić auto zarówno w pod-, jak i nadsterowność, ale za każ- dym razem ingerencja elektroniki przywracała właściwy tor jazdy. Gorzej jest ze zużyciem paliwa. Równe osiem litrów na "setkę" po mieście (dane producenta) udało się, owszem, osiągnąć: o drugiej w nocy, po wyjeździe z ogrzewanego garażu. Jeśli jednak staniemy w popołudniowych korkach, wyświetlacz średniego spalania pokaże liczbę dwucyfrową.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4458 x 1768 x 1568 mm, rozstaw osi 2578 mm, masa własna 1454 kg, dopuszczalna masa całkowita 2054 kg, pojemność bagażnika 500 l. Pojemność zbiornika paliwa 55 l.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy, umieszczony poprzecznie z przodu, dwa wałki rozrządu w głowicy, 4 zawory na cylinder, pojemność skokowa 1968 cm3, moc maksymalna 125 kW (170 KM) przy 4200 obr/min, maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800 obr/min. Napęd na przednie koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s Prędkość maksymalna 211 km/h Średnie zużycie paliwa 6,2 l/100 km
CenaSeat Toledo Stylance 107 590 zł

Tekst: Tymon Grabowski
Zdjęcia: Rafał Andrzejewski

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 50 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Seata Toledo w wersji Stylance wyposażono w mocnego szesnastozaworowego turbodiesla. Sprawdzamy jego możliwości.
    auto motor i sport, 2008-02-29 09:28:09
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij