Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Skoda Fabia – Do kompletu

Do hatchbacka dołącza kombi - innych wersji nadwoziowych Fabii Skoda nie przewiduje.

2008-02-15
Skoda Fabia Kombi Pomimo mocno pochylonego, dynamicznego tyłu auto jest mistrzem pakowności. Nie zaszkodziłyby mu gumowe nakładki ochronne na zderzaki.

Najmniejsze Skody w wersji kombi od zawsze cieszyły się dużą popularnością. Przy kompaktowych rozmiarach, choć sporo większych od hatchbacka, umożliwiały przewóz bagażu w ilości, jakiej nie powstydziłyby się auta z klasy średniej.

Nowe kombi ma rozstaw osi taki, jak poprzednik, długość zwiększyła się tylko o 7 mm, a szerokość jest nawet mniejsza o 4 mm. Lecz udało się nie tylko powiększyć bagażnik o 54 l przy normalnym położeniu siedzeń i aż o 235 litrów przy złożonej kanapie, ale także zwiększyć ilość miejsca na tylnych siedzeniach. Niestety, uzyskanie maksymalnej pojemności bagażnika okupione jest wysoką krawędzią tylną i nierównością podłogi po złożeniu siedzeń; w tak małym samochodzie pole manewru jest niewielkie. Dla zawiedzionych przewidziano inne wyjście - mniej zgrabnego, ale pojemniejszego (po złożeniu siedzeń) Roomstera.

Wnętrze kombi jest identyczne, jak w hatchbacku, równie funkcjonalne i o niezłej jakości. Siedzenia są wygodne, a podczas jazdy można odnieść wrażenie, że samochód jest lepiej wyciszony od hatchbacka, przynajmniej w testowanych wersjach 1.9 TDI i 1.6 16V. Diesel, wykorzystujący pompowtryskiwacze, oszczędnie obchodzi się z paliwem, przy spokojnej jeździe ubywa tylko 5,4 l/100 km (przy szybszej - 6,5 l/100 km). Silnik benzynowy zużywa ponad dwa litry więcej.

Obie wersje nadwoziowe Fabii mają takie samo zawieszenie kół, w kombi nieco inaczej zestrojone - po prostu dostosowano je do większej masy za tylną osią. Kombi prowadzi się równie dobrze jak hatchback, dzięki zaś innemu rozkładowi masy jest stabilniejsze i pomimo dość sztywnego zawieszenia lepiej radzi sobie z nierównościami drogi. Niestety, jeszcze nie wiemy, jak się zachowa pod pełnym obciążeniem. Również ilość wersji silnikowych, jak i dostępnego wyposażenia jest taka, jak w hatchbacku, dodatkowo wprowadzono lampy doświetlające w zakrętach.

Poprzednia Fabia kombi miała spore wzięcie, między innymi dlatego, że niewiele jest "kombiaków" w tej klasie aut. Atuty nowego modelu to jeszcze większe wnętrze, lepsze wyposażenie i odświeżona stylistyka. W salonach nowa Skoda pojawi się na początku roku.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Skoda

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowe, pięciomiejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4239 x 1642 x 1498 mm, rozstaw osi 2462 mm, masa własna 1190 kg, ładowność 515 kg, pojemność bagażnika 480/1460 l.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy, umieszczony poprzecznie, dwa zawory na cylinder. Pojemność skokowa 1896 cm3, moc maksymalna 77 kW (105 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1800 obr/min. Napęd na koła przednie.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 11,0 s Prędkość maksymalna 191 km/h Średnie zużycie paliwa 4,9 l/100 km
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 40 380 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Do hatchbacka dołącza kombi - innych wersji nadwoziowych Fabii Skoda nie przewiduje.
    auto motor i sport, 2008-02-15 12:08:03
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij