Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI - dla wyglądu

Do wersji specjalnych zwykłych aut należy podchodzić z rezerwą i z cennikiem w ręku. Czy warto kupić Skodę Fabię Monte Carlo z benzynowym silnikiem 1.2 TSI?

Szymon Piaskowski 2016-03-09

Skoda twierdzi, że wersja Monte Carlo to „połączenie sukcesów w legendarnych rajdach oraz blasku rodem z książęcych pałaców”. Z pierwszą częścią tego stwierdzenia nie będziemy się spierać, bo rajdowej historii rzeczywiście możemy Czechom pozazdrościć, drugą natomiast umieszczamy wysoko na prywatnej liście radosnej twórczości działów PR.

Fabia Monte Carlo to wersja specjalna zwykłego modelu wzbogacona o elementy mogące świadczyć, że pod maską jest coś mocniejszego, niż jest naprawdę, czyli 110-konny silnik 1.2 TSI (nawiasem mówiąc, dynamiczny i oszczędny – setka w 9,4 s i prawie 200 km/h prędkości maksymalnej to nie są w tej klasie powody do wstydu). Chodzi głównie o dachową „lotkę”, lakierowane na czarno aluminiowe obręcze kół (seryjne mają 16 cali, egzemplarz ze zdjęć miał 17-calowe za 1500 zł) oraz o coś na kształt dyfuzora.

Fakty są dwa – pierwszy, że z tymi elementami Fabia wygląda lepiej niż dobrze, a nawet zadziornie i ani trochę nie kojarzy się z tym, z czym u nas kojarzy się czeska marka. Fakt drugi jest taki, że żaden z tych elementów nie urywa na drodze choćby dziesiątej części sekundy podczas przyspieszania, i że nawet w tej bądź co bądź inspirowanej rajdami wersji Fabii nie da się wyłączyć systemu ESP.

Ważne jest jednak to, że gdyby zwykłą Fabię (Style) doposażyć tak, by wyglądała jak Monte Carlo, to jej cena z 56 130 zł skoczyłaby na 62 780 zł, a i tak nie prezentowałaby się tak oryginalnie – np. brakowałoby jej spojlera. Kupować wersję MC? Głównie dla urody.

Szymon Piaskowski - redaktor auto motor i sport
Tej wersji specjalnej nie stworzono, dając jej wyższą cenę i dodając kilka pasków na nadwoziu, dlatego zakup Fabii Monte Carlo warto rozważyć. Będzie cieszyć oko i mieć nutę wyjątkowości.
To polubisz - fotele
Nie tylko dobrze wyglądają, ale spełniają swoje zadanie jak należy. Fotel kierowcy ma regulację wysokości, za regulację prawego fotela trzeba dopłacić 250 zł.
Tego nie - plastiki jak skała
Z daleka robią niezłe wrażenie, ale po bliższym kontakcie boleśnie przypominają, że w Fabii materiały są trochę jak z epoki kamienia łupanego. 
Dane producenta Skoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo
Cena 57 830 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1197 cm3
Moc maks./przy obrotach 110 KM/4600-5600 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 175 Nm/1400-4000 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 9,4 s
Prędkość maksymalna 196 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,8 l/100 km
Emisja CO2 110 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3992 x 1732 x 1467 mm, rozstaw osi 2470 mm, masa własna 1129 kg, pojemność bagażnika 330 l, pojemność zbiornika paliwa 45 l.
 
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 40 380 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Skoda Fabia Monte Carlo wyróżnia się z tłumu sportowymi nakładkami, spoilerem oraz większymi, czarnymi felgami. Czy jednak warto zainwestować dodatkowe pieniądze w specjalną wersję?</p><br /><br /><a href="/testy/Skoda-Fabia-Monte-Carlo-1-2-TSI-dla-wygladu,21967,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-03-09 10:35:03
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij