Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Skoda Octavia Combi 4x4: Więcej możliwości

Skoda Octavia Combi to wygodne, rodzinne auto z całym arsenałem „przemyślanych rozwiązań”. Napęd na obie osie oznacza, że nowa Skoda stała się jeszcze bardziej praktyczna.

Michał Hutyra 2014-03-06
Skoda Octavia Combi Napęd na obie osie zwiększa możliwości Octavii. Auto prowadzi się pewnie na śliskiej (mokrej lub oblodzonej) nawierzchni (fot. Jacek Hanusz)

Długa na 4,7 m Octavia Combi to wielkolud wśród kompaktów. Dobrze dobrane proporcje sprawią jednak, że jest autem niezwykle zgrabnym. Wersji 4x4 nie sposób odróżnić od samochodu napędzanego na jedną oś. W podstawowym wyposażeniu auta znajduje się pakiet na bezdroża, w skład którego wchodzą wzmocniona osłona pod silnikiem (niestety z tworzywa sztucznego) oraz dłuższe sprężyny zawieszenia (nadwozie wyliftowane jest o 20 mm).

Nad rozdziałem siły napędowej czuwa komputer, który czerpie informacje z czujników systemu ABS montowanych przy każdym z kół oraz z czujnika żyroskopowego. W chwili uślizgu któregokolwiek z kół moment obrotowy kierowany jest do kół, które tę przyczepność mają. Podczas wspinaczki pod górę „z automatu” część siły napędowej trafia na koła tylnej osi. Haldex piątej generacji zamontowany w Skodzie potrafi rzucić nawet 100% siły napędowej na koła jednej osi. Kierowca Octavii 4x4 nie ma wpływu na to w jakiej ilości i gdzie trafia moment obrotowy. Zresztą nie musi, bo samochód nawet na oblodzonym podjeździe czy krętej zaśnieżonej drodze trafia dokładnie tam, gdzie chce kierowca.

Konfigurując auto staje się przed trudnym wyborem. Opcje są dwie – 2-litrowy TDI (150 KM) z mechaniczną skrzynią biegów lub 1,8-litrowy TSI (180 KM) z 6-biegową skrzynią DSG. To drugie rozwiązanie zapewnia większy komfort, lepsze osiągi, a przy spokojnej jeździe pozwala nie zrujnować się na paliwo.

Dane producenta Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 Ambition

Dane producenta Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 Ambition

Cena103 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa1798 cm3
Moc maksymalna180 KM
przy obrotach5100/min
Maksymalny moment obrotowy250 Nm
w zakresie obrotów1250 obr/min
Rodzaj napęduna cztery koła; 6-biegowa przekładnia DSG
OSIĄGI
0–100 km/h7,5 s
Prędkość maksymalna227 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie6,7 l/100 km
Emisja CO2156 g/km
NADWOZIE5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4659 x 1814 x 1465 mm, rozstaw osi 2680 mm, masa własna 1428 kg, pojemność bagażnika 610/1740 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

Naszym zdaniem

Michał Hutyra redaktor „auto motor i sport”

Octavia 4x4 to bardzo funkcjonalne i praktyczne auto. Tyle że za 103 tys. zł można mieć rasowego SUV-a.

to polubisz - czujniki parkowania
Wizualizacja na ekranie przydaje się nie tylko w miejskim gąszczu. Ułatwia też jazdę w „terenie”.

tego nie - tryb ręczny skrzyni
Za możliwość zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy trzeba zapłacić ekstra 500 lub 600 zł.

Michał Hutyra

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 960 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    5 tyś. różnicy do Golfa Varianta z 4MOTION i DSG w najwyższej specyfikacji... Niewielka różnica. Czesi zaczynają się cenić.

    garfield, 2014-03-06 19:46:34
  • avatar
    zgłoś
    Skoda Octavia Combi to wygodne, rodzinne auto z całym arsenałem „przemyślanych rozwiązań”. Napęd na obie osie oznacza, że nowa Skoda stała się jeszcze bardziej praktyczna.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-03-06 08:02:34
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij