Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Skoda Octavia II – Euro City Express

2008-12-15
Skoda Octavia II POCZĄTEK TESTUW długodystansową próbę Octavia II 1.6 wyruszyła 14 lipca przy stanie licznika 826 km, pierwsza trasa wiodła z polskiego matecznika Skody - Poznania - do Wrocławia; już dzień później nie było tak lekko i auto fatygowało się aż do Hamburga

Z pamiętnika testu poprzedniej Octavii

W ofercie Skody wciąż jest Octavia pierwszej generacji. Auto ze 102-konnym silnikiem 1.6 kosztuje 43 000 zł. Pierwszą Octavię, tyle że 1.9 TDI w wersji kombi, też sprawdzaliśmy na długim dystansie. Wnioski były, takie: "Im dłużej nią jeździsz, tym bardziej ją cenisz. Nie stara się nikogo czarować - uwodzi prostotą, solidnością i praktycznością. Niewiele jest aut tak odpornych na zużycie, i to w warunkach wyjątkowo intensywnej eksploatacji." Czy obecna Octavia powtórzy wynik poprzedniczki?  

Łatwo policzyć kiedy zwróciłby się wydatek 2500 zł na mocniejszą, ale oszczędniejszą Octavię 1.6 FSI, jeżeli wiadomo, że na każde 100 km jej zapotrzebowanie na paliwo jest średnio o 0,7 l mniejsze niż Octavii 1.6 MPI. Po przejechaniu 83 tys. km wydatek się zrekompensuje. Jeżeli z auta korzysta się głównie w mieście, na plus można wyjść nawet szybciej, bo wtedy różnica w zapotrzebowaniu na paliwo w silniku MPI i FSI jest większa.

Jak dotąd, niczym Euro City Express, testowa Octavia przemierza długie trasy. Prędkości maksymalnej, która wynosi 190 km/h, jej nie brakuje, ale przyspieszenia - trochę tak. Średnie zużycie paliwa na dystansie nieco ponad 20 tys. km wynosi 8,7 l/100 km, czyli o 1,4 l/100 km więcej niż deklaruje producent. Z reguły, odstępstwo od danych fabrycznych jest nawet większe. Jeżeli testowa Octavia nie zwolni tempa nabijania kilometrów i dalej będzie jeździła głównie w trasie, średnie zużycie paliwa na koniec testu może być nawet niższe.

Dostępne silniki

- 1.4 MPI 80 KM przy 5000 obr/min, maks. moment obr. 132 Nm przy 3800 obr/min, 0-100 km/h 14,2 s, zuż. benzyny 7,1 l/100 km, CO2 167 g/km

- 1.6 FSI 115 KM przy 6000 obr/min, maks. moment obr. 155 Nm przy 4000 obr/min, 0-100 km/h 11,2 s, zuż. benzyny 6,6 l/100 km, CO2 158 g/km

- 1.9 TDI 105 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obr. 250 Nm przy 1900 obr/min, 0-100 km/h 11,8 s, zuż. paliwa 5,0 l/100 km, CO2 130 g/km

- 1.8 TSI, 2.0 FSI, 2.0 TFSI, 2.0 TDI - o mocy, odpowiednio, 160 KM, 150 KM, 200 KM i 140 KM, oferowane z innymi wersjami wyposażenia   

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: M. Barwiński, J. Hanusz

DANE TECHNICZNE SKODA OCTAVIA II 1.6 CLASSIC

DANE TECHNICZNE SKODA OCTAVIA II 1.6 CLASSIC
Cena57 300 zł
KonkurenciFord Focus, VW Golf
Silnikbenzynowy, R4, 1.6
Moc/przy obrotach102 KM/5600 obr/min
0-100 km/h12,3 s
Prędkość maksymalna190 km/h
Zużycie paliwa7,3 l/100 km
Emisja CO2176 g/km
Silnikpoj. skok. 1595 cm3, 148 Nm przy 3800 obr/ min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy liftback, długość x szerokość x wysokość 4572 x 1769 x 1462 mm, rozstaw osi 2578 mm, masa własna 1330 kg, pojemność bagażnika 560/1420 litrów.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 960 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wiadomo, że w teście nigdy nikt ne napisze, że podstawowa wersja silnika jest ok bo nie za to im płacą. Przecież wszyscy powinni jeździć min. 2,0 tdi 140 km wszystko inne to g... Moje pytanie tylo w takim razie po co obią te słabsze silniki? żeby irytować ba... narażać na niebezpieczeństwo kierowców przy bardzo długim wyprzedzaniu? Wiadomo pan tester na co dzień jeździ AUDI A8 320 km tak jak każdy Kowalski w tym kraju, śmieszne są te opinie tych testerów o silnkach
    ~kierowca, 2009-03-12 13:43:18
  • avatar
    zgłoś
    Ciągle w pędzie. Czechy, Niemcy, Francja, Szwajcaria - testową Octavię łatwiej „przyłapać" na drogach naszych bliższych i dalszych sąsiadów niż w okolicy redakcji we Wrocławiu.
    auto motor i sport, 2008-12-15 11:05:23
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij