Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Skoda Octavia RS 245 – na czeskich dopalaczach

Skoda Octavia RS przeszła faceliftiing – teraz wersja RS 245 to najmocniejsza Octavia w historii. Czy wyróżnia się czymś więcej niż zwiększoną o 15 KM mocą silnika?

Skoda Octavia RS 245 Skoda Octavia RS 245

Okazuje się, że tak. RS 245 została wyposażona w blokadę mechanizmu różnicowego (VAQ), czyli sterowaną elektronicznie mechaniczną „szperę”. Nie jest to elektroniczny system XDS+ (dostępny w zwykłym RS), lecz wydajniejszy mechanizm, znany m.in. z VW Golfa GTi Performance, po raz pierwszy dostępny w Octavii.

Wersja RS 245 jest taka, jak można się było spodziewać – przestronna, wygodna i szybka

Częściowa blokada mechanizmu różnicowego poprawia właściwości jezdne auta dzięki temu, że rozdziela moment obrotowy między przednie koła, kierując więcej siły napędowej na koło o większej przyczepności. W praktyce wygląda to tak, że nawet podczas maksymalnego wciskania gazu w zakręcie – co mieliśmy okazję sprawdzić na włoskim torze Vallelunga – nie występuje podsterowność.

Inną zmianą, niewielką, ale znaczącą, jest zwiększenie o 38 mm rozstawu kół tylnej osi. Nie chodzi tylko o to, aby 19-calowe obręcze kół (w standardzie) ładnie wypełniały nadkola, ważniejsze jest to, że większy rozstaw kół zapewnia większą stabilność auta w szybkich łukach i w trakcie mocnego hamowania. I to daje się odczuć.

 Skoda Octavia RS 245  Skoda Octavia RS 245

Tryb jazdy „RS”, sportowy wydech i generator dźwięku z głośników (nie jest nachalny) są w standardzie, ale amortyzatory o zmiennej sile tłumienia DCC trzeba dokupić za 3600 zł

Czerwone przeszycia i wykończenie liczników oraz logo „RS” na spłaszczonej u dołu kierownicy to wyróżniki każdego „RS-a”

Skoda Octavia RS 245 Skoda Octavia RS 245

Na oklaski zasługuje też silnik 2.0 TSI, którego maksymalny moment obrotowy o wartości 370 Nm jest osiągany w bardzo szerokim zakresie obrotów – od 1600 do 4300/min, i który dzięki zwiększonej do 245 KM mocy rozpędza Octavię RS 245 w 6,4 sekundy do 100 km/h. Jak każdy silnik z turbosprężarką na gaz reaguje z niewielkim opóźnieniem, ale tylko podczas przyspieszania z niższych obrotów – w ich górnym zakresie reakcja jest wystarczająco ostra.

Skoda Octavia RS 245 Skoda Octavia RS 245

Zmieniono też przekładnię dwusprzęgłową, która teraz jest dostępna z siedmioma przełożeniami. Mamy wrażenie, że działa ona szybciej niż w poprzedniej Octavii, a już z pewnością żwawiej reaguje na zmiany biegów łopatkami przy kierownicy – teraz jazda w trybie manualnym daje nie tylko frajdę, ale na serio pozwala przejąć kontrolę nad skrzynią.

Skoda Octavia RS 245 Skoda Octavia RS 245

Octavia RS 245 jest taka, jak można się było spodziewać – bardzo przestronna, wygodna na zwykłych drogach (poza trybem RS), szybka w sprincie i w zakrętach (dzięki „szperze”). Nam nie „przypasowały” jedynie kubełkowe fotele (już w standardzie obszyte skórą i alcantarą), które wyglądem obiecują wiele, ale podczas sportowej jazdy zapewniają mizerne podparcie boczne. Jednak jeśli na Twojej trasie z domu do pracy nie ma toru Vallelunga, możesz się tym nie przejmować. 

Skoda Octavia RS 245 Skoda Octavia RS 245
Dane producenta Skoda Octavia RS 245
Cena 137 120 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1984 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
245 KM
5000-6700/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
370 Nm
1600-4300/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 7-bieg. przekł. dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 6,6 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 6,4 l/100 km
Emisja CO2 146 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy liftback, długość x szerokość x wysokość 4689 x 1814
x 1448 mm, rozstaw osi 2680 mm, masa własna 1465 kg, pojemność bagażnika 590/1580 l, pojem- ność zbiornika paliwa 50 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 72 580 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Juz sam jej wygląd przyciąga uwagę... Sam bym chętnie wybrał się tym modelem poza miasto. Często pożyczam nowe modele w Panek i zawsze jestem równie mocno zadowolony z ich możliwości no i komfortu jazdy jaki zapewniają.
    ~konrad.kazuba, 2017-08-17 22:18:36
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij