Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Skoda Octavia RS – Sport i komfort

Szybkie kombi. Na drodze potrafi więcej, szybciej, lepiej. Skoda Octavia RS 2.0 TDI DSG to sport i oszczędność w jednym. Ale za duże pieniądze.

2008-08-31
Skoda Octavia RS W RS-ie nie można narzekać ani na nadmiar hałasu, choć silnik słychać wyraźnie przy wyższych obrotach, ani na zbyt twarde resorowanie.

Możesz wybierać pomiędzy limuzyną a kombi, pomiędzy 200 KM silnika benzynowego a 170 KM turbodiesla. W przypadku RS-a z jednostką wysokoprężną masz jeszcze w odwodzie zautomatyzowaną skrzynię biegów z dwoma sprzęgłami o sześciu przełożeniach, za którą trzeba dopłacić 7300 zł.

DSG działa tak jak powinno i nie odbiera Octavii nic z jej wrodzonej dynamiki. Do 100 km/h auto przyspiesza w ciągu 8,5 s - w takim samym czasie, co jego odpowiednik ze skrzynią mechaniczną. Biegi na wyższe zmienia w okamgnieniu, a typową gimnastykę w postaci kickdownu wykonuje bardzo sprawnie. Jeszcze lepiej jest w opcji Sport, która pozwala zapędzać wskazówkę obrotomierza daleko w czerwone pole i po odpuszczeniu gazu długo utrzymuje silnik na obrotach, nie zmieniając od razu biegu na jak najwyższy. Sama jednostka napędowa jest dynamiczna, elastyczna, chętnie wchodzi na obroty i ma niewielką turbodziurę. A przy tym, nawet przy bardzo ostrej jeździe, w trasie nigdy nie zużywa więcej niż 9 litrów paliwa na 100 kilometrów.

W RS-ie nie można narzekać ani na nadmiar hałasu, choć silnik słychać wyraźnie przy wyższych obrotach, ani na zbyt twarde resorowanie. Jest sztywniej, ale nie męcząco, a zawieszenie świetnie daje sobie radę z mocą i masą auta. RS jest pewny przy dużych prędkościach, szybko zmienia kierunek jazdy, ale kierownica daje się kręcić trochę za lekko.

Octavia RS to auto świetnie wyposażone. Ale to nie usprawiedliwia jej wysokiej ceny!

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Paweł Łapot

DANE TECHNICZNE SKODA OCTAVIA COMBI RS

DANE TECHNICZNE SKODA OCTAVIA COMBI RS
Cena119 400 zł
KonkurenciAlfa 159 2.4, Saab 9-3 TTiD
Silnikbenzynowy, R4, 2.0 turbo
Moc/przy obrotach170 KM/4200 obr/min
0-100 km/h8,5 s
Prędkość maksymalna222 km/h
Zużycie paliwa6,0 l/100 km
Emisja CO2159 g/km
Silnikpoj. 1968 cm3, 350 Nm przy 1800 obr/min, skrz. bieg. 6DSG, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowe kombi, dług. x szer. x wys. 4579 x 1769 x 1451 mm, rozstaw osi 2578 mm, masa wł. 1520 kg, poj. bagażnika 580/1620 l.


Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 960 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ładne ładne:-)www.auutko.com
    ~aiko, 2009-07-28 09:05:13
  • avatar
    zgłoś
    Big dziecko, ty jestes spec, twoja octavia 1.6 ma od lipca 2007 roku przejechane 15kkm LOL. Laguna 3 gt chędoży Rs jak chce, zainteresowanych odsylam do testu na torze poznan przeprowadzonego przez Gt. Zreszta, kto normalny porownywalby Gt z czyms co ma pijaną, zieloną kurę na masce hehehe. BTW jak tam, walek w pompie olejowej się nie wytarl jeszcze w 2.0 tdi? A moze blok juz pekl LOL
    ~Mader Ostia, 2009-02-01 16:46:29
  • avatar
    zgłoś
    wiesz, fabrycznie Audi RS6 ma 580km ;]]
    ~Sylak, 2009-01-26 02:00:21
  • avatar
    zgłoś
    czy uwazasz ze tylko nie wiadomo jaka predkosc czyni auto sportowych bo wedlug mnie bardziej liczy sie nie za duza waga, super branie zakretow, zgranie sie z autem,przyspieszenie, ogromna przyjemnosc z jazdy oraz niecodzienny wyglad a takze dzwiek silnika i na koncu prekosc maxymalna - tak weglug mnie charakteryzuje sie auto sportowe a po drugie opisales auto ktore zostalo podrasowane , a nie fabryczne a wracajac do octavii rs - nie spelnia ani jednego z tych warunkow wiec podsumowujac uwazam ze jest to zupelnie zwyczajne, niczym nie wyrozniajace sie , nie za szybkie, rodzine i pakowane oraz ekonomiczne kombi... oczywiscie takie jest tylko moje zdanie
    ~koneser, 2009-01-25 19:50:49
  • avatar
    zgłoś
    zgadzam się z koneserem [ aczkolwiek nie do końca ] ..mówisz że Audi RS6 to nie samochód sportowy .?w 12 numerze/2008 na stronie 126 [highspeed-test Nardo] masz pokazane powyższe auto, które podrasowane do 700km uzyskało prędkość [bagatela .!] 331km/h weź pod uwagę że Lamborghini Gallardo, Porsche 911 GT2, Aston Martin DBS oraz Dodge Viper SRT-10 uzyskały gorsze rezultaty ..a co do Skody - zgadzam się w 100% ..
    ~Sylak, 2009-01-24 10:20:31
  • avatar
    zgłoś
    jeszce jedno: jeremy clarkson nie lubi tego auta wiec to o wszytkim przesadza...
    ~koneser, 2009-01-08 19:45:18
  • avatar
    zgłoś
    no dobrze ale dajcie spoko... skoda to skoda... chocby nie wiem jak mocna i wogole... za ta cene mozna miec bmw 318i lub honda acorrda 2.4. o sporcie to za takie pieniadza nie mozna mowic bo samochod sportowy musi miec naped na tyl lub co najmniej 4x4. Po drugie zadne kombi nie moze byc sportowe, nawet audi rs6 avant ktory ma 580km profesjonaliscie krytykuja za to ze to mistrz prostych i nic poza tym wiec tak octavia to juz wogole wysiada i jeszce jedno : 8,5 do setki to mizerny wynik... co do komfotu to inna sprawa: z pewnoscia jest wygodne, pojemne i oszczedne ale ludzie nie ma w sobie nic ze sportu, a juz zwlaszca dynamiki ...
    ~koneser, 2009-01-08 19:40:32
  • avatar
    zgłoś
    Potwierdzam, Panie Lol chyba nie wiem Pan do końca co pisze, albo wypowiada się na temat na któy za wiele Pan nie wie. Być może miał Pan doczynienia z Laguną, ja też i o mały włos jej nie kupiłem. Na szczęście kupiłem O II RS, super wykonanie, niezawodna, bezusterkowa no i co najfajniejsze takie autka jak wspomniana alfa albo saab z tt coś i wszystko czerwone ... oj bardzo przeżywają jak mają moje standardowe xenonki w swoich lusterkach a potem już zostają za mną, bo zdziwienie im nogi z pedałów zdejmuje, więc ja jadę dalej. Jednym słowem- cool auto!
    ~james, 2008-12-05 18:53:56
  • avatar
    zgłoś
    Myślę, kolego Lolo, że nie miałeś nigdy okazji pojeździć Octavią II nie mówiąc już o wersji RS tegoż modelu Odpowiedajac na to co napisałeś informuję Cie że jeśli chodzi o jakośc wykonania to Laguna III ma jeszcze duuuużo do zrobienia aby dorówać jakości Octavii II (i wiem o czym piszę, bo Jeździłem Laguną III, byłem włascicielem Laguny I ph II, a teraz jestem włascicielem Octavii II). Co do osiągów to O II wcale nie odstaje tu od Alfy 159 czy Saaba 9/5 z porówanywaklnymi silnikami. Zawieszenie w O II RS jest również dodatkowo utwardzone w porówaniu do wersji "cywilnej", a juz zwykła O II prowadzi się wyśmienicie. Ja doskonale wiem, że niektórzy nie mogą przeżyć, że Skoda będąca na pocz. lat 90-tych na skraju bankructwa moze produkowac auta lepsze niz niektóre bardziej renomowane?? marki (wielu podobnie wypowiada się o Kii).
    ~Big, 2008-12-02 13:26:22
  • avatar
    zgłoś
    LOL,was to juz w tej pro niemieckiej tendencyjnosci powyginalo? Konkurenci octavi to alfa 159 i saab LOL, sami wiecie jaki wiatrak zrobi z tej skody alfa, szczegolnie na torze. To g wogole nie jezdzi, chyba ze ma to byc samochod dla misczow prostej. I tak cena...rotfl Laguna gt zmasakruje toto i cenowo i jakosciowo i tym jak jezdzi..
    ~LOLO, 2008-11-23 11:37:39
  • avatar
    zgłoś
    chyba w tabelce wkradł się Wam błąd. w tekście piszecie o ropniaku, a w podsumowaniu dane dotyczące benzyniaka, do tego spalanie od TDI ?!? .....wyprostujcie to!!!!
    ~relteg, 2008-10-08 12:11:28
  • avatar
    zgłoś
    Szybkie kombi. Na drodze potrafi więcej, szybciej, lepiej. Skoda Octavia RS 2.0 TDI DSG to sport i oszczędność w jednym. Ale za duże pieniądze.
    auto motor i sport, 2008-08-31 19:49:06
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij