Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Skoda Octavia Scout: Czwarty as

Do komfortu, przestrzeni i jakości dorzuca możliwości terenowe w atrakcyjnym opakowaniu – off-roadowy Scout dołącza do Octavii liftback, kombi i 4x4.  

Bogdan Czajkowski 2014-09-23
Pierwsza Jazda Skoda Octavia Scout Atrakcyjny wygląd Scouta idzie w parze z możliwościami terenowymi – nie gorszymi niż u prostszych SUV-ów.

Scout to Octavia Combi 4x4 stylizowana na crossovera, z większymi kątami natarcia (16,7°) i zejścia (13,8°) oraz większymi kołami. Z zewnątrz wyróżniają go mięsiste zderzaki z wkładkami w kolorze srebra udającymi metal, czarne nakładki na nadkolach i takież odboje na drzwiach. Zwiększony o 31 mm (do 171 mm) prześwit (w porównaniu do „zwykłej” Octavii) oraz osłony podwozia, przewodów hamulcowych i paliwowych pozwalają zagłębić się w niezbyt wymagający teren. W razie potrzeby sterownik na bieżąco oblicza, jaki moment napędowy poprzez wielopłytkowe sprzęgło Haldex 5. generacji ma trafić na tylną oś.

Możliwości terenowe zwiększają elektroniczne blokady mechanizmów różnicowych EDS obu osi; ich współdziałanie zastępuje też blokadę międzyosiową. Ale i tak możliwości podjazdu i zjazdu auta są imponujące, podobnie jak dopuszczalna 2-tonowa masa holowanej przyczepy.

Scout prowadzeniem i komfortem nie odbiega od zwykłej Octavii. Jest stabilny na autostradzie i przewidywalny w zakrętach. W wersji, którą jeździliśmy zużył średnio tylko 6,5 l/100 km. Jeśli potrzebujesz auta sprawnego w niezbyt wymagającym terenie, to Scout jest dla Ciebie.

Napis „Scout” znajdziemy na kierownicy, dźwigni zmiany biegów, fotelach i progach Wygodne fotele, intuicyjna obsługa i wysoka jakość – jak w każdej Octavii

 

Dane producenta Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG
Cena 120 300 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu wysokoprężny, R4
Pojemność skokowa 1968 cm3
Moc maks./przy obrotach 184 KM/3500-4000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 380 Nm/1750–3250 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
Osiągi
0–100 km/h 7,8 s
Prędkość maksymalna 219 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,1 l/100 km
Emisja CO2 134 g/km
Nadwozie
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4685 x 1814 x 1531 mm, rozstaw osi 2679 mm, masa własna 1559 kg, pojemność bagażnika 610/1740 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.

Naszym zdaniem


Bogdan Czajkowski - redaktor „auto motor i sport”
Skoda Scout przewyższa pojemnością i właściwościami jezdnymi większość SUV-ów. I wykazuje niezgorsze umiejętności terenowe.
To polubisz - jazda w terenie
Auto łatwo i stabilnie pokonuje podjazdy i zjazdy. Haldex działa w sposób niezauważalny.
Tego nie - próg bagażnika
Dolna krawędź jest umieszczona zbyt wysoko, prawie 70 cm nad ziemią.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 960 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Do rodziny Octavii dołącza kolejna odmiana. Skoda Octavia Scout ma aspiracje terenowe i oferuje przy tym ten sam, co w zwykłej Octavii, komfort.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-09-23 12:20:12
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij