Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Skoda Octavia Scout – Przeprawa

To auto, które świetnie udaje, że niestraszne mu żadne wertepy. Sprawdzamy, jak Skoda Octavia Scout jeździ w terenie. Scout Experience Trophy.

2008-03-10
Skoda Octavia Scout Nadwozie obudowano plastikowymi nakładkami.

Wskazówka prędkościomierza oscyluje wokół 20 km/h. Opony zimowe co rusz trafiają na inną nawierzchnię. Raz jest to piasek, raz błoto, szuter i zmarznięta ziemia. Gdzieś w oddali pojawia się wzniesienie, czyli pierwsza próba terenowych możliwości Scouta. Na chwilę przed wjazdem pod górę mocno podkręcam obroty silnika, i w tym momencie dołącza się napęd na tylną oś. Octavia wyposażona została w nowoczesne, elektronicznie sterowane sprzęgło typu Haldex, które w momencie poślizgu jednego z przednich kół przerzuca moment obrotowy na pozostałe. Prawa noga nawet przez chwilę nie daje odpustu obrotom silnika, a auto zalicza szczyt bez większego problemu.

Kolejne kilometry, podjazdy i zjazdy mijają zaskakująco spokojnie i bezstresowo. Scout, podniesiony o 6 cm (do 18 cm) w porównaniu ze zwykłą odmianą, dzielnie radzi sobie z dala od asfaltu, ale do czasu. Z typowymi SUV-ami już na papierze przegrywa nie tylko mniejszym prześwitem, ale i wielkością kątów natarcia oraz zejścia. Ujawnia się to szczególnie, gdy do pokonania jest ostry podjazd - wtedy wskazana jest duża ostrożność, by nie urwać przedniego zderzaka.

Największe zaskoczenie przychodzi wraz z dotarciem do rowu wypełnionego wodą. Nie mogę się wycofać, gdyż za mną poruszają się kolejne Skody, biorące udział w Scout Experience Trophy. Podejmuję wyzwanie. Wciskam gaz w podłogę, bo gdybym się zatrzymał, musiałbym liczyć tylko na jakąś pomoc z zewnątrz. Woda sięga tutaj niemal połowy wysokości drzwi, a przy przejeździe rozbryzguje się mocno na boki, zakrywając przez chwilę prawie wszystkie szyby. Udaje się. Przed nami jeszcze tylko przeprawa po balach nad rzeką, wymagająca od kierowcy bardzo precyzyjnej jazdy, i już możemy "witać się z gąską".

Octavia Scout dostępna jest ze 140- konnym dieslem lub 150-konnym silnikiem benzynowym. W teren lepsza jest ta pierwsza, ale niezależnie od silnika - w tym aucie trzeba mierzyć siły na zamiary.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowe, pięciomiejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4581 x 1784 x 1533 mm, rozstaw osi 2578 mm, poj. bagażnika 580-1620 l.
SilnikRzędowy, czterocylindrowy turbodiesel. Poj. skokowa 1968 cm3, moc 103 kW (140 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obr. 320 Nm przy 1750 obr/min. 6-biegowa przekładnia mech., napęd 4x4.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 10,2 s Prędkość maksymalna 197 km/h Średnie zużycie paliwa 6,4 l/100 km
CenaSkoda Octavia Scout 111 000 zł

Tekst: Maciej Szyszkowski
Zdjęcia: Skoda

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 960 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    ****uwa
    ~jasio, 2008-03-14 23:13:52
  • avatar
    zgłoś
    To auto, które świetnie udaje, że niestraszne mu żadne wertepy. Sprawdzamy, jak Skoda Octavia Scout jeździ w terenie. Scout Experience Trophy.
    auto motor i sport, 2008-03-10 14:04:17
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij