Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Skoda Octavia Tour - Ciągle rześka

Skoda Octavia Tour w wersji Combi może nie jest jak wino - im starsza, tym lepsza - ale nadal ma wiele zalet, dzięki którym może stawić czoła nowszym samochodom.

2008-04-29
Skoda Octavia Tour Jej wygląd, a zwłaszcza proporcje są takie, jak u większości samochodów z ostatnich trzydziestu lat.

auto motor i sport 3/2005

Jej wygląd, a zwłaszcza proporcje są takie, jak u większości samochodów z ostatnich trzydziestu lat. Najwięcej śladów minionej epoki znajdziemy we wnętrzu, które mocno tkwi w stylistyce poprzedniego Golfa - funkcjonalne, lecz nudne. Fotele są za to wygodne, łatwo znaleźć optymalną pozycję za kierownicą (kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach, podnoszony fotel). Lecz tym, za co cenimy Octavię Tour Combi jest bagażnik (548/ 1512 litrów) jak z samochodów o klasę większych.

Technicznie Octavia to Golf IV generacji. Proste, lecz dopracowane zawieszenie pozwala z dużym marginesem bezpieczeństwa pokonywać zakręty. Jest ono dość sztywne, ale charakterystyk ę amortyzatorów dostosowano do jakości naszych dróg. Dlatego nierówności odczuwamy wyraźnie, lecz nie mają one wpływu na stabilność auta, tylko na trwałość elementów zawieszenia, zwłaszcza przedniego.

Mile zaskakuje silnik. Jest to ciągle ten sam 1.9 TDI o mocy 90 KM, lecz sprawiający wrażenie, jakby tych efektywnych koni było przynajmniej o dwadzieścia więcej. Dzięki dopracowaniu mapy wtrysku, moment obrotowy z początkowych 190 Nm wzrósł do 210. Auto przyspiesza już od 1500 obr/min, a spontanicznie od 1800 obr/min, i to bez występowania "turbodziury". Jednak chcąc bardzo szybko i bezpiecznie wyprzedzać, trzeba zredukować przełożenie - na przykład na trójce dobrze jest przyspieszać do dziewięćdziesiątki, a na czwórce do 120 km/h.


DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Nadwozie5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4513 x 1731 x 1457 mm, rozstaw osi 2512 mm, masa własna 1360 kg. Pojemność bagażnika 548 litrów.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy, pojemność skokowa 1896 cm3, moc 66 kW (90 KM) przy 3750 obr/min, maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1900 obr/min.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 13,0 s Prędkość maksymalna 182 km/h Średnie zużycie paliwa 5,1 l/100 km
Cena64 170 zł

Bieg bezpośredni dobry jest tylko do jazdy ze stałą prędkością: przy prędkościach rzędu 130 km/h nie odczuwamy reakcji auta na wciśnięcie pedału gazu, za to dzięki dużej elastyczności silnika rzadko przekraczamy 3000 obr/min, przy których Skoda osiąga 145 km/h. Silnik ten wyróżnia jeszcze jedno - "brak apetytu". Przy prędkości 120 km/h zadowala go 4,6 l/100 km oleju napędowego. Średnie zużycie drogowo-autostradowe - do 5,6 l/100 km przy 86 km/h. W skutym lodem mieście nie było aż tak różowo, przy średniej prędkości 23 km/h zużycie sięgnęło 7,2 l/100 km.

Octavia Combi Tour, zwłaszcza z silnikiem wysokoprężnym, jest nadal atrakcyjnym autem. Nietania przy zakupie, w eksploatacji codziennej niewiele wymaga. Jej siła tkwi chyba też w ponadczasowym wyglądzie.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Tomasz Jaźwiński

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 960 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Skoda Octavia Tour w wersji Combi może nie jest jak wino - im starsza, tym lepsza - ale nadal ma wiele zalet, dzięki którym może stawić czoła nowszym samochodom.
    auto motor i sport, 2008-04-29 19:06:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij