Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Skoda Roomster – na dopingu

Roomster, podobnie jak Fabia, przeszedł w tym roku kurację odmładzającą. Bardziej dopracowany, lepiej wykończony i z nowym silnikiem 1.2 TSI - jest lepszy niż kiedykolwiek.

2010-09-13
Skoda Roomster Roomster nadal jest samochodem, który wśród modeli klasy mini MPV oferuje najwięcej przestrzeni dla pasażerów oraz bagażu.

W praktyce wszystko co jest lepsze kosztuje więcej, niezależnie od tego czy mówimy o ruchomościach, nieruchomościach, czy o używkach... Świat Skody okazuje się zupełnie inny. Jeszcze do niedawna w najmocniejszej benzynowej Skodzie Roomster pod maską panoszył się 16-zaworowy silnik 1.6, który - pomimo modernizacji - konstrukcyjnie był w dość zaawansowanym wieku. Moc 105 KM rozwijał płynnie, jednak do życia budził się dopiero w średnim i wysokim zakresie obrotów. Dynamiczna jazda zawsze była okupiona podwyższonym zużyciem paliwa. W naszym teście długodystansowym, przeprowadzonym trzy lata temu, średnie zużycie paliwa na trasie 50 000 kilometrów wyniosło aż 9,3 l/100 km, przy czym większość tego przebiegu przypadła na jazdy poza obszarem zabudowanym.

Dzisiaj pod maską Roomstera w najmocniejszej wersji benzynowej pracuje motor oznaczony jako 1.2 TSI, który dzięki turbosprężarce uwalnia właściciela od kompleksów małej pojemności. Moc jak poprzednio wynosi 105 KM, natomiast moment obrotowy sięga teraz 175 Nm i jest dostępny w zakresie od 1550 do 4100 obr/min (poprzednio 153 Nm przy 3800 obr/min). Dzięki temu średnie zużycie paliwa podczas normalnej, codziennej eksploatacji wynosi tylko 7,3 l/100 km, natomiast minimalne zmierzone to zaledwie 5,1 l/100 km. Oszczędzaniu paliwa sprzyja standardowa już podpowiedź zmiany biegu, wyświetlana na zegarach.

 

SKODA ROOMSTER 1.2 TSI

SKODA ROOMSTER 1.2 TSI
Cen 50 250 zł
KonkurenciCitroën C3 Picasso, Nissan Note
Silnikbenzynowy, turbo, R4, 1.2
Moc/przy obrotach105 KM/5000 obr/min
0–100 km/h10,9 s
Prędkość maksymalna184 km/h
Zużycie paliwa5,7 l/100 km
Emisja CO2134 g/km
Silnikpojemność 1197 cm3, maksymalny moment obrotowy 175 Nm w przedziale 1550–4100 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na koła przednie.
Nadwozie5-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4213 x 1684 x 1607 mm, rozstaw osi 2608 mm, masa własna 1162 kg, pojemność bagażnika 450/1555 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.

Skoda Roomster nadal jest samochodem, który wśród modeli klasy mini MPV oferuje najwięcej przestrzeni dla pasażerów oraz bagażu, jeśli zważyć na wymiary zewnętrzne auta. Ma dobrze zestrojony układ zawieszenia (świetny kompromis między komfortem a dobrym trzymaniem się nawierzchni), precyzyjny i progresywny układ kierowniczy. Jakość montażu się poprawiła, więc dzisiaj żadne stuki spod deski rozdzielczej czy z zawieszenia przedniej osi nie docierają do uszu kierowcy. Fotele, zwłaszcza w testowanej wersji Sport, zapewniają świetne trzymanie boczne, choć siedziska nadal nie gwarantują wystarczającego podparcia dla ud.

Na deser pozostaje informacja najcenniejsza. Poprzednio za 105-konnego Roomstera z najprostszym wyposażeniem trzeba było zapłacić 53 000 zł, dzisiaj - 50 250 złotych. To prawie 3000 zł taniej. Za 54 750 zł możemy kupić samochód z doskonałą skrzynią DSG. Więcej za mniej? Czemu nie!

Tekst Michał Hutyra,
zdjęcia Jacek Hanusz
amis 9/2010

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 40 380 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Roomster, podobnie jak Fabia, przeszedł w tym roku kurację odmładzającą. Bardziej dopracowany, lepiej wykończony i z nowym silnikiem 1.2 TSI - jest lepszy niż kiedykolwiek.
    auto motor i sport, 2010-09-13 09:58:43
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij